Loading...
dk

SUC meget skuffende. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 6 '21
Quote from P85DK

Og spydige kommentarer ...

Der skal også være plads til humor på forskellige niveauer.   ;-)

Men grundlæggende så er Tesla folket hjælpsomme,oplysende ogi bedste folkeskolestil inkluderende.

Det er dog klart at en sag som MCU0/1 sagen koster på  humøret og tilliden.

Tilliden er eks derfor vi herhjemme pt ikke har lægt sårene fra VAG tiden og ikke skal have en ID3/4 som søster til M3.

T3S7A
T3S7A Jan 6 '21

Ikke mange ved det, men ALLE 85 og 90 modeller, er solgt med at de har 85kWh og 90kWh batteri. Det har de aldrig haft. Fysisk ligger der maks 81,4 kWh i en 85 model, og 85 kWh i en 90model. Der ud over, så er det brutto kapacitet, så netto, dvs til drift, er meget mindre ved begge modeller. 
Men de er solgt i flere år på at have mere batteri end de fysisk har. Flere har fået en lille pose penge for det snyd. Men det kan da fint sammenlignes med Diesel gate. 

Også derfor at Tesla i dag sælger alt med standard og long range betegnelsen. Ingen steder kan du på Tesla sider, finde noget om batteri kapaciteten. Derfor kan Tesla også gøre hvad de vil i fremtiden med det batteri, da intet er oplyst. 70% kapacitets garanti er lovet - men ud fra hvad? 
Man skal da ikke købe en bil, og så bagefter selv teste for at finde ud af det. 
Tænk hvis en ICE bil ikke havde oplyst tank størrelse, men blot at det var standard.... Folk ville da grine. Men ikke ved Tesla, folk køber ALT - uden krav, spørgsmål eller det mindste skeptisme. 

DenseH
DenseH Jan 6 '21
Tilbage til strengens tema.... SuC ladehastighed. 
Er der nogen der har erfaret forbedring efter 2020.48.30.1 update? (Med low SoC og med forvarmet accu)
MOS
MOS Jan 6 '21
Citat fra Nikola
Citat fra P85DK
Jeg ser mere dieselgate som fusk overfor offentlige myndigheder end køberen, da det handlede om at opfylde specifikke emissionskrav på flådeniveau. I Danmark betød det fx. at køberne kunne købe bilerne til lavere afgift.

Jeg ser det som en virksomhed der, af konkurrencehensyn, fusker med miljøkrav og derfor forurener mere end tilladt, hvilket potentielt gør flere syge etc.
Så næppe en fordel for andre end virksomheden....

Det er vel lidt både og. Ved at virksomheden har snydt, har kunderne dermed haft fordel ved at kunne købe deres biler til en lavere pris og har derved sparet penge. Samtidig har virksomheden tiltusket sig en konkurrencefordel. Så jeg vil sige, det har været en fordel for både virksomheden og deres kunder. Taberne er skatteyderne, der har finansieret snyderiet og de afgifter, virksomheden har snydt med. Og så naturligvis alle borgere, som er påvirket af den øgede forurening.

P85DK
P85DK Jan 6 '21
Quote from MOS

som er påvirket af den øgede forurening.

Mindre reduceret forudrening ... der var vist ingen af dem som havde øget forurening i forhold til tidligere modeller.

Tilsvarende så er skattelettelse til højtlønnede heller ikke at tage penge op af lommen på lavtlønnede som nogle ynder at udtrykke det.

@DenseH - good luck, den båd er sejlet :-)

@T3S7A - Jeg ser Teslas snyd mere som snyd overfor forbrugere end myndigheder. Den nedsatte ladehastighed kan vise sig at være snyd overfor myndighederne, men det er jo ikke endeligt bevist endnu. Bærearme er også i gråzonen.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 6 '21
DenseH
DenseH Jan 6 '21
Citat fra P85DK
Quote from MOS

Mindre reduceret forudrening ... der var vist ingen af dem som havde øget forurening i forhold til tidligere modeller.

Tilsvarende så er skattelettelse til højtlønnede heller ikke at tage penge op af lommen på lavtlønnede som nogle ynder at udtrykke det.

@DenseH - good luck, den båd er sejlet :-)

@T3S7A - Jeg ser Teslas snyd mere som snyd overfor forbrugere end myndigheder. Den nedsatte ladehastighed kan vise sig at være snyd overfor myndighederne, men det er jo ikke endeligt bevist endnu. Bærearme er også i gråzonen.

Hihi. Jeg starter en ny streng. Kan godt se jeg bryder i ind i sludder. 
MOS
MOS Jan 6 '21
Citat fra P85DK
Quote from MOS

Så du mener, at det selvfølgelig fører til, at øhhh, dem, der sviner mere og forurener meget og nu forurener lidt mindre, ja de forurener så mere mindre end dem der sviner lidt mindre og forurener mindre, men altså så forurener mindre mindre...

webercarbmann
webercarbmann Jan 6 '21

@DenseH   

Tesla er nogle iskolde røvhuller!   Det siger jeg med lige dele fornærmelse, ironi og stor anderkendelse, af hvad de har formået at udrette :)  (Jeg undlader at begynde at skirve hvad jeg mener om fx VW eller Toyota - det er jo et pænt sted hvor mindreårrige også kunne finde på at læse med) 

Den enkelte Tesla medarbejder har jeg intet at udsætte på men overordnet kører de kører en iskold kalkuleret forretning.  Alligevel har jeg købt bil nr 2 af dem.  Man skal bare gøre sig klart at de ikke er til at hugge eller stikke i hvis der er noget i vejen. 

Lad os tage "charge gate" sagen.  Alene i DK er der solgt måske 4000 biler der er påvirket af deres nedsættelse af hastigheden for at de kan redde deres røv til bilerne bliver 8 år og er udenfor garanti - den garanti som de selv har opfurndet som et super godt salgsargument.  Der er måske 80 der deltager i gruppesøgsmålet med Tesla og hvis Tesla ser at de kommer til at tabe en eventuelt retssag,  får de 80 et "godt tilbud" der måske koster Tesla 100K pr, bil = 8 mil.  De resterende 3920 ejere får ingenting.  Det er en udgift for Tesla på 2k pr. bil for at have solgt en vare med forudsætninger der viste sig ikke at holde.  Økonomisk vinder Tesla big time på den fremgangsmåde.  Jeg forstår så bare ikke at der er så mange ejere der finder sig i det.  

Mr. Musk skal bare huske at han skylder de kunder der købte biler i 13,14,15,16...  Teslas eksistens idag. Der har han faktisk flere gange anderkendt.  Så er det bare jeg at bliver fucking pissed når jeg i 15 bruger, for mig, mange penge på et køretøj der skulle fragte mig på ferier mm. i 8 år og det viser sig ikke at holde!   

Derfor @DenseH  ,  kalder vi en spade for en spade. :) 

T3S7A
T3S7A Jan 6 '21

Så enig med Webercarbmann

Solgte faktisk min ældre S, da jeg ikke orkede mere. Men købte trods alt en nyere Tesla igen. Har ikke lært ordsproget, gå ikke tilbage til en fuser. :-) 
Men tesla har jo så mange gange før, betalt tovholder til en sag, en stor pose penge, og hele sagen falder på gulvet. Så du har helt ret. Tesla regner på, hvad kan bedst betale sig. Og lige nu, er det helt ligemeget, hvor meget skidt og møg der bliver sagt, så sælger de biler i stor stil. Så omtalen er de skide ligeglad med. Eneste de ikke vil, er en retssag, da den, hvis den ikke går Tesla's vej, ville gøre at alle andre med samme problem, let kunne få erstatning/reparation. 
Men når vi snakker bærearme, som trods alt kan være meget farlig, hvis det sker det forkerte sted, så er det utrolig de ikke klader dem tilbage og laver dem. Men det er kun til det går så galt at nogen bliver dræbt og det kmmer world wide rundt. 

Det som jeg er mest træt af, er at man idag skal tage en kamp, blot man har en lille bagatel som skal laves. Så skal man først igennem hele møllen med, inden for tolerancen, alle biler har det, det kan ikke blive bedre. Der kommer snart et fix. Det kommer med en software update osv osv. Er ikke noget ondt mod de ansatte, de gør kun hvad de får besked på højere oppe fra. Men der skal meget mere fokus på det. Det skal omtales stort, så det måske, engang, får en konsekvens af at andre vælger noget andet. Der kommer trods alt mange fede og gode elbiler på marked den kommende tid. 

P85DK
P85DK Jan 6 '21

@MOS - ja, bilerne forurenede stadig mindre i forhold til modellen de erstattede, men reduktionen var ikke helt så meget som myndighedskravene krævede :-) Så stadig mindre forurening

@webercabmann og T3S7A - sådan føler nok de fleste tidlige ejere det

jramskov
jramskov Jan 6 '21
Citat fra P85DK
Quote from jramskov

P85DK:Alt efter hvad man synes er mest alvorligt, kan man vel godt argumentere at dieselgate ligger i toppen?

Jeg ser mere dieselgate som fusk overfor offentlige myndigheder end køberen, da det handlede om at opfylde specifikke emissionskrav på flådeniveau. I Danmark betød det fx. at køberne kunne købe bilerne til lavere afgift.

Igen, det kommer an på hvilke øjne man ser med. Køberen har måske nok fået en billigere bil, men ikke det der er blevet lovet. Er det anderledes end at Tesla har påstået en P85D har flere HK end den reelt har? Tesla har kun snydt køberen, VW har snydt både kunden, alle os der bor og betaler skat i landet samt ikke mindst klimaet :) 

@MOS: ROFL!

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Jan 6 '21
HamSelv
HamSelv Jan 6 '21

Man kan være Tesla-fan eller ej - fakta er dog at vi er mange som har modtaget en sprit ny bil fra fabrikken i Kina som ikke kan levere det den skal. Dvs vi har en bil som ikke kan lade hurtigt på SC og som kører betydeligt kortere end Teslaerne med de "gamle" batterier. 

Min nye model 3 oplader med maks 37 kW på en SC og kan ikke engang nå fra KBH til Middelfart på en opladning selv om jeg kører pænt. (Må stoppe i Slagelse på vejen) Suk.

Fint at være fan og se på det positive (og enig det er stadig en fed bil) meeeen det er altså ikke okay at sælge biler som dybest set ikke virker som de skal. Hvis jeg havde købt en ny Audi og den ikke kunne køre hurtigere end 90 km't fordi softwaren endnu ikke var færdigudviklet ville jeg også brokke mig...

Forummets indlæg er redigeret af HamSelv Jan 6 '21
jramskov
jramskov Jan 6 '21

HamSelv: Kan godt forstå du er træt af ladelastigheden. Det er ikke OK. SR+ står til en WLTP rækkevidde på 430km. Den rækkevidde er optimistisk, den er en helt anden med 130km/t, især om vinteren. Vi har en LR AWD fra 2019, den har en WLTP på 530 tror jeg det er. I koldt vejr, kan vi heller ikke køre meget mere end tur-retur Aarhus - Holstebro, en tur på under 300km, næsten udelukkende motorvej.

Dec14
Dec14 Jan 6 '21

@ Hamselv + mange flere

Mit råd til alle jer "nye" Tesla ejere må være at sætte hårdt mod hårdt lige fra starten Lad være med at acceptere alle de søforklaringer og snak om snarlige softwareopdateriner, der skal afhælpe dette og hint. I har købt en ny bil - den skal virke. Gør den ikke det har sælger iflg købeloven ganske klare rammer for hvor mange forsøg og hvor lang tid, der må gå inden køretøjet er bragt i orden. Disse regler og ikke en snus mere må man tåle som køber. Derfor benyt jer af FDM eller egen advokat lige fra første gang Tesla begynder at snakke - ellers kommer i til at stå med r.... bar!

Mange af os gamle idioter begik alle fejlene - der er ingen grund til at i gentager dem!

Når det er sagt er jeg stadig rasende glad for min S85 - efter 6 år er den stadig bedre kørende end mange helt nye biler, og meget få ser bedre ud.

BKC
BKC Jan 6 '21
Citat fra HamSelv

Man kan være Tesla-fan eller ej - fakta er dog at vi er mange som har modtaget en sprit ny bil fra fabrikken i Kina som ikke kan levere det den skal. Dvs vi har en bil som ikke kan lade hurtigt på SC og som kører betydeligt kortere end Teslaerne med de "gamle" batterier. 

Min nye model 3 oplader med maks 37 kW på en SC og kan ikke engang nå fra KBH til Middelfart på en opladning selv om jeg kører pænt. (Må stoppe i Slagelse på vejen) Suk.

Fint at være fan og se på det positive (og enig det er stadig en fed bil) meeeen det er altså ikke okay at sælge biler som dybest set ikke virker som de skal. Hvis jeg havde købt en ny Audi og den ikke kunne køre hurtigere end 90 km't fordi softwaren endnu ikke var færdigudviklet ville jeg også brokke mig...

Tror ikke en SR+ kan nå fra KBH til Middelfart i vintermånederne uden lade stop, erfaring fra en SR+ ejer siden SEP 2019. 
jkanters
jkanters Jan 6 '21

At det er koldt kan man næppe laste Tesla for. Men de bliver nødt til at løse superlader problematikken, ellers tror jeg de står dårligt i et fællessøgsmål. Er der ikke et FDM medlem der kan spørge FDM's juridiske afdeling

HamSelv
HamSelv Jan 7 '21
Citat fra BKC
Citat fra HamSelv

Tror ikke en SR+ kan nå fra KBH til Middelfart i vintermånederne uden lade stop, erfaring fra en SR+ ejer siden SEP 2019. 

Det håber jeg sandelig ikke er rigtigt. Der er 201 km fra mit hjem i KBH til Middelfart... Trods kulde mm bør batteriet trods alt kunne række så langt - er langt under det halve af de 440 det er vurderet til.
Forummets indlæg er redigeret af HamSelv Jan 7 '21
Ice2EV
Ice2EV Jan 7 '21

Det er nok derfor der planlægges en lader mellem Odense og Middelfart ;-)

jramskov
jramskov Jan 7 '21

Som allerede nævnt er der desværre flere ting der taler imod. WLTP er optimistisk mht. rækkevidde, så forvent ikke 440km rækkevidde, medmindre du kører pænt på landevej om sommeren. Den strækning er nærmest 100% motorvej. Dvs. langt højere hastighed. Kulde og regnvejr tager ret meget rækkevidde. 

De har i Norge testet rækkevidde både sommer og vinter for en lang række elbiler. Her er TM3 LR: Rekkeviddetest Tesla Model 3 LR | NAF

Husk at de kører langsomt i Norge og bemærk den store forskel.

HamSelv
HamSelv Jan 7 '21

Men selv i den norske test (med de gamle batterier) kører de meget længere i forhold til min model 3 med med det nye LFP batteri. I deres test om vinteren når de 404 km i en LR opgivet til 560. Det er trods alt meeeeget bedre min som kan klare ca. 200 km. (opgivet til 440)... 

Havde i øvrigt en fra Tesla Europa i telefonen i går som henkastet sagde at deres biler egentlig ikke er beregnet til Skandinavisk klima... 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »