Loading...
dk

Refusion | Tesla Forum

rossoneris
rossoneris Dec 16 '20

Nu refusion til strøm refusion blev forlænget, er det ikke den åbenlyse vej at gå selv hvis man kører kun 15-20,000km årligt ?

Jeg har haft min Tesla et par måneder og syntes godt nok her i de kolde tider jeg næsten ugentlig kan tanke fra 20 til 80% - kører kun ca. 10 km dagligt (pga Corona), så korte ture, men den sluger jo noget batteri på opstart, selvom jeg ikke har tændt varmen og forsøge også at forvarme lidt

Så ca. 50kwh størm (fra 20 til 80) er jo ca. 100,-kr, så går jeg det ca. 4 gange i måneden, bruger jeg jo faktisk mere penge på det end da jeg gjorde i min benzin bil.

Nu fra Januar skifter jeg væk fra Berry (alt for dyrt, hvis man ikke vil ligge sit huslige strømforbrug specifik efter de billige timer) til EWII, hvor jeg i 6 måneder betaler 1,69 kroner som er ren afgifter og 0kroner for strøm. Kunne jeg så trække 1,10kr pr. kwh af det se så begynder det at blive billig. Selvfølgelig koster det så 100,-kr i abonnement, men vel stadig billigere

Er jeg helt skæv i mine beregninger ?

MOS
MOS Dec 16 '20
Citat fra rossoneris

Nu refusion til strøm refusion blev forlænget, er det ikke den åbenlyse vej at gå selv hvis man kører kun 15-20,000km årligt ?

Jo, hvis du kører mellem 5.000 og 30.000 km om året, er det oplagt. Under ca. 5.000 km om året kan det ikke svare sig med et abonnement. Over 30.000 km om året bør du overveje Clever eller E.ON, der måske vil være en bedre og billigere løsning, der bl.a. inkluderer opladning ude i byen på deres ladestandere.

Nu fra Januar skifter jeg væk fra Berry (alt for dyrt, hvis man ikke vil ligge sit huslige strømforbrug specifik efter de billige timer) til EWII, hvor jeg i 6 måneder betaler 1,69 kroner som er ren afgifter og 0kroner for strøm. Kunne jeg så trække 1,10kr pr. kwh af det se så begynder det at blive billig. Selvfølgelig koster det så 100,-kr i abonnement, men vel stadig billigere

Er jeg helt skæv i mine beregninger ?

Nej. I din situation ville jeg nok også vælge abonnement med refusion af elafgiften. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Dec 16 '20
cth
cth Dec 16 '20

Jeg gør som dig... kører på introer og vælger refusion snart.

Så ja du kommer faktisk ned på 60 øre.

MEN de der intro abo. har nogle max. begrænsninger.

EWii er dog vist dem der ligger højest med 10.000 kWh om året.

Har hørt at ikke alle håndhæver grænsen... 

HrMogensen
HrMogensen Dec 17 '20
Citat fra cth

... EWii er dog vist dem der ligger højest med 10.000 kWh om året...

Er begrænsningen pr år eller for de 6 mdr aftalen typisk løber? For så klarer man den vel nok? :)  

PeterE
PeterE Dec 17 '20

Begrænsningerne plejer at være årligt, og det er den for Ewii vist også - jeg kan bare kun finde den med max 6000 kWh: https://ewii.com/privat/el/introstroem ;

MOS
MOS Dec 17 '20

Men hvis man holder sig inden for de 10.000 kWh i de første 6 mdr. og så skifter til et nyt intro-tilbud hos en anden elleverandør, kan de så gøre noget ved det? Jeg mener, de kan jo ikke vide, hvor meget el, man har tænkt sig at bruge resten af året?

Ice2EV
Ice2EV Dec 17 '20

Jeg søgte på 11 eller 12.000 kWt på årsbasis.

Fik et tilbud, som var fornuftigt, men da jeg fik aconto, var den sat efter 6000.

Ringede og fik aconto hævet og efter 5 måneder ringede de med et bedre tilbud, så jeg nappede 6 måneder med, men bruger nærmere 13000

cth
cth Dec 18 '20

elpris.dk

søgte lige på 12000 kWh og fik pris 1,82 kr.

det er kun 11 øre mere end hvis jeg søger på 6000 kWh

Minus 1.11 i refusion så kommer vi ned under 1 kr.

korrekt?

Ice2EV
Ice2EV Dec 18 '20

@cth

Ja det er ca det niveau vi ligger på. men får 2,28 hos EON uden begrænsning. så 8-900 kWt/md er helt godt.

cth
cth Dec 18 '20

EON... ja men dete r med abo. ikke?

dvs man skal op på et vist forbrug.

cth
cth Dec 20 '20
En mere. https://homecharge.dk/ladeboks/#Ladeboks De firmaer der tilbyder at refundere dine afgifter. Hvad får de ud af det? Den månedlige abo. pris på 75-100 kr?
HrMogensen
HrMogensen Dec 20 '20

Citat fra cth En mere. https://homecharge.dk/ladeboks/#Ladeboks De firmaer der tilbyder at refundere dine afgifter. Hvad får de ud af det? Den månedlige abo. pris på 75-100 kr?

Det vil jeg mene + hvad de evt. tjener på at sælge/leje dig en ladeboks. I de fleste tilfælde er det heller ikke deres eneste forretning :)