Loading...
dk

Parkering vs risiko for hærværk/indbrud | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Nov 18 '14
Fik en lille klump i halsen da mit nuværende forsikringsselskab ikke vil forsikre bilen da den kommer til (primært) at stå i en offentlig p-kælder med eon lader og nogle gange på gaden på Vesterbro.

Hvordan har i kjøbenhavnere jeres parkeret i byen? Og er der nogle der oplever sig forfulgt af hærværk. Indbrud sker vel kun hvis der ligger ting der kan stjæles.
Kiefer
Kiefer Nov 18 '14

Jeg møder ofte et par stykker der holder natten over inde foran WakeUp på Borgergade i indre København. Her lagt mærke til en rød hvis nummerplade indikerer at han/hun har fået bilen få dage efter min.

Der er en 4-5 EL bilparkeringspladser derinde hvor der næsten altid er ledigt.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Nov 18 '14
Det viser sig at det pågældende forsikringsselskab (GF) står alene med det forbehold. De andre jeg har spurgt har ingen problemer.
Comeback
Comeback Nov 18 '14

jeg havde samme problem med GF, de vil ikke forsikre Tesla'er, jeg valgte TRYG(ingen forbehold ingen krav om tracker) og jeg parker i offentlig parkering eller på gaden i Valby,(det er vi 2 der gør),

MicTheCat
MicTheCat Nov 18 '14
@Sqlcph. Ville GF gost forsikre Tesla. Jeg var lige som Comeback nød til at skifte forsikring. Prøv evt Købstædernes dem endte vi med
SQLCPH
SQLCPH Nov 18 '14
Først ville GF ikke forsikre, så kikkede jeg efter andre. Så sagde jeg mine forsikringer op hos GF så kunne de pludselig godt forsikre en Tesla og nu nogle dage frem og tilbage så alligevel ikke :-) bottom line er nok at hvis du har en S60 (færrest HK) og holder i privat lukket garage så vil GF godt forsikre men jeg hørte ikke om pris. Jeg har andre gode tilbud indhentet så det skal nok lykkes.
MS
MS Nov 18 '14

Jeg har alle forsikringer hos GF - men Tesla'en ville de ikke tage (ca 8 måneder siden). Det kan have ændret sig siden, men jeg har ikke spurgt dem igen. Lidt underligt at de ikke vil - de må vel som alle andre være interesserede i kernekunder, der er loyale.