Loading...
dk

Kalder alle med refusionsaftale | Tesla Forum

Tomasson
Tomasson Jan 5 '21
Er der nogen af jer, som har en refusionsaftale, der kan anbefale en udbyder?
Evt. en af udbyderne fra dette link:

Jeg hører meget gerne fra jer som har aftale med EVDK (EVBox), Sperto, EVSE (Ratio-box med Tesla knap), Aura eller Ladop. 

Hvad virker godt/skidt ved boksen. Aflæses der fx. brug til refusion automatisk? Er der Tesla-knap, og virker den?

Jeg ser frem til at høre fra jer derude. 

Forummets indlæg er redigeret af Tomasson Jan 5 '21
MOS
MOS Jan 5 '21

Jeg har haft EVSE med en ældre Ratio ladeboks uden Tesla knap. Aflæsning fungerede manuelt fra en separat bimåler, som jeg tog et billede af halvårligt og sendte ind som dokumentation - lidt old school. Alt fungerede dog upåklageligt, refusionen fungerede som forventet, så jeg kan anbefale firmaet.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 5 '21
P85DK
P85DK Jan 6 '21

Endnu en tråd om samme emne? Det er jo mindre end en måned siden du startede en tråd om nøjagtigt samme emne, har du glemt det? Alternativt mener jeg der er en søgefunktion på siden ...

Din tråd du startede d. 14. dec. 2020 er her, det ville da være fint at forsætte den hvis du mener den mangler yderligere information: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7505

cth
cth Jan 6 '21

Jeg køber en Tesla lader fordi jeg skal bruge 22kw

Men skal man købe 7,5 meter kabel eller 2,5 meter.

ved ikke om man fortryder at have det lang kabel hængende...

Jeg har tæller på "ladelinjen" ud til carport.

Køber HPFI B ttil 2500 af mærket schneider fordi jeg kan få det til den pris.

men denne er lige så god ifølge min elektriker

https:///...b-4-pol-300ma-doepke

de billige kinøjser til 1700kr. har han lidt uheldige erfaringer med.

Ikke lykkedes mig at finde lader med 22kw og indbygget B relæ til lavere pris end 6000.

Refusion ville jeg have gjort via eget firma, men er desværre ikke momsreg.

Ellers benytter jeg mig af et af tilbud herindefra.

Nogle herinde kører det i forvejen via deres eget firma og har tilbudt det herinde.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 6 '21
ThomasG
ThomasG Jan 6 '21

Vedr. længde på kabel havde jeg samme overvejelser for et par år siden. Er glad for at jeg valgte det lange til de tilfælde hvor jeg har haft parkeret på konens plads i carporten eller hvis man har haft en gæst med elbil der lige skulle låne lidt strøm. Man kan bare vikle kablet rundt om laderen så det hænger pænt når man bruger det tæt på til dagligt. Wall Connector

cth
cth Jan 6 '21

Ok.. var lige ude og måle.

Hvis lader hænger hvor jeg synes den skal hænge kan den med 2.5 meter kabler nå begge biler hvis de er bakket ind.

Så jeg behøves ikke tænke på hvilken plads jeg holder på.

jeg bakker altid ind.

Men det er lige til øllet og jeg forstår ikke deres spring 2,5 til 7,5 meter.

Hvis de kun vil sælge 2 længder burde det være 3 eller 7,5 eller mere.

Men havde de bare haft 4 længder...

jeg vælger det lange... og vælger i øvrigt at hænge lader så højt at jeg kun lige kan nå håndtag.

Har længe været træt af mit CEE stik når jeg skal forbi på den smalle plads.

Carporte bygget for 20 år siden er bygget til polo'er :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 6 '21
webercarbmann
webercarbmann Jan 6 '21

2,5 m er meget kort hvis du skal bruge samme lader til 2 biler.  Jeg ville vælge de 7,5 m. 

kleine100
kleine100 Jan 6 '21
Har også valgt det lange. Kabel er ret tungt i sig selv, så et for kort kable vil lave et træk på både stik og lader. Det vil nok være mest skadeligt for stik og ladeporten. 
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Jan 6 '21
Tomasson
Tomasson Jan 6 '21
Citat fra P85DK

Endnu en tråd om samme emne? Det er jo mindre end en måned siden du startede en tråd om nøjagtigt samme emne, har du glemt det? Alternativt mener jeg der er en søgefunktion på siden ...

Din tråd du startede d. 14. dec. 2020 er her, det ville da være fint at forsætte den hvis du mener den mangler yderligere information: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7505

Det er bare super duper at du lige byder ind i tråden, og agerer ordensmagt. 

Det er korrekt at jeg tidligere har lavet en tråd - dog specifikt omkring FDM’s løsning. Nu efterlyser jeg erfaringer fra brugere med andre abnm. løsninger, og fandt ikke den anden tråd så relevant til dette. 

Men nu er denne tråd tilsyneladende blevet kapret af spørgsmålet om kabellængde. 
Size matters.
Hakuna Matata. 
P85DK
P85DK Jan 7 '21

Brød ind som ordensmagt eller bidrog med mest viden af alle indlæg? Det kan være svært at se skoven for bare træer.

Jeg fortalte dig at der er en søgefunktion som du tydelligvis ikke havde opdaget, en viden du kan bruge både til dette emne og til alle de andre emner du må komme på fremover. Og så beklager jeg selvfølgelig at jeg ikke kunne se at dine to tråde var om to fuldstændigt urelateret emner og at der overhovedet ingen værdi ville være i at have dem samlet i samme tråd.

cth
cth Jan 7 '21

Beklager jeg drejede emnet til kabellængde.

Men der var jo heller ikke andre end mig der svarede på det du spurgte om :-)

Men P85 har nok ret i at der var adskillige tråde om emnet hvor dit spørgsmål kunne have passet ind.

Ny lyder jeg som en ordensmagt, men det er ikke meningen.

Jeg er lige så dårlig til at bruge søge funktionen og skal også tage mig sammen.

Er dog blevet bedre.. :-)