Loading...
dk

MÅSKE SÆLGE GODE RÅD :-) | Tesla Forum

thoma
thoma Nov 28 '20

Hej har en model 3 performance som har kørt ca 30.000 km den er sort uden FSD.

Købt ny  i maj 2019 for 541.000 kr. Den er pæn og vedligeholdt.

Har måske tænkt at sætte den til salg i bilbasen men aner intet om hvad prisen er på den, altså hvad man skal sætte den til ?  

Er det måske bedre at vente med at sælge hvis afgiften stiger på nye biler fra årsskiftet ? 

Håber der er nogen der har  gode råd :-)

Ice2EV
Ice2EV Nov 29 '20

Tænker ikke du vil komme til at tjene på bilen pga afgiften. Men du kan måske have mindre værditab end ellers.

du skal forvente ca 15% i værditab første år, og 12% efterfølgende år. I mellemtiden kan du regne på mindre udgift til "brændstof" og service og mere til forsikring.

Din er lidt over et år, og i mellemtiden har Tesla sat prisen ned til ca 527 for en sprit ny med updates.

Tænker du kan få 450-460 kkr. bare min tanke. Stiger afgiften, kan du måske også få de samme næste år.

P85DK
P85DK Nov 29 '20

I 2015 var der mange som rykkede deres køb af en Model S frem, eller måske endda købte selvom de ikke ville have købt i hverken 2015/2016 hvis ikke afgiften steg. Resultatet var at markedet blev kunstigt mættet og der ikke var den positive effekt på de brugte biler efter afgiften steg.

Umiddelbart er der pt lidt af den samme effekt i gang, om det vil have den samme effekt som i 2015/2016 er svært at sige, men der er en del som 'lige' skal have en bil med inden afgiften stiger - også selvom de nok ikke havde købte i den nærmeste fremtid hvis afgiften ikke stod overfor at stige.

Hvis jeg skulle sælge ville jeg sælge nu hvor folk måske er lidt sent ude i forhold til at få leveret inden årsskiftet, det kan være det hjælper lidt på prisen.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 29 '20
ThomasG
ThomasG Nov 30 '20
Til info har jeg netop selv solgt min M3P, nogenlunde samme alder og med 19.000 km på tælleren. Sort, uden FSD og super velholdt. Salgspris 464 t.kr., hvilket jeg havde besluttet som mit “minimum”. Jeg har bestilt en ny M3P som forventes leveret ultimo december. Jeg var også med på “Tesla-bølgen” i december 2015 og er enig med “P85DK” i at markedet sandsynligvis vil være overmættet langt ind i 2021, hvorfor det ikke kan anbefales at spekulere stigende i brugtpriser.
thoma
thoma Dec 1 '20

Til Thomas

Hvor lang tid tog det inden du havde solgt den fra den kom online ?

Gik du meget ned i pris ?

Tak for gode råd.