Hej
Får hyppigt ovennævnte melding selv om batteriet ikke er ladet op til 100%. Og synes også, jeg kan mærke mindre "motorbremsning". Andre, der oplever det?
Hej
Får hyppigt ovennævnte melding selv om batteriet ikke er ladet op til 100%. Og synes også, jeg kan mærke mindre "motorbremsning". Andre, der oplever det?
Ja når det bliver varmere så vil du højst sandsynligt have fuld regen selv ved 90% opladt batteri.
På min "gamle" 70D skal batteriet op på 19,5 grader inden de stiplede linjer forsvinder. På det tidspunkt er det ca. 65% af regen til rådighed - ca. 45kW. Når batteriet er på 22,5 grader er ragen oppe på ca. 67kW
Tak for svar. Det giver god mening. Skal nok bare til at sætte til opladning og med planlagt afgang som rutine.
Syntes ikke planlagt afgang feature virker særligt godt, mega svært at sætte op i den nye version, man kan faktisk ikke efter seneste opdateringer se hvad der er gang i, og den starter med at lade op med det samme, selvom der er 10h til afgang...Der er det ikke ligefrem gået fremad.
Syntes featuren skulle være at der lades op så sent før afgang som muligt, med mindre der er en ntidszone der skulle undgås mht lade pris.
Ladepris skulle kunne indtastes som seperate tidsrum så der kun lades i dyr zone hvis der er planlagt afgang der kræver det..
På min model S kan man ikke længere selv sætte regen niveau.
Læste at Tesla har fjernet den mulighed engang i 2020.
Er det det samme på model 3?
At der kun er et niveau bestemt af bilen og selvfølgelig justeres efter hvor varmt batteri er?
Yep..blev ændret sidst i 2020
der skrives om det flere steder bl.a. her
https://forums.tesla.com/discussion/177668/no-regenerative-braking-option-in-my-car