Det er egentlig ikke helt et skift, da jeg beholder min S'er :-)
Jeg har en 70D fra slut 15, og nu også en M3LR fra slut 20. Jeg har kørt mere end 230.000km i S'eren, og mindre end 230km i 3'eren, så sammenligningen er ikke helt lige...
Generelt kan jeg bedre lide 3'eren. Den er mere moderne, minimalistisk og gokart-agtig i sin kørsel. Skærmen svarer hurtigere, og generelt er den nem at bruge. Det generer mig ikke det fjerneste, at speedometeret sidder lidt højre. Jeg kører alligevel altid på fartpilot/nu også autopilot. Jeg kan også godt lide panorama-taget, hvilket min S'er selvfølgelig heller ikke har. S'erne med soltag var udelukket for mig, da mit hoved kunne røre kanten af taget ved soltaget, så selvom der er højere til loftet ved soltaget, er der lavere ved siden af, hvilket jeg ikke kunne bruge. Panorama-taget har dog et lille minus, nemlig at samtale og telefonsamtale giver et let metallisk ekko, men det er til at leve med.
3'eren, med Pilot Sport 4, larmer dog en del mere end S'eren. Jeg har kun haft en enkelt motorvejstur, men her var det i hvert fald tydeligt. Derudover er den mindre i kabinen, men det betyder kun noget hvis man er 4-5 stykker, der skal på langfart.
Forbrugsmæssigt er 3'eren virkelig god, og mit bud er, at den kan køre i omegnen af 150km længere på motorvejen - især om vinteren.
Ydelsesmæssigt er der også en del mere skub i, end i 70D'eren. Det er dog ikke så relevant for mig, da jeg kører som en gammel kone :-)
Som beskrevet i den anden tråd, er lyset også en del bedre. S'erens slatne stearinlys er der ikke meget grin ved - især nærlyset. 3'erens er væsentlig bedre.
Venlig hilsen
Silden