Loading...
dk

Reduceret regenerativ bremsning ved 90%? | Tesla Forum

Haabefuld3ejer
Haabefuld3ejer Dec 20 '20

Hej

Får hyppigt ovennævnte melding selv om batteriet ikke er ladet op til 100%. Og synes også, jeg kan mærke mindre "motorbremsning". Andre, der oplever det?

PeterDahl
PeterDahl Dec 20 '20
Jeg ser den også engang imellem. Som jeg forstår det kan det også være pga. batteriet er koldt. 
Der skulle være nogle prikker ved batteriindikatoren hvis det er tilfældet. Flere prikker betyder dårligere regen.
Løsningen må være at opvarme bilen før afgang når muligt.
CaptainChaos
CaptainChaos Dec 20 '20
Det er fordi batteriet er koldt, du kan se det på at der er prikker på venstre del af "effekt linjen" jo flere prikker jo koldere er batteriet.
Batteriet bliver varmet op på følgende måde:
- ved at oplade bilen
- ved at slå kabine varmen til (kun når ude temperaturen er under 7 grader)
- ved kørsel. Men hvis det er frost grader og bilen har stået udenfor hele natten kan det kræve at man kører 50-100 km på motorvej før batteriet er helt varmt.

Den optimale temperatur for batteriet er omkring 24 grader
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Dec 20 '20
HrMogensen
HrMogensen Dec 20 '20

Ja når det bliver varmere så vil du højst sandsynligt have fuld regen selv ved 90% opladt batteri. 

KimT
KimT Dec 20 '20

På min "gamle" 70D skal batteriet op på 19,5 grader inden de stiplede linjer forsvinder. På det tidspunkt er det ca. 65% af regen til rådighed - ca. 45kW. Når batteriet er på 22,5 grader er ragen oppe på ca. 67kW

jth
jth Dec 20 '20

Det er helt normalt. Jeg har nedsat regen om vinteren selvom jeg kun lader til  70%.

Haabefuld3ejer
Haabefuld3ejer Dec 21 '20

Tak for svar. Det giver god mening. Skal nok bare til at sætte til opladning og med planlagt afgang som rutine.

PRAERO
PRAERO Jan 16

Syntes ikke planlagt afgang feature virker særligt godt, mega svært at sætte op i den nye version, man kan faktisk ikke efter seneste opdateringer se hvad der er gang i, og den starter med at lade op med det samme, selvom der er 10h til afgang...Der er det ikke ligefrem gået fremad.

Syntes featuren skulle være at der lades op så sent før afgang som muligt, med mindre der er en ntidszone der skulle undgås mht lade pris.

Ladepris skulle kunne indtastes som seperate tidsrum så der kun lades i dyr zone hvis der er planlagt afgang der kræver det..

cth
cth Jan 17

På min model S kan man ikke længere selv sætte regen niveau.

Læste at Tesla har fjernet den mulighed engang i 2020.

Er det det samme på model 3?

At der kun er et niveau bestemt af bilen og selvfølgelig justeres efter hvor varmt batteri er?

Ice2EV
Ice2EV Jan 17

I min LR 2019 kan man sætte til low eller standard regen. Så det så sent som igår.

cth
cth Jan 17

Yep..blev ændret sidst i 2020

der skrives om det flere steder bl.a. her

https://forums.tesla.com/discussion/177668/no-regenerative-braking-option-in-my-car