Loading...
dk

Ny Tesla pris SR+ | Tesla Forum

jkanters
jkanters Dec 5 '20

Hvad kommer en Tesla 3 SR+ til at koste med de nye afgifter?

PeterE
PeterE Dec 5 '20
Spørg Tesla, alle herinde vil forsøge at regne rigtigt for dig - og du vil få 3-4 forskellige bud
jkanters
jkanters Dec 5 '20

Problemet er at de priser der nu står på Teslas egen side ikke ser ud til at passe. Eller at det bliver dyrere trods afgifterne er gået ned

PeterE
PeterE Dec 5 '20
Ro på, ingen bilimportør har nået at regne på det endnu. Det er alligevel ved at være for sent at få leveret i 2020, så nyd nu bare julen :)
jkanters
jkanters Dec 5 '20

Jo men det ser ud til at have betydning om jeg skyder leveringen et par dage. Kan jeg tjene et par tusinde gør jeg gerne det

PeterE
PeterE Dec 5 '20
Quote from jkanters

Jo men det ser ud til at have betydning om jeg skyder leveringen et par dage. Kan jeg tjene et par tusinde gør jeg gerne det

Bestemt, men det haster ikke - det aftaler du med Tesla når du ved præcis hvilket effekt en levering i januar har.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Dec 5 '20
JanKN
JanKN Dec 5 '20
Tesla model SR+ har 0 kroner I afgift i 2020, så har svært ved at se, hvordan den skulle kunne blive billigere i 2021? 
jkanters
jkanters Dec 5 '20

Tak Jan. Det argument tror jeg holder. Så det er LR og Performance der bliver billigere

Vildgut
Vildgut Dec 5 '20
Som Jan siger. Sr har ingen afgifter på, så ikke noget at hente der :) 
selsoe
selsoe Jan 7

Kan det passe at SR+ stiger i afgift her efter nytår? Var det ikke meningen at de blev fredet? De står lige nu til en startpris på 429.000, med registreringsafgift på 45.364 på Teslas side. Hvorfor al den afgift? Fejrede vi ikke lige at afgiften netop ikke steg her efter nytår?

selsoe
selsoe Jan 7
Svarer lige på mit eget spørgsmål. Svar fra Tesla: Det skyldes at vores priser afspejler registreringsafgiften ud fra den nuværende lovgivning. Først når lovforslaget er færdigbehandlet opdateres vores hjemmeside. Første behandling er d. 14 januar, og vi forventer det færdigbehandlet en gang i februar. Derefter skal SKAT's IT systemer opdateres og først der opdateres vores priser. Du kan følge sagen på folketingetshjemmeside her: https://www.ft.dk/samling/20201/lovforslag/l129/index.htm For vores model 3 kan man typisk fjerne registreringsafgiften på den sidste side af konfiguratoren for at finde en mere retvisende pris, det skyldes at man ikke betaler afgift hvis bilen er under 500.000kr.
cth
cth Jan 7

Det må jo så betyde at man får de 45000 retur til sommer :-)

For man skal nok betale dem.

PeterDahl
PeterDahl Jan 7

Jeg tror det passer meget godt hvis man bare fjerner afgiften når bilen koster under 500.000.

Jeg prøvede for sjovt at regne på det for vores LR 2021 som blev købt før prisstigningen men så med godt 5000 i afgift. Det passer meget godt med at den var ca 5000 billigere end tilsvarende bil i dag (prisstigningen var ca. 10.000)

Og det er irriterende med at man skal lægge de penge ud, det er der også en anden tråd om på forummet.

Andersen123
Andersen123 Jan 7
Citat fra PeterDahl

Jeg tror det passer meget godt hvis man bare fjerner afgiften når bilen koster under 500.000.

Jeg prøvede for sjovt at regne på det for vores LR 2021 som blev købt før prisstigningen men så med godt 5000 i afgift. Det passer meget godt med at den var ca 5000 billigere end tilsvarende bil i dag (prisstigningen var ca. 10.000)

Og det er irriterende med at man skal lægge de penge ud, det er der også en anden tråd om på forummet.

Siger Tesla at du skal betale afgiften, og så får den retur på et senere tidspunkt?
PeterDahl
PeterDahl Jan 7
Jeg må indrømme at jeg ikke ved det med sikkerhed, har købt for nyligt så er ikke lige på udkig lige nu.

Men det er sådan jeg har forstået det, at man får pengene tilbage til sommer(ish). Tá fat i dem på chatten hvis du vil være helt sikker.
jth
jth Jan 7
Ja. SKATs systemer kan først være klar 1. juli, så du må lægge pengene ud og så får du dem retur når IT systemerne er klar.

Rimeligt tåbeligt...
Andersen123
Andersen123 Jan 7
Citat fra jth Ja. SKATs systemer kan først være klar 1. juli, så du må lægge pengene ud og så får du dem retur når IT systemerne er klar.

Rimeligt tåbeligt...
Hvis det er sådan det fungere, vil det jo gælde alle bilkøb og ikke kun for Tesla, men alle bilmærker uanset om de enten stiger eller falder i afgift?
Forummets indlæg er redigeret af Andersen123 Jan 7
ThomasG
ThomasG Jan 7

Ja, det gælder for alle bilmærker. Jeg fik leveret en bil 29/12, dvs. efter 18/12 hvor de nye afgifter vil være gældende. På min regning er der opkrævet ca. 20K i afgift jf. 2020 reglerne. De 20K skulle gerne blive betalt retur senere i 2021, når de nye afgifter er endeligt vedtaget og SKAT's systemer kan håndtere det. Jf. Tesla kommer pengene direkte retur fra SKAT. Jf. Lovforslaget burde de dog blive tilbagebetalt via Tesla. Det må tiden vise...

thoma
thoma Jan 7

ja det er utroligt det kan gå helt til den 1 juli.  Jeg vil gerne bestille en ny, men skal også låne så bliver det for dyrt hvis jeg skal også skal lægge ud for reg afgift.

pettor
pettor Jan 9

Man kan jo overveje at købe brugt..der er mange fine TM3 til salg på Bilbasen.dk 

https:///...ce&SortOrder=asc