Loading...
dk

Lys ved fødder | Tesla Forum

TJ1
TJ1 Dec 20 '20
I min tidligere bil(Passat 2016) kunne jeg indstille at der var lys ved fødderne under kørsel. Endda i forskellig lysgrader via menu. Det fjorde at der ikke var så mørket i bilen. Jeg havde håbet jeg kunne det på min ny erhvervede tesla s85 årgang 2015. Måske det hedder noget med ambiente lyspakke og efterfølgende er det fået op for mig at det måske var en tilkøbspakke. 
Er der mulighed for at opgradere og pris ? 
Kan man fikse noget ledningstilslutning så det findes med de eksisterende lys ved fødder som jo findes i bilen når dør er åben....? 

PeterE
PeterE Dec 21 '20

Skal du se dine fødder når du kører? :)

Spøg til side, jeg har ambient light, og det er en tynd stribe lys ca midt på de fire døre - og det virker ok godt, jeg slukker dem hvis jeg skal køre langt om natten. Det har oprindeligt nok være del af premium interior pakken - og bør kunne efter monteres. Hvis al hardware er i bilen, så kan det være en opsætning. Spørg da Tesla eller en af de uafhængige værksteder som ved alt om Tesla.

KimT
KimT Dec 21 '20

Det skulle ikke være svært at lave det selv (mener det var Kiefer der rodede med det på et tidspunkt).

Problemet er bare at du ikke får Tesla til at vende den ene bit som fortæller at du har premium interiør for at få det til at virke, og 3. parts har ikke adgang til det.

Tesla har aldrig gjort noget ud af "aftermakred sales" / eftermontering af udstyr.

P85DK
P85DK Dec 21 '20

Prøv lige at tjek om der ikke allerede er ført ledninger under sæderne, det var der på min, så det var bare at sætte lysene på.

Ambient lys i dørene får du ikke Tesla til at åbne for

KimT
KimT Dec 21 '20

Jep "Pudle light" under forsædet -> lys ved bagsædet er der normalt ledninger til.

Så alt hvad der skal til er en holder til et par kr, og en pære.

Og det samme under dørene, Der skal man bare skære hul (man kan se hvor det skal være), og så fiske en ledning ud og montere samme type pære.

TJ1
TJ1 Dec 21 '20

jeg fornemmer løsninger. 

Skal jeg forstå det således at der måske sidder nogle ledninger inde i "de forreste fodbrønde" oppe under. at jeg vil kunne sætte eks. noget LED-stip på disse ledninger. Nemt hvis det var sådan, men jeg har jo ikke styringen til det i menuen på skærmen ?

så måske har jeg ikke fanget den alligevel. ?

Ønsket er at der er svagt lys under kørsel. Ikke kun når døren åbnes... 

TJ1
TJ1 Dec 22 '20

any one ?..

Pensionisten
Pensionisten Dec 22 '20
  M3 SR+ som har delvis premium interiør har ikke SW  mæssigt "lukket op" for lys ved fødderne selv om lamperne er installeret. Desværre kan man ikke tilkøbe sådanne "ala carte" upgrade's  hos Tesla.  Du kan søge på nettet under Foodwel Lights for at finde mere. At få lys under kørsel er nok ikke sådan lige til at montere.