Loading...
dk

Defekt LED kørelys på S90D | Tesla Forum

Captiva
Captiva Dec 10 '20

Accent light, eyeliner i forlygten på min model S er stået af. Ca halvdelen af striben er gået ud efter at have blinket et par uger. Det går desværre også ud over blinklys som stiger i frekvens som på en gammel Fiat.
Å
rsag er helt klart fugt, LED stribe til både kørelys og blink er meget dugget.

Ingen garanti så står selv for udgift til:
- ny komplet lygte (kan ikke skilles ad ifølge Tesla Vejle)
- eller kan den måske alligevel? Kan være det faktisk er elektronikboks til LED
som sidder i lygtehus der er defekt - Gode råd modtages gerne hvis nogen har erfaring med adskillelse

Bedste hilsner fra et endnu ikke nedlukket Kolding

Forummets indlæg er redigeret af Captiva Dec 10 '20
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 10 '20
Øv! Koster af bitter erfaring ca. 10 af de lange at skifte lygten
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 10 '20
P85DK
P85DK Dec 10 '20

@Captiva - jeg har sendt dig en PM

P85DK
P85DK Dec 10 '20

Varmepistol så limen bliver varm, så kan du få dem fra hinanden

Captiva
Captiva Dec 10 '20

Ok, for 10k bliver jeg ekstra kreativ, især når lygten nu ikke fejler noget ellers.

Fandt selv lidt info på på nettet til afmontering - løsne inderskærm og skruer til kofanger sidestykke, måske muligt herefter at løsne de 2 nederste bolte der holder lygten uden at afmontere kofanger helt.
Plastramme i frunk fjernes, derefter er der adgang til de 2 øverste skruer.

Adskillelse af lygte foregår ved at fjerne en skrue i midterhul bag på lygte, derefter efter en 15-20 min i ovn v ca 70-80 grader så lim løsner og 'glas' kan fjernes, imens man forsigtigt løsner clips rundt om glasset.

'Elektronikboks' er tilsyneladende en fuldstændig blottet prinplade i bunden af lygtehuset. Mit gæt er korrosion på print eller stik til LED'erne...det her bliver et prblem på de fleste S'er på et tidspunkt. Det er jo et ligeså ringe design som print på generation 1 dørhåndtag...holy moly, de er dygtige til elektronik ved Tesla, men ikke meget forståelse for det miljø omkring delene der er udsat for fugt på en bil.

Anyway, Det må prøves inden den store udskrivning. 

webercarbmann
webercarbmann Dec 10 '20

Når jeg læser dette får jeg lyst til at købe et sæt reserve lygter på Ebay.  Et sæt i god sand kan findes for 4K med forsendelse.  Hvis de bare skal være til reservede med defekte tabs mm kan et sæt købes for omkring 2k.  Det er hurtigt en god investering hvis dette er et generelt problem. Fortæl endelig om "operationen" lykkedes.  

Captiva
Captiva May 1
Hej, kommer her (åbenlyst) ikke ofte. 
Opdatering på lygte issue: købte brugt på eBay med defekte holdere, formentlig efter frontskade. Som Weber skriver, så koster de ikke meget. 
Adskillelse var rent helvede, den skal være over 100 grader inden glas kunne ‘brækkes’ det kræver knofedt!
Lygte kan ikke være i alm ovn. Jeg tog papkasse som den ‘nye’ kom i, lavede hul til varmepistol, stak digital ovntermometer ind forskellige steder for at sikre temp under ~110-120 grader
Som antaget var print fuldstændigt korroderet. 

webercarbmann

Det minder mig igen om at man bør købe et sæt lygter til lageret. Jeg har adgang til et stort laboratorie varmeskab, der vil være meget velegnet til "bagning" af forlygter.  

Jeg tjekkede lige mine lygter og der er ikke spor af kondens i mine.