Loading...
dk

Andre der har bestilt model S her inden årets udløb? | Tesla Forum

cth
cth Dec 1 '20

Der er vel ikke vedtaget afgift endnu?

Jeg har selv bestilt en model S long range som jeg henter om få dage.

 

madsen45
madsen45 Dec 1 '20

Nej, de er stadig i gang med det

https://www.danskindustri.dk/medlemsforeninger/foreningssites/bilbranchen/nyhedsmappe/branchejura/2020/11/status-for-forhandlingerne-om-bilafgifter/

Men mon ikke det først vil gælde fra efter nytår, selv om det iflg. artiklen godt kan gælde med det samme.. de har vist gjort det før, omkring 2015.

Iflg slutsedlen så er det afgiften ved levering der gælder.

 

Forummets indlæg er redigeret af madsen45 Dec 1 '20
cth
cth Dec 2 '20

Jeg formoder at i det øjeblik Tesla har reg. bilen med nr. plader, så er afgiften vel bestemt.

 

Det håber jeg i hvert fald :-)

Bianco
Bianco Dec 2 '20


 

Citat fra cth

Jeg formoder at i det øjeblik Tesla har reg. bilen med nr. plader, så er afgiften vel bestemt.

 

Det håber jeg i hvert fald :-)

Ja, afgift beregnes ud fra registreringsdatoen. Principielt kan man først indregistrere og få nr.plade når bilen bliver eller kan blive præsenteret for Skat. Jeg mener at det i praksis tolkes som at bilen skal være i landet. 

PeterE
PeterE Dec 2 '20

Tjah, hvis jeg skulle skifte min S lige nu, så ville jeg da have svært ved at vælge en 2021 performance til 1.3 mio fremfor en 2020 performance til ca 900k... 

cth
cth Dec 2 '20

jeg har heller ikke tænkt mig at hente den hvis den ryger op over 1 mill for long range som tesla DK siger nu

De må åbenbart regne med at afgift stiger til næste år..

Men det gør den vel også og det de forhandler om nu er vel en formindskning eller lempelse?

PeterE
PeterE Dec 2 '20
Citat fra cth

jeg har heller ikke tænkt mig at hente den hvis den ryger op over 1 mill for long range som tesla DK siger nu

De må åbenbart regne med at afgift stiger til næste år..

Men det gør den vel også og det de forhandler om nu er vel en formindskning eller lempelse?

Skulle du ikke hente den 'om få dage'? Det er vel i år, og derved på de nuværende afgifter. Alle regner med at afgifterne stiger, intet siger desværre det modsatte. Jeg var ellers ret sikker på at de nuværende lempelser ville blive forlænget ind i 2021... 

cth
cth Dec 2 '20

Jo så jeg håber jeg er home safe :-)

 

D.v.s. det er som jeg skriver, at der hele tiden har skullet være afgiftstigning i 2021 på vist 60% og det faktisk er en nedsættelse man kan være heldig at få ?

I hvert fald når vi taler model S og X.

PeterE
PeterE Dec 2 '20

Der kommer ikke en 'nedsættelse' på nogen måde tror jeg. Jeg kunne håbe på at den nuværende afgift bliver bevaret i 2021, for ellers stiger Model S med op til 500k. 

cth
cth Dec 2 '20

Det var også dårligt formuleret.. beklager..

Afgift er vist sat til at stige fra 20 til 60% i 2021.

Hvis de fjerner den stigning der skulle komme er det en nedsættelse.

det var det jeg mente.

 

Mon ikke de sætter en grænse og dem over får stigningen og dem under den beløbsgrænse får ikke nogen stigning?

PeterE
PeterE Dec 3 '20
Det er svært at gætte på, jeg håber at afgiften bliver fastholdt på 20% men det bliver jo besluttet i Folketinget :)