Loading...
dk

Vinterdæk 18" | Tesla Forum

Krone2000
Krone2000 Dec 13 '20

Vil gerne hører hvilke vinterdæk i kører med og hvad jeres oplevelser er, positive og negative sider?

Overvejer michelin alpin 5,  235 45 r18., dækket har gode specifikationer og så skulle det også være støj svagt.

Ice2EV
Ice2EV Dec 13 '20

Kører på Alpin 5, de siger ikke meget. Men mener det kan fåes i forskellige støj versioner, sørg endelig for at få et 67-68 db istedet for et 70-71 db dæk.

 

Næste gang jeg skal have dæk på, vil jeg nok overveje noget 245 eller 255 på samme fælg. de 235 virker lidt som om de kun holdes på fælgen af lufttrykket og ikke selve dækket. Men forventer vinterdækket vi har på holder til og med vinteren 22/23 mindst.

Er dog ikke sikker på vi fortsat har raketten om 3 år. Fortsætter vi som hidtil, så runder vil vel 80-84 kkm på 2 år til april.

Krone2000
Krone2000 Dec 16 '20

Er der ingen som kører med vinterdæk.....!?

jonsiii
jonsiii Dec 16 '20

Joda, Tesla default Pirelli Winter Sottozero på 18" Aero. Har endnu ikke kørt på sne, men tjae. Det larmer ca. lige så meget som sommerdækkene (også Tesla 18" default).

Tesladriver
Tesladriver Dec 16 '20
Citat fra Krone2000

Er der ingen som kører med vinterdæk.....!?

Jo jo - 18" Bridgestone Blizzak LM005 :) 

Lyden er lidt anderledes end sommer Michelin, men synes ikke de larmer mere.

Har dog kun haft dem i kort tid.

cth
cth Dec 16 '20

Michelin Alpin når jeg har vinterdæk på... ikke meget støj og god slidstyrke..

måske findes der bedre dæk til at stå fast med...

Men støj og slid er vigtigere for mig.

Vika7
Vika7 Dec 17 '20
Bruger i er værksted til opbevaring og skift af dæk? Nogle anbefalinger i det nordjyske? 
bskaarup
bskaarup Dec 17 '20

Jeg kører med Michelin Alpin 5 og valgte dem fordi de test jeg læste lå næsten i toppen og var støjsvage. Som @IceEV skriver så er der flere versioner og jeg valgte naturligvis de støjsvage.

Jeg er godt tilfreds.

Jeg har købt en slagnøgle og skifter hjemme i indkørslen. Det tager ikke længere tid end at køre frem og tilbage til dækmanden for at få det gjort. Men det kræver naturligvis at man har plads til at opbevare hjulene.

cth
cth Dec 17 '20

Jeg havde gratis dækopbevaring og skift via min forsikring.

Men jeg har taget det hjem.

Hvad jeg kan gøre på 30 min skulle de bruge 1 time eller mere på + jeg skulle køre derud og hjem igen.

Samt planlægge det ind i min hverdag.

Så det blev jeg træt af.

Ice2EV
Ice2EV Dec 17 '20

VIka   Hvor i det Nordjyske?

Der er vist en i Nibe der gør i Tesla'er eller elbiler, men kan ikke huske hvem det er.

 

Vi har selv ved JK Auto i Vodskov.

 

Ved at Nordjysk Autoteknik i Nørresundby og Sulsted Autoteknik i Sulsted har et samarbejde omkring noget Tesla tester. Sulsted tænker jeg ikke er til dækskifte, da de er mere fejlfinding minded.

 

Men som flere skriver så tager det tid at køre dertil og hjem igen. Vores røg afsted da jeg havde 2 sæt af vores egne og 4 sæt til firmabiler liggende. 

 

Det skal dog siges fruen laver freelance regnskab for de 3 af de nævnte, og derfor får hun jo bare skiftet på en af de dage, hvor hun alligevel holder der. Så vi kører ikke efter det.

RUNE2
RUNE2 Dec 17 '20
Michelin CrossClimate+. På de fleste danske vinterdage er gode helårsdæk bedre end vinterdæk. På sne og is er de også glimrende - vi var på skitur i Sverige sidste år. 
235 er ret smalle på de originale 8,5" og svære at skyde på for dækmanden. Jeg valgte 245/45 18. Der er fint plads og en smule ekstra frihøjde og højere gearing gør ikke noget i vintertiden.
Vika7
Vika7 Dec 17 '20
Citat fra Ice2EV

VIka   Hvor i det Nordjyske?

Der er vist en i Nibe der gør i Tesla'er eller elbiler, men kan ikke huske hvem det er.

 

Vi har selv ved JK Auto i Vodskov.

 

Ved at Nordjysk Autoteknik i Nørresundby og Sulsted Autoteknik i Sulsted har et samarbejde omkring noget Tesla tester. Sulsted tænker jeg ikke er til dækskifte, da de er mere fejlfinding minded.

 

Men som flere skriver så tager det tid at køre dertil og hjem igen. Vores røg afsted da jeg havde 2 sæt af vores egne og 4 sæt til firmabiler liggende. 

 

Det skal dog siges fruen laver freelance regnskab for de 3 af de nævnte, og derfor får hun jo bare skiftet på en af de dage, hvor hun alligevel holder der. Så vi kører ikke efter det.

Alt mellem Aalborg og Hjørring 
Vika7
Vika7 Dec 17 '20
Kigger på Nørresundby og Vodskov!