Loading...
dk

Hvide vegan læder | Tesla Forum

MrCoffee
MrCoffee Dec 30 '20

Hej Gutter og gutterinder.

Jeg har en mdeol 3 med hvide sæder. Vidste godt at blå cowboybukser ville smitte af, nu er de godt blå efter snart et års brug. I starten synes jeg at babywipes holdte det nede, men det kan ikke få det af. Til min gamle Model S brugte jeg læderrens, men tænker jeg skal passe på når det nu er vegan læder. Hvad bruger I for at få genstridig blå farve af ?  Pft.   Peter

Vildgut
Vildgut Dec 31 '20
Jeg oplever det samme på førersædet her. Så følger lige med. Også 1 år gammel....

P85DK
P85DK Dec 31 '20
Quote from MrCoffee

Til min gamle Model S brugte jeg læderrens, men tænker jeg skal passe på når det nu er vegan læder.

Vegan læder er vinyl på Tesla'sk, så du skal nok ikke være mere forsigtig end med ægte læder :-)

Men her er et forslag til hvad I kan gøre

MrCoffee
MrCoffee Dec 31 '20

Jo har set den men tænker om der ikke var nogle simple danske produkter folk brugte ?

Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Dec 31 '20
Vildgut
Vildgut Dec 31 '20
Til oplysning kan jeg lige påpege at de hvide bagsæder holder sig som nye, selvom der jævnligt kommer mudderstøvler mm fra en 2 og 4 årig forbi.

NoMoreICE
NoMoreICE Aug 2 '21

Noget nyt? Skal man undgå hvide sæder?

Ice2EV
Ice2EV Aug 2 '21

Gad vide om man "off the shelf" kan få beige kabine ligesom model S?

Der var en der fik en real silver i stedet for midnight.

Så en hvid BMW M idag med beige kabine, det så godt ud. Ligesom jeg ofte ser mørke Audi og Volvo med beige kabiner, det spiller altså også.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 2 '21
HrMogensen
HrMogensen Aug 3 '21
Citat fra NoMoreICE

Noget nyt? Skal man undgå hvide sæder?

Hvis du elsker blå jeans så vælg sort. Hav altid et lille tæppe med som du kan smide under evt. gæster med blå jeans (eller lynlåse på baglommerne). 

Små fedtpletter og småting ser du faktisk meget lettere på sorte sæder. Du kan slippe afsted med mere på de hvide før du føler trang til at støvsuge og rense. De små lyse støvkorn gemmer sig lettere med hvid baggrund end sort - bare tænk på sorte vs. hvide gulve.

Jeg har sort kabine men hvis jeg fx igen køber en brugt så kunne jeg godt finde på at favorisere hvid (hvis der står 2 rimeligt identiske biler til cirka samme pris). De nyere udgaver af 3 får også de flottere døre med sort alcantara og entynd hvid stripe istedet for den store hvide plade.

Har for nogle måneder siden benyttet Sonax Profiline læderrens + læderpleje + textil- og læderbørste. Det blev købt via FDM shoppen og kostede ikke alverden. Jeg har aldrig før haft læderkabine, så var spændt på resultatet. Efter kun 30 minutters arbejde så læderstuen faktisk ud som ny. 

PeterDahl
PeterDahl Aug 3 '21

Jeg er rigtigt glad for vores hvide kabine, jeg syntes det er så meget mere behageligt og lyst at være i i forhold til den sorte bil jeg kom fra. Vi har derudover købt et hvidt "læder" cover til det sorte plast på bagsiden af sæderne så det bliver endnu mere gennemført.

Jeg bruger ikke blå jeans specielt meget, og indtil nu har vi ikke rigtigt haft nogle problemer med pletter på sæderne. Vi har endda 2 små børn i autostole. Har lagt underlag under dem, men må indrømme at jeg faktisk ikke har checket om de har afgivet lidt af deres sorte farve eller ej.

Man kan jo også altid overveje at købe et hvidt cover til både foran og bagpå for at prøve det af hvis man vil. Jeg vil tro at man kan få nogle der sidder så godt at det er svært at se der er tale om et cover. (Det ændre self. ikke resten af kabinen til hvid....)

cth
cth Aug 3 '21

Jeg har aldrig forstået hvid.

Et er at alt der er hvidt bliver hurtigere beskidt.

En hvid kabine skinner også meget igen. Har tit tænkt på når man møder en, hvor tydeligt alt i bilen står frem. personer m.m.

Så i de biler med hvid kabine, bliver man virkelig eksponeret ud af bilen :-)

Men uanset hvid, sort eller anden farve, så er jeg godt nok ked at at man ikke kan få en stof variant. Er godt nok træt af læder her om sommeren.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 3 '21
Metguy2000
Metguy2000 Aug 3 '21

Citat fra PeterDahl

Vi har derudover købt et hvidt "læder" cover til det sorte plast på bagsiden af sæderne så det bliver endnu mere gennemført.

Har du link til hvor du købte det? 

Vildgut
Vildgut Aug 3 '21

Citat fra cth

En hvid kabine skinner også meget igen. Har tit tænkt på når man møder en, hvor tydeligt alt i bilen står frem. personer m.m.

Men uanset hvid, sort eller anden farve, så er jeg godt nok ked at at man ikke kan få en stof variant. Er godt nok træt af læder her om sommeren.

Hvis du havde HVID var du nok ikke helt så træt af det her om sommeren ;)! 

PeterDahl
PeterDahl Aug 3 '21
Citat fra Metguy2000

Citat fra PeterDahl

Vi har derudover købt et hvidt "læder" cover til det sorte plast på bagsiden af sæderne så det bliver endnu mere gennemført.

Har du link til hvor du købte det? 

Jeg mener de blev købt på Taobao så det kan nok være lidt svært at handle præcist samme sted. De ligner dog disse utroligt meget:

https://www.aliexpress.com/item/1005003072294975.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.4ad71abfA7bqaH&algo_pvid=ee31af0a-b501-4591-b531-fbe8cde1bcd9&algo_exp_id=ee31af0a-b501-4591-b531-fbe8cde1bcd9-1

Jeg kan godt prøve at skaffe Taobao linket, så kan man evt. spørge Ali sælgeren om ikke det er de samme. Den hvide farve matcher i hvert fald forsiden helt perfekt på dem vi har. Du skal naturligvis også være velkommen til at se dem på i Valby :). 

Edit: Taobao link til hvor vores er købt: https://detail.tmall.com/...mp;_u=3208s84hqo540b

Forummets indlæg er redigeret af PeterDahl Aug 3 '21
PeterDahl
PeterDahl Aug 3 '21
Citat fra Vildgut

Citat fra cth

Tjaa, jeg syntes i hvert fald ikke jeg har haft de store udfordringer med varme sæder her i sommers, selvom jeg havde glemt at tænde AC og resten af kabinen var blevet rigtigt varm.

Jeg anerkender naturligvis at hvide sæder handler meget om smag og at de nok ikke klare chokolade eller jordbær pletter lige så godt som sorte, men jeg er nu stadig rigtigt glad for dem. Får jeg brug for at smide et cover på forsiden af dem på et tidspunkt så bliver det også hvidt :) 

cth
cth Aug 3 '21
Citat fra Vildgut

Citat fra cth

---------------------------------------------------------

Næppe..det er ikke farven der gør det varmt at sidde i, men selvfølgelig at det er læder.

Eller hvad det nu er for noget....vegan læder :-)

Samme issue de gange jeg har haft læder i andre biler.

Nu kan man jo få luft i sædet, så måske man skulle skifte til ny TMS eller IQ5 :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 3 '21
MOS
MOS Aug 3 '21
Citat fra cth

Næppe..det er ikke farven der gør det varmt at sidde i, men selvfølgelig at det er læder.

Nu bliver en sort overflade nemt 20-30 grader varmere, når den står i solen. Så det gør en kæmpe forskel, om det er sorte eller hvide sæder. På samme måde som en sort bil, der står i solen bliver markant varmere end en hvid.

En sort bil med sorte sæder må være den ultimative kogekedel.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Aug 3 '21
cth
cth Aug 3 '21

Ja det er jo logik...

Hvis jeg sætter mig ind i min bil der har stået i solen og er 37 grader, så sveder jeg uanset læder eller stof.

Men tænker ikke mine sorte sæder bliver mere varme end hvide når bilen holder i skygge før man kører?

NoMoreICE
NoMoreICE Aug 3 '21

Men er de nemme at holde pæn hvid efter et par år? Er der en som har haft dem i nogen tid, som kan sige noget om det?

HrMogensen
HrMogensen Aug 4 '21

Hvis du Youtuber kan du finde adskillige folk der hælder alt muligt vanvittigt udover sæderne (ketchup og sågar spaghetti med kødsovs). Hver gang så bliver de efter alm rengøring pæne og hvide igen.

Jeg tror det skræmmer mange at de er så hvide som de er... de ser sarte ud men materialet er jo nøjagtigt det samme som de sorte. 

Blå jeans... Overvej om du virkelig har brug for blå jeans. Hvis JA så overvej at vaske dem adskillige gange før brug eller overvej hvor meget gift din krop suger fra dem.

MOS
MOS Aug 4 '21
Citat fra cth

Men tænker ikke mine sorte sæder bliver mere varme end hvide når bilen holder i skygge før man kører?

Jo, de bliver lidt varmere end hvide sæder - også når du holder i skyggen. Men forskellen er meget mindre, end hvis du holder i solen. Om natten kan det faktisk være omvendt, hvor en sort overflade stråler mere varme ud, så sorte sæder bliver koldere.

Sider: 1 2 »