Loading...
dk

Power frunk bestilling | Tesla Forum

kleine100
kleine100 Jan 2 '21
Godt nytår :)

Jeg kan se at der er skrevet flere tråde om power frunk til Model 3. Men er der nogen, som har erfaring med hvor meget man skal betal i told ved bestilling af power frunk kit fra Hansshow?og hvor lang er leveringstiden?

...kan se de giver 15% ved brug af promokode “tesladiscount”. 
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Jan 2 '21
PeterDahl
PeterDahl Jan 2 '21
Spændende projekt...

Du kan bruge www.toldpriser.dk/toldberegner til at udregne prisen. Det er så worst case hvis den bliver snuppet i tolden.
Regn med godt 1 måned fra Kina, det kan dog sagtens 2. Det er også snart Kinesisk nytår hvilket sløver det hele ned hvis pakken ikke kommer afsted i tide.

Der findes forskellige kurrer services som inkludere told og kan sende billigere, men så skal pakken typisk sendes til dem først, og så sender de den videre. Kan godt sende info på nogle, men ved ikke hvor gode de er til engelsk...
Forummets indlæg er redigeret af PeterDahl Jan 2 '21
kleine100
kleine100 Jan 2 '21
Skrev lige til Hautopart for at høre dem ang levering. Fik sku svar 30 sek efter jeg havde skrevet til dem - imponerende service!
De er ikke klar til at sende endnu, da de er igang med at teste om deres kit virker på 2021 modellen. God stil!
Snemonster
Snemonster Jan 2 '21

Du er ikke bekymret for garantisager hvis du får det monteret ?

kleine100
kleine100 Jan 2 '21
Citat fra Snemonster

Du er ikke bekymret for garantisager hvis du får det monteret ?

Næ, det tænker jeg ikke burde give problemer. Man kan jo altid afmontere det, hvis der skulle opstå en tvist. 
Ice2EV
Ice2EV Jan 2 '21

Tror du nogensinde du får brugt den frunk?

Vi har haft model 3 i nu 20 måneder, og kun brugt den til ladekabler og vise "ingen motor" til ICE folket.

kleine100
kleine100 Jan 2 '21
Citat fra Ice2EV

Tror du nogensinde du får brugt den frunk?

Det tænker jeg at jeg vil. Evt til beskidt tøj efter en tur på MTB. 
Lige nu bruger jeg det ikke, fordi jeg ikke gider se på fedt fingre :-)
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Jan 2 '21
Derider
Derider Jan 3 '21

FYI!

I marts 2020 fik jeg en LRM3 og bruger mest frunken til tasker og indkøb og blev så irriteret på især på lukning af frunk. De mange YouTube videoer lokkede mig til at købe Hansshow frunk auto lift som jeg fik installeret fint i Juni måned. Den virkede fantastisk og blev brugt flittigt. I november måned kunne jeg ikke åbne frunk på nogen måde og det kunne Tesla heller ikke, så den eneste måde at få frunk åbnet på var at skære hul i frunk hjælm. Den første lås som er styret af Tesla motor og kabel var ifølge Tesla blevet overbelastet på en eller anden måde så stål kablet til første låsen var trukket over og ifølge Tesla var det sket på grund af den Hansshow lift jeg fik installeret. Så, jeg skulle betale for en ny frunk hjælm og Tesla betalte for ny Tesla motor og kabel og afinstallerede Hansshow Lift på mit ønske. Det skal siges at frunk er meget nemmere at lukke nu manuelt efter der kom ny frunk hjælm på. Da jeg bestilte Hansshow  frunk lift var jeg udmærket klar over at der kunne blive problemer i tilfælde af frunk ikke kunne åbnes, men hvorfor skulle det ske - men det skete :-)  Hvis I har installeret en frunk lift - så check det stål kable der styrer første lås jævnligt - hvis det på nogen måde bøjer eller ser beskadiget ud så kan I risikerer samme situation at stålwiren knækker. Jeg kan ikke forklare hvorfor den knækkede.

Godt Nytår!!

Forummets indlæg er redigeret af Derider Jan 3 '21
kleine100
kleine100 Jan 3 '21
@Derider: havde du ikke monteret back-up release wire? Den som man trækker ud gennem hullet, der hvor man kan montere “øjebolten” i tilfælde man skal trækkes. Eller ville den ikke have hjulpet i dit tilfælde?

Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Jan 3 '21
Derider
Derider Jan 3 '21

Jo, den var installeret - men det kunne ikke bruges da førstelås/tap ikke kunne rykkes via det originale Tesla stålwire. Tesla stålwiren var flosset/knækket  og ude af site leje som du ser i den blå ring herunder på billedet der viser hvordan kablet skal se ud originalt. Hansshow kablet virkede som det skulle, men kunne ikke få frunk hjælmen op.

kleine100
kleine100 Jan 3 '21
Ok - tak for info. Godt at vide inde man bestiller fra Hansshow. 

Hvad koster en ny frunk-klap? Mere hvis man en dag skulle stå i samme uheldige situation :-)
PeterDahl
PeterDahl Jan 3 '21
Ellers må du købe dig en fin hvid golfhandske du kan have liggende i bilen og påføre dig når frunken skal lukkes...

Jeg har brugt frunken en del til indkøb, takeaway og lignende da jeg syntes varerne ofte ligger bedre i det mindre rum.
MOS
MOS Jan 3 '21
Citat fra PeterDahl Ellers må du købe dig en fin hvid golfhandske du kan have liggende i bilen og påføre dig når frunken skal lukkes...   Jeg har brugt frunken en del til indkøb, takeaway og lignende da jeg syntes varerne ofte ligger bedre i det mindre rum.

Jeg bruger frunken til min elcykel. Så har jeg den altid med, til den sidste kilometer i byen. Giver lidt ekstra fleksibilitet ift. parkering.

Rummet bag ved højre baghjul omme i bagagerummet på min Model S passer lige til en indkøbspose, så den kan stå solidt uden at vælte. Ved ikke om det passer lige så godt i en Model 3. Rummet i venstre side bruger jeg til posen med ladekabler m.m.

Derider
Derider Jan 3 '21

Frunk-klap lakeret og udskiftet kostede mig 8300 kr. Tesla udskiftede motor med kabel på deres omkostning. Kan ikke se at frunk-klap har være uskiftet udover der mangler de stensalg der var på den gamle frunk- klap :-) gutterne i Vejle lavede et pænt stykke arbejde. Savner dog den automatiske lift, men jeg tør ikke løbe den risiko nu og jeg var heldig at jeg ikke havde min arbejdstaske liggende da den gik i stykker.

Drømmer om nogle silver Metallic golfhandsker nu så man kan åbne og lukke front-klap med stil ;-)

kleine100
kleine100 Jan 3 '21
Ouch, det var dyrt :-/ 

Måske man bare skulle nøjes med et par “struts”. 

Så får man godt nok kun automatisk åbning. Men de er væsentlig billiger end power kittet, nemme at installere, og man skal ikke pille ved låsen. 

Har set nogle installere en ny låsefjeder der gør klappen endnu lettere at lukke. Tør man prøve det?

bskaarup
bskaarup Jan 4 '21
Citat fra kleine100 Måske man bare skulle nøjes med et par “struts”. 

Jeg har struts fra Taptes og de virker kun om sommeren. Når de er koldt så åbner klapperne ikke. Desuden gjorde trunk sættet at klappen var svær at lukke så de er pillet af igen. Jeg har stadig frunk sættet monteret selvom det ikke virker som det skal.

HrMogensen
HrMogensen Jan 4 '21
Hvis I bestiller frunk+trunk fra Hansshow så spørg om de kan sende i en pakke. Jeg slap med at betale told for en af delene og ventede en måned på pakken. Det er selvfølgelig et sats. 

Må absolut checke kablet som beskrevet ovenfor! 
kleine100
kleine100 Jan 4 '21
Jeg endte med at bestille et par “struts” fra Abstract Ocean i går. De koster 27$ + 10$ for fragt. Så må vi se om de klare sig bedre i frostvejr :-)