Loading...
dk

Proff lyddæmpning søges | Tesla Forum

homer
homer Nov 19 '14
Nogen som ved hvor man bedst får lyddæmpet sin Tesla er folk der ved hvad de laver?
Ved der er masser som selv giver sig i kast med det, men det har jeg hverken forstand eller tålmodighed til det.
Jer der har fået gjort det, er det blevet så godt at det er på højde med fx audi?
Hvis det ikke kan udbedres markant, har jeg en Tesla s P med alt i udstyr på nær "+" til salg med 100k i nedslag ift købspris til de hurtige (kørt 17k km)
Kristian70k
Kristian70k Nov 19 '14

støjer den så meget at du direkte er træt af det? ved de nye er forbedret, men ikke hvor meget.... håber da ikke det bliver for voldsomt..

Maho
Maho Nov 19 '14
Når man fjerner motorstøj, så vil der vel været en anden lyd som overtager pladsen som den mest markante. Synes ikke jeg oplevede noget som sprang i øjnene på prøveturerne...
Nommensen
Nommensen Nov 19 '14
Det er klart at dæk støjen er dominerende når motorstøjen er væk. Jeg ved JF har lavet målinger før og efter efter isolering - kan prøve at høre ham om hans erfaringer/data
Lars72
Lars72 Nov 19 '14
Jeg prøvekørte en p85 i juni 2013 - mit primære kritik punkt var at den støjede mere end min audi a5 sb når den kom over ca 80-90km pga vind og dækstøj.
Jeg prøvede en s85 i forrige uge -og der er ingen problemer med støjen nu!!
Så Tesla har igen lyttet til kritikken og foretaget markante forbedringer over det sidste år.
så nu er s85 bestilt med lev ml jul og nytår.
Det bliver stort.
JF
JF Nov 19 '14
Kort om mine målinger... Alle målt på tør vej (samme vejoverflade) ved 110 km/t.
21" Original turbinefælge med sommerdæk (Standard bil uden dæmpning) 76 dB(A)
21" Original turbinefælge med sommerdæk (Alle 4 sidedøre dæmpet med Dynamat) 72 dB(A)
19" Rial turbinefælge med Bridgestone Vinterdæk (Alle 4 sidedøre dæmpet med Dynamat) 60 dB(A)
Målinger er foretaget med en iPhone App med den nøjagtighed som følger med der. En ændring på 3 dB(A) svare til en halvering af lydbilledet.

KS
KS Nov 19 '14

@JF: Og du har endnu ikke stoppet noget i Frunk/Trunk? Giver også en del, ligesom også det at placere lidt måtter i skærmkasserne fjerner en hel del dækstøj. - Homer, du skal være velkommen til at kigge forbi og låne min en tur og sammenligne. Jeg kører dog på 21" vinter, så har du 19" på så er lyden en del reduceret med dette. Men er HELT tilfreds med lydniveauet nu efter min dæmpning, og gør det helt klart også igen til marts når MyLittleD ankommer.

Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

tog lige sådan en Iphone DB test, min bil ved 90 km/t på våde veje målte til 59 db.. så tror den lyd forbedring har været ret omfattende.. det er standart fra tesla nu.. synes virkelig det er en rolig kabine der er.. glæder mig til at måle den på tørre veje.. (det er 19" hjul jeg har på min)

Hookmaker
Hookmaker Dec 11 '14

Kristian, vi kommer lige og banker på din bildør udefra, så skal vi nok finde ud af hvor godt det er lavet...;-)

Kristian70k
Kristian70k Dec 11 '14

det er lavet super godt :) jeg er tilfreds :)