Loading...
dk

Model S kan ikke se mit wifi | Tesla Forum

cth
cth Dec 15 '20

Helt umuligt at få en connection til mit wifi

jeg starter lige med det udstyr jeg har

Unify router og switch samt 3 AP'er fordelt i huset.

Bilen kan se et wifi netværk.. tror det er genboens.

Men den kan ikke se mit eller nogen af de andres (der er normalt en 4 stykker på tlf.)

Jeg har prøvet at flytte det ene AP helt op i vinduet ud mod carport ( 3 m afstand).

Stadig ikke noget ud over genboens.

Router og switch resat selvom jeg godt vidste det ikke ville hjælpe.

Jeg har jo ingen problemer til daglig med alt det udstyr vi har trådløst i huset.

Bilen også nulstillet på de 2 hjul...

Den fangede faktisk mit wifi et kort øjeblik og så forsvandt det igen.

1 ud af 20 forsøg.

Min gamle S'er fangede fint signal med mindst 3 streger.

Det er dog over 1 år siden den sidst var på.

kan jeg gøre noget galt ?

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 15 '20
cth
cth Dec 15 '20

Gik ud og lavede wifi med min mobil. Den sidder nu ude i bilen og det fungerer fint og jeg kan hente den opdatering der bad om wifi for at starte download.

Tror lige den får denne software 2020.48.10 som ser stor ud. Måske ændrer den noget

Forummets indlæg er redigeret af cth Dec 15 '20
Bianco
Bianco Dec 16 '20

wifi antenne sidder i et af sidespejl husene. Prøv at parkere med den anden ende ind.

HrMogensen
HrMogensen Dec 17 '20

Jeg ville anbefale at prøve med fx en repeater. Jeg købte sådan en fætter her i den blå avis for en slik. Min model 3 har rimeligt godt signal på 15 meters afstand (gennem en rude). 

https://www.avxperten.dk/wifi-repeater/repeater-til-traadloest-netvaerk-1200mbps.asp?gclid=EAIaIQobChMI2LiMjL3V7QIVXUeRBR0-ZwG6EAQYAiABEgJsV_D_BwE

Når bilen har en update så sætter jeg bare repeateren i en stikdåse opad køkkenvinduet og så kan jeg efter kort tid starte opdateringen via Tesla app.

Der er noget med at en repeater kan risikere at halvere (eller dele) hastigheden mellem repeater og standard router, men det er måske kun et par gange om måneden i max en halv time at den er sat til her. Den repeater model jeg her fik fat på er ret nem at sætte op og indikater for signal hjælper en del med at finde placering (så den også har godt signal til routeren). Jeg har valgt at give repeateren et helt andet netværksnavn så jeg ved hvad bilen har fat i.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Dec 17 '20
cth
cth Dec 18 '20

Beklager... var mig der var et fjols.

Mit AP havde ikke signal :-)

Ja man kan få netværk derud på mange måder.

repeater dur også for de fleste.

Men jeg har ofret en del på netværk i huset, så jeg køber et AP mere og sætter i nærheden.

Så har jeg styr på det hele og hvem der kan komme på hvilke dele af mit netværk.

Men det er en helt anden sag

Dog bør man overveje lidt om ens trådløse netværk skal deles lidt op hvis man har mange gæster i huset der kobler på.

Som når ens 15 årige søn deler koden til det trådløse til alle mulige kammerater og ikke kammerater på besøg :-)

Så er det godt at have det VLAN separeret i 2 trådløse netværk :-)

Nå det var sidespring...