Loading...
dk

Hvorfor sætte til salg under hvad Tesla tilbyder? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '20

Hej gutter.

Er der nogen der kan oplyse om hvorfor en sælger vælger at sætte sin model 3 til salg 12-15.000 under det Tesla tilbyder at bytte en bil ind for?

Al logik siger vel at Tesla skal tjene på den, og sætter den eks 40-50.000 højere end de køber den bytter den ind til. Så burde en privat også kunne sælge den 10-15k højere end Tesla's indbytningspris. Sådan har det da i alt fald været med alle de biler vi tidligere har haft. 

Men jeg ser flere på bilbasen som mere eller mindre matcher vores, men står de tusinde under som Tesla tilbyder at bytte vores ind i en handel på en ny med træk.

Det er lige ved det kan betale sig at hente en bare for at bytte den ind og tjene 10-15k på 2 dage.

KimT
KimT Dec 10 '20

Hvis man nu ikke skal have en Tesla igen, går man vel ikke til Tesla for at få en byttepris.

En alm. ICE forhandler vil vel ikke røre en Tesla (Eller VW/Hyundai/Kia...)

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '20

Man bør vel alt andet lige stadig kunne sælge privat lidt højere end forhandleren tilbyder at indbytte til, eller ?

KimT
KimT Dec 10 '20

Ja, men hvis sælgeren på bilbasen f.eks bare har været fordi den lokal VW fordi han hellere vil have en ID.3, og VW har skambudt ham. Så har han vel sat bilen til salg privat til en højere pris end den som forhandleren har tilbudt ham.

HemligNemlig
HemligNemlig Dec 10 '20
Det kunne jo også være fordi man bare gerne vil af med den og sætter prisen attraktivt i stedet for evt at risikere den står til salg i det uendelige fordi der er mange til salg.
Forummets indlæg er redigeret af HemligNemlig Dec 10 '20
P85DK
P85DK Dec 10 '20

Er der tale om én eller flere? Der er mange gange der bliver sat biler billigt til salg, ikke fordi de er til salg, men fordi salgsannoncen skal bruges til dokumentation på markedsprisen i forbindelse internt salg, beskatning etc.

Hvis du prøver at ringe på den, så er de(n) helt sikkert 'lige blevet solgt'

cth
cth Dec 10 '20

P85DK har ret.

Tro ikke på alt på nettet :-)

MOS
MOS Dec 10 '20

Det kan også være, det bare er en "mandags-bil", "lemon" eller hvad man nu kalder det.

P85DK
P85DK Dec 10 '20
Quote from MOS

Det kan også være, det bare er en "mandags-bil", "lemon" eller hvad man nu kalder det.

nahhh - i 99,9% af tilfældene skal det bruges til dokumentation overfor SKAT, hvis SKAT på et tidspunkt skulle få interesse for bilen :-)

Hvis den er så billig som det siges og markedet er så varmt som folk har beskrevet, så ville den ikke få lov til at være til salg i en time, den ville være væk umiddelbart efter annoncen var kommet på.

PeterE
PeterE Dec 10 '20

Helt enig med P85DK.

(hvis noget ser for godt ud til at være sandt, så er det det som regel også...)

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '20

Der er 3-5 stykker.

Nikolaj
Nikolaj Dec 10 '20

Det er jo ikke sikkert, at personen har forhørt sig hos Tesla, og måske bød de under, hvad du har hørt de ellers byder. 

Det er i øvrigt helt normalt, at når bilerne bliver sat lavt for et hurtigt salg, så tror næsten alle, at der helt sikkert må være noget galt. Har selv en gang købt en næsten ny bil 10% under, hvad de ellers stod til ved at slå til samme dag, som den kom på bilbasen. Efter første service fik jeg at vide, at bilen absolut ikke fejlede noget. Så man skal ikke altid være så skeptisk, at man ikke en gang gider tjekke det ud.

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '20

Jeg har et friskt bud fra Tesla på min egen, der er ca samme konfiguration og km, som er gældende indtil søndag. Buddet er helt i den anden skuffe end det skam bud der kom på ICE'en.

Jeg havde spurgt om buddet inden den nye afgift faldt på plads, og derfor tænker jeg at vente til model Y kommer. Buddet blev forsinket af at jeg havde tastet et forkert bogstav i første omgang, som ikke passede med noget stelnummer, i ved det med brillerne eller er det lyset? ;-)

Jeg undrede mig bare over logikken.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 10 '20
ClausK
ClausK Dec 10 '20
Hvor ligger budene på en Model 3 ved køb af en ny hos Tesla ?
P85DK
P85DK Dec 10 '20

Ring til dem og hør. Hvis du kan lave 10-15 pr. bil og der er 5 stykker der er til salg til den pris, så er det da meget god betaling for at køre dem ud til Tesla.

bskaarup
bskaarup Dec 10 '20
Citat fra ClausK Hvor ligger budene på en Model 3 ved køb af en ny hos Tesla ? 

Jeg fik et indbytningsestimat i oktober på 98.680 under hvad jeg havde betalt for en LR (med 19.000 km. & 16 måneder gammel).

Nikola
Nikola Dec 10 '20

Der er vel mange muligheder, flere af dem er nævnt (og jeg kan bekræfte at der er eksempler på meget billige biler, som "lige" er solgt, men hvor man måske "tilfældigvis" har en tilsvarende stående til en højere pris)

Men man kunne vel også have en ide om at Tesla måske justerer lidt på priserne, her i slutningen af kvartalet for at få de sidste handler i hus? Samtidig er luften vel gået lidt af ballonen, i forhold til den panik før lukketid der var ved at brede sig. Så der er måske mange der overvejer at udskyde til efter Nytår, efter afgiftspanikken er faldet væk? Så måske vil Tesla gerne forsøde handlen i 2020 lidt?

Men hvad byder Tesla?

Ps:

Skal man tage en lidt konspirationsbaseret tilgang, kan det undre mig lidt at Tesla ikke nævner de nye afgifter/korrigerer konfiguratoren? Kunne man forestille sig at de håber at enkelte ikke følger med og tænker at man hellere må slå til på en lagerbil inden det er for sent??   

P85DK
P85DK Dec 10 '20
Quote from Nikola

Skal man tage en lidt konspirationsbaseret tilgang, kan det undre mig lidt at Tesla ikke nævner de nye afgifter/korrigerer konfiguratoren? Kunne man forestille sig at de håber at enkelte ikke følger med og tænker at man hellere må slå til på en lagerbil inden det er for sent??  

Tror du ikke bare det er fordi alle mand er allokeret til registrering og udlevering af biler frem til jul?

Nikola
Nikola Dec 10 '20
Citat fra P85DK
Quote from Nikola

Tror du ikke bare det er fordi alle mand er allokeret til registrering og udlevering af biler frem til jul?

Tjooo. Men er der virkelig ikke en IT person, der har tid til evt. bare indsætte en linje henover siden, hvor der står noget i retning af: "vi er usikre på priserne efter d. 18 december, priserne justeres snarest" og er der ikke samtidig en chef-type, der vurderer at dette kunne være relevant info for potentielle kunder?

Men omvendt har de jo over de seneste år ikke fundet tid til at ændre konfiguratoren, så man kunne se den reelle pris for tilvalg, (ved tilvalgsknappen). Men skulle holde øje med totalprisen i nederste venstre hjørne. Så hvem ved ;-) 

Ice2EV
Ice2EV Dec 10 '20

390'ne fik jeg forleden på en LR, AWD, midnight silver uden træk, med 68.000 km på uret fra 04/2019.

Der er en tysker der sælger til 360 uden afgift(som jo er forsvindende), virker useriøst.

2 til 379

2 til 385

1 til 395

og en flok til 399.

Vil umiddelbart mene med Tesla bud i baghovedet så burde privat prisen 399-410 for en 2019 AWD afhængig af km tal.

Sider: 1 2 »