Loading...
dk

Digital nyhed til alle, der ejer en Tesla! | Tesla Forum

jramskov
jramskov Dec 8 '20
Citat fra PeterE
Citat fra Vildgut
Citat fra PeterE
Citat fra Vildgut
Citat fra PeterE Godt initiativ!!! Vist også den oprindelige ide med Plug-share, godt med et alternativ. 
Jeg sad også og tænkte om det ikke var ligesom plugshare.... Men super ide.   Jeg har dog et spørgsmål. Os med eon aftaler... Er der ikke noget om vi ikke må lade andre sæde hos os? Og endnu vigtigere... Hvis vi alligevel gjorde det. Ville eon så kunne opdage det? 

Du må selvfølgelig ikke stille dit EON abonnement til rådighed for andre, så hvis din EON boks er låst op må den kun bruges af dig. Hvis andre kommer forbi med et EON chipkort, så er EON nok ligeglade.  

Men de kan swipe deres brik på min lader og så må de godt :)?! 

Det vil jeg da helt klart mene, men et hurtigt kontrolopkald til EON er nok en god ide :) 

Jeg mener ikke det er tilladt hos EON og kan heller ikke finde noget om det på deres hjemmeside. Jeg mener at Clever har gjort det tillladt, men da jeg ikke er kunde der har jeg ikke fulgt med i deres betingelser.

Gyzz
Gyzz Dec 8 '20

fik flyttet min Clever ladeboks til min adresse i sommerhuset (da jeg har solgt mit "parcel" hus) og fik fortalt at jeg godt måtte låne mit stik ud til andre Clever kunder, og det var ikke noget de tjekkede, men var på nuværende tidspunkt frihed under ansvar ;-) 

men da vores sommerhus har rigeligt strøm lagt ind og vi inden for 3-800m efterhånden snart har en håndfuld elbiler (Teslaer) ville jeg da syntes at det var helt ok hvis andre kunne lade på min lader uden omkostning, eller lille mønt for mig, men jeg har jo fastprisaftale, såee tænker ikke at det kan lade sig gøre i nærmeste fremtid da der i Clevers hjemmeladere IKKE er RFID læser eller Wifi (kun GSM) men det kan da godt være at den kan sende VIN nummer til Clever og således fakturere anden bruger og udligne/overføre tilsvarende forbrug til min "konto"....

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Dec 8 '20
cth
cth Apr 1 '24

Refusion fra teslalader?

Mens vi stadig venter på at Tesla lader får en tæller eller at f.eks. Monta får adgang til den (har hørt rygte om at Monta taler med tesla).

Men vi kender jo alle Teslas tidshorisonter.

MOS
MOS Apr 1 '24

Vi venter også på, at Tesla åbner for den indbyggede RFID-læser og tilpasser softwaren, så der kan forbrugsafregnes for flere brugere (f.eks. til boligforeninger).

PeterE
PeterE Apr 2 '24
Og I ved godt at det med 99% sandsynlighed ikke kommer til at ske? Det danske marked er for lille til at Tesla har nogen form for motivation til levere en sådan særlig indsats her. Hvad skulle de vinde? Markedsandele? Næppe.
cth
cth Apr 2 '24

Der skal være MID måler i lader før man kan få refusion..

Monta siger at Tesla kommer med version 4 lader næste år incl. MID måler.

her er lidt om ny lader hvor der ikke står noget om MID måler, så har det kun fra Monta:

https:///...ors-and-speculations

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 2 '24
MOS
MOS Apr 2 '24
Citat fra PeterE Og I ved godt at det med 99% sandsynlighed ikke kommer til at ske? Det danske marked er for lille til at Tesla har nogen form for motivation til levere en sådan særlig indsats her. Hvad skulle de vinde? Markedsandele? Næppe

Jeg vil godt give dig ret i, at danske behov næppe styrer Teslas motivation til at udvikle eller lancere nye ting på markedet. Men her er der jo ikke tale om noget, der eksklusivt er behov for i Danmark. Boligforeninger findes over hele verden og forbrugsafregning er jo også noget, der kan bruges i alle lande.

PeterE
PeterE Apr 2 '24
Citat fra MOS
Citat fra PeterE Og I ved godt at det med 99% sandsynlighed ikke kommer til at ske? Det danske marked er for lille til at Tesla har nogen form for motivation til levere en sådan særlig indsats her. Hvad skulle de vinde? Markedsandele? Næppe

Jeg vil godt give dig ret i, at danske behov næppe styrer Teslas motivation til at udvikle eller lancere nye ting på markedet. Men her er der jo ikke tale om noget, der eksklusivt er behov for i Danmark. Boligforeninger findes over hele verden og forbrugsafregning er jo også noget, der kan bruges i alle lande.

Du har en pointe Mark, desværre er motivationen bare den samme - altså ikke-eksisterende for Tesla. De har deres ladeinfrastruktur og den er vel faktisk velfungerende nok. Og hvis de skulle tjene lidt penge på markedet for boligforeninger, så skal de have en løsning til netop dette - og i det marked er der allerede et hav af aktører. 
tintin
tintin Jun 7 '24
Jeg hørte i går på P1 en prepper fortælle at han, for godt 300 kr. havde købt en adapter således at han kunne tappe 220 volt fra den elbil han havde. Han fortalte desværre ikke hvilken el-bil han havde. Er der nogen der ved mere om denne mulighed?
bskaarup
bskaarup Jun 7 '24
Quote from tintin Jeg hørte i går på P1 en prepper fortælle at han, for godt 300 kr. havde købt en adapter således at han kunne tappe 220 volt fra den elbil han havde. Han fortalte desværre ikke hvilken el-bil han havde. Er der nogen der ved mere om denne mulighed?

Til den pris kan det næppe være andet end en simpel spændingsomformer som denne: https://www.biltema.dk/...ndingsomformer-150-w

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jun 7 '24
jramskov
jramskov Jun 7 '24

Er ret sikker på at bla. Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5 har den feature.

bskaarup
bskaarup Jun 7 '24
Quote from jramskov

Er ret sikker på at bla. Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5 har den feature.

Men det kræver en V2L adapter. Den kan åbenbart fås i Kina for kr. 183: https://www.aliexpress.com/item/1005006501089568.html

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jun 7 '24
MOS
MOS Jun 7 '24
Citat fra bskaarup

Men det kræver en V2L adapter. Den kan åbenbart fås i Kina for kr. 183: https://www.aliexpress.com/item/1005006501089568.html

Der står den er kompatibel med Tesla. Aaaarrh, hva'?!? Det kan godt være, Type 2-stikket fysisk kan sættes i ladeporten, men jeg er nu ret sikker på, at Tesla ikke understøtter V2L. Så er det jo fuldstændig ligegyldigt, hvilken adapter, man bruger, hvis selve bilen ikke kan sende strøm retur.

tintin
tintin Jun 7 '24
Johannelund
Johannelund Jun 7 '24
Bilen skal vel være udstyret med en 2 vejs lader, det er jo ikke prioriteret hos Tesla, her gælder der kun om at være hurtigst fra 0 til 100 km i timen,
MOS
MOS Jun 7 '24
Citat fra tintin Nogen der tør prøve denne? https://www.aliexpress.com/...earch%7Cquery_from%3

Nej. 

Sider: « 1 2