Hvad kommer en Tesla 3 SR+ til at koste med de nye afgifter?
Problemet er at de priser der nu står på Teslas egen side ikke ser ud til at passe. Eller at det bliver dyrere trods afgifterne er gået ned
Jo men det ser ud til at have betydning om jeg skyder leveringen et par dage. Kan jeg tjene et par tusinde gør jeg gerne det
Bestemt, men det haster ikke - det aftaler du med Tesla når du ved præcis hvilket effekt en levering i januar har.Jo men det ser ud til at have betydning om jeg skyder leveringen et par dage. Kan jeg tjene et par tusinde gør jeg gerne det
Tak Jan. Det argument tror jeg holder. Så det er LR og Performance der bliver billigere
Det må jo så betyde at man får de 45000 retur til sommer :-)
For man skal nok betale dem.
Jeg tror det passer meget godt hvis man bare fjerner afgiften når bilen koster under 500.000.
Jeg prøvede for sjovt at regne på det for vores LR 2021 som blev købt før prisstigningen men så med godt 5000 i afgift. Det passer meget godt med at den var ca 5000 billigere end tilsvarende bil i dag (prisstigningen var ca. 10.000)
Og det er irriterende med at man skal lægge de penge ud, det er der også en anden tråd om på forummet.
Siger Tesla at du skal betale afgiften, og så får den retur på et senere tidspunkt?Jeg tror det passer meget godt hvis man bare fjerner afgiften når bilen koster under 500.000.
Jeg prøvede for sjovt at regne på det for vores LR 2021 som blev købt før prisstigningen men så med godt 5000 i afgift. Det passer meget godt med at den var ca 5000 billigere end tilsvarende bil i dag (prisstigningen var ca. 10.000)
Og det er irriterende med at man skal lægge de penge ud, det er der også en anden tråd om på forummet.
Ja. SKATs systemer kan først være klar 1. juli, så du må lægge pengene ud og så får du dem retur når IT systemerne er klar.Hvis det er sådan det fungere, vil det jo gælde alle bilkøb og ikke kun for Tesla, men alle bilmærker uanset om de enten stiger eller falder i afgift?
Rimeligt tåbeligt...
Ja, det gælder for alle bilmærker. Jeg fik leveret en bil 29/12, dvs. efter 18/12 hvor de nye afgifter vil være gældende. På min regning er der opkrævet ca. 20K i afgift jf. 2020 reglerne. De 20K skulle gerne blive betalt retur senere i 2021, når de nye afgifter er endeligt vedtaget og SKAT's systemer kan håndtere det. Jf. Tesla kommer pengene direkte retur fra SKAT. Jf. Lovforslaget burde de dog blive tilbagebetalt via Tesla. Det må tiden vise...
ja det er utroligt det kan gå helt til den 1 juli. Jeg vil gerne bestille en ny, men skal også låne så bliver det for dyrt hvis jeg skal også skal lægge ud for reg afgift.
Man kan jo overveje at købe brugt..der er mange fine TM3 til salg på Bilbasen.dk
https:///...ce&SortOrder=asc