Loading...
dk

UMC gen. 1 rød adapter | Tesla Forum

MOS
MOS Nov 29 '20

Jeg har en af de gamle UMC'er (gen. 1) med sådan en rød adapter-dims til at sætte til UMC'en, når jeg skal lade fra et rødt CEE-udtag.

Problemet er, at den sidder så stramt fast i CEE-udtaget, at det kræver værktøj eller flere personers hjælp til at trække den ud igen. Den har været stram længe, men det er blevet værre og værre med tiden. Er der andre, der har samme problem?

Jeg ved ikke, om det bare er min adapter, der er skæv, eller hvad der er galt. Hvis der er andre i Odense-området, der har sådan en adapter, så vil jeg gerne prøve at låne den for at tjekke, om det bare er min, den er gal med.

Trannel
Trannel Nov 29 '20
Mit CEE udtag var også meget stram til at begynde med men efter at have givet et lille pift med WD40 ind i udtaget, har der ikke været nogle problemer.
WD40 kan bruges til utroligt meget, se blot på Youtube.
PeterE
PeterE Nov 29 '20
Mit var også stramt i starten, flytter det aldrig længere efter jeg fik ladeboksen fra EON. Men jeg smurte med lidt teflon-halløj fra min cykel. WD40 er vist brændbart men vil også virke.
CanEl
CanEl Nov 29 '20

wd40 er fint til af løsne med, men fordamper ret hurtigt, og smører for lidt i længden.
tag lidt fedt på en finger og smør rundt ned i midten mellem de 5 metalben.
sæt stikket i og tag det ud igen et par gange.
det plejer at hjælpe.