Loading...
dk

Dårlig lak samt omlakeret dør på ny MS | Tesla Forum

Pim
Pim Dec 3 '20
Modtog min nye MS for ca. 2 uger siden. Ved udlevering kommenterede jeg ridser i interiør ved bagdør i førersiden, og panelet mellem dørene var ikke sat korrekt på plads. Ikke alle ridser på interiøret kunne ikke fjernes, og generel var bilen nusset indvendig. Jeg spurgte til om der var lavet noget ved bilen, da det lidt lignede at der havde været “åbnet op”. Det blev afvist.<br />
Jeg kører bilen de 130 km. hjem, og bilen står trygt og godt i garagen i en uge indtil et bilplejefirma skulle pakke bilen helt ind i klar PPF. Arbejdet tager en uges tid. <br />
Ved aflevering oplyser de ved gennemgang af bilen, at bagdøren i føresiden har været omlakeret! De finder også en skade på en plaststykke lige ved baghjulet, der er knust, og de vurderer at det kan være sket hvis bilen har været på en lift.<br />
Jeg er selvfølgelig noget chokeret, og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig, men vælger at fortsætte, og tage sagen op med Tesla senere. Jeg kunne ikke overskue at annullere aftalen, det var fredag, og jeg viste at det kunne tage tid at få en afklaring med Tesla.<br />
<br />
Tirsdag bliver jeg kontaktet af bilplejefirmaet, de er gået i stå, da bilens stand er så dårlig, at de ikke pakke den i PPF folie, uden at den dårlige lak ville kunne ses igennem folien.<br />
Jeg får tilsendt en 12 min. lang videogennemgang af bilen, der viser en ekstrem dårlig lak. Malerstøv, svivelmærker, dybe ridser osv.<br />
<br />
Her bliver jeg nødt til at stoppe dem, og jeg ringer til Tesla. Jeg taler med en sød pige, tror hun sidder i udlandet, og jeg forklarer hende situationen. Hun lover en hurtig tilbagemelding.<br />
Det var tirsdag. Jeg har ringet og rykket for svar, og sendt videoen, samt yderligere 2 e-mails, men det er endnu ikke lykkedes mig at komme i tale med nogen der kan/vil se på sagen hos Tesla.<br />
Jeg føler mig låst, da jeg ikke kan benytte bilen da lakken er afrenset og klargjort til folie. Og jeg føler mig lidt presset til selv at punge ud for få lakken repareret, da det tilsyneladende er umulig at få Tesla i tale. <br />
Er der nogen herinde der har nogle gode forslag til hvordan jeg bør agere, her tænker jeg selv at jeg måske bør involvere FDM?<br />
<br />
/Pim
Forummets indlæg er redigeret af Pim Dec 3 '20
Ice2EV
Ice2EV Dec 3 '20

Hvis du er FDM medlem, så er det bare med at få dem på banen straks.   Det er ikke acceptabelt hverken standen på bilen eller tiden der går med tilbagemelding eller muligheden for kontakt!

Pim
Pim Dec 3 '20
Her videogennemgang af lakken på en nylevetet MS, hvis noge magter at bruge 12 minutter på det.
https://youtu.be/pGIfeqG7FEo
burns
burns Dec 19 '20
Der er godt nok mange lak fejl på den bil.
cth
cth Dec 19 '20

Ser næsten ud som om den har været igennem en sandblæser?

Tror lige jeg skal tage et ekstra kig på min magen til også hentet for 2 uger siden.. :-)

Pim
Pim Dec 19 '20
Jeg kan da oplyse at det stadig ikke er lykkedes at få mulighed for at tale med Tesla omkring problemerne. Jeg bliver total ignoreret. Nu på 3. uge.

Jo, de sælger gerne en bil til en lille million, men man skal ikke forvente den står pæn i lakken og er uden fejl. Og man skal da slet ikke forvente at få en dialog omkring det. Betalingen er faldet, så ikke mere dialog fra  Tesla’s side af.

Magen til arrogance skal man da lede længe efter.

Det var så 4. og så absolut sidste Tesla herfra!
P85DK
P85DK Dec 19 '20

Videoen viser meget godt hvordan min sorte fra marts 2015 ser ud i dag. Hvis jeg var dig så ville jeg da dele videoen med bilmagasinet og diverse lignende medier og se om det ikke giver Tesla lyst til at tale lidt med dig.