Loading...
dk

Dug på forruden | Tesla Forum

cth
cth Jan 11

Jeg har bemærket at min nye model S synes at have et dug problem på forruden.

Virker som om den har svært ved at holde forruden fri for dug uden at jeg har tændt afdugning  symbol.

Desuden synes jeg generelt blæseren kører højt ved almindelig daglig kørsel.

Støjer lige rigeligt.

Den er sat til auto og jeg har lagt mærke til at ved auto kørsel kører blæser tit trin 6 og forruden er slået fra så det kun er luft til gulv og kabine der er tændt (ved auto).

Nogen der oplever noget lignende?

P85DK
P85DK Jan 12

Er der fugt inde i bilen? Har du tjekket at gulvtæpper etc ikke er fugtige?

Trannel
Trannel Jan 12
Min erfaring er, at man hurtigst fjerner dug og is fra forruden ved både at dirigere varmen op imod forruden og samtidig tænde for de usynlige varmetråde i forruden eventuelt ved hjælp af appen.
cth
cth Jan 12

Min undren kommer fordi jeg ikke synes at have oplevet dug problemer i min 2015 S model.

Eller blæser der kører niveau 6 hele tiden.

nej der er ikke fugt i bilen...

i hvert fald ikke mere end i min ICE som jeg også kører i eller min gamle model S, som ikke har de samme kvaler.

Ville bare høre om andre havde oplevet at afdug / blæser systemet måske var sat forkert op?

Ligesom sprinklerne til forruden der absolut er ubrugelige :-)

Det er jo en Tesla og deres nybils klargøring efterlader plads til forbedringer.... har lavet en lille liste allerede..

ja man kan fjerne fugt på mange måsder med ekstra blæs o.s.v. Jeg synes bare ikke det normalt er nødvendigt at afffugte når man er alene i bilen, medmindre det da er mega snevejr og den slags.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 12
P85DK
P85DK Jan 12

Er den sat til 'range mode'?

MOS
MOS Jan 12

A/C on eller off gør også en forskel. Måske defekt A/C? Recirkulationsknappen kan du prøve at slå fra, så den trækker frisk luft udefra. Det hjælper meget. Ellers sæt den da til at blæse direkte op på forruden. Så plejer jeg at kunne holde den rimelig dugfri med blæserindstilling 1 eller 2.

cth
cth Jan 12

Hvad er range mode? Chill i stedet for standard?

den står til standard.

Har indsat billede af hvordan den typisk står... jeg har den altid på auto.

Blæser står på 6 når jeg kører. På billedet holder bil stille.

Men ellers er det samme billede når den kører.

jeg undrer mig over at den ikke sender luft op på forruden i auto.

Endnu ikke set det i auto kun hvis jeg manuelt tænder den.

cth
cth Jan 12

Jeg har hørt range mode herinde mange gange de sidste 5 år.

Men havde aldrig min gamle S i det mode og tror aldrig jeg har kigget efter det.

Den nye har det ikke... d.v.s. gætter på det er det samme som chill, derfor skrev jeg chill.

Når vi nu er ved det så har min heller ikke regenererings modes... min "motorbremser" som en alm. ICE og slet ikke som min gamle S hvor jeg i øvrigt kunne justere det samme sted som range mode.

Lidt ærgeligt da jeg godt kunne lide den kraftige opbremsning jeg habvde sat den til.

https:///...ing-options-new-evs/

Sådan ser min "driving" ud i dag

P85DK
P85DK Jan 12

Tror den er flyttet til undermenuen 'Vehicle'

MOS
MOS Jan 12

Range mode ændrer på forskellige parametre for at forlænge rækkevidden. Herunder en energioptimeret fordeling af effekten til de to motorer (kun relevant hvis man har dual motor eller performance) reduceret energiforbrug til klimaanlæg (kan føre til duggede ruder eller mindre komfortabel varme) og så bruger den heller ikke ekstra energi på at varme batteriet (pånær når man navigerer til SuC).

Range mode har intet med Chill mode at gøre. Chill mode reducerer motorydelsen og lægger lidt "eleastik" ind i speederresponsen, så den bliver "blødere" at køre. Det kan medføre, at man derved tillægger sig en roligere kørestil og dermed indirekte lavere energiforbrug, men alt andet lige sparer det ikke strøm.

cth
cth Jan 12

Der er hverken range mode eller regen mode i nye Teslaer

kan heller ikke se den under "bil" (vehicle).

https://forums.tesla.com/discussion/177580/range-mode-missing

Mahler
Mahler Jan 14

Nok fordi Range-mode ikke giver så meget mening når der er varmepumpe. Fordeling mellem de to motorer på Raven modellen er allerede optimeret...

cth
cth Jan 18
Quote from Mahler

Nok fordi Range-mode ikke giver så meget mening når der er varmepumpe. Fordeling mellem de to motorer på Raven modellen er allerede optimeret...

-------------------------------

Troede ikke der var varmepumpe i nogen Teslaer endnu?
Jo de helt nye måske.. eller?
Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 18
Mahler
Mahler Jan 19

Jo de sidste nye Raven og Model 3 har varmepumpe i stedet for den elektriske!

cth
cth Jan 19

Så kommer spørgsmålet... hvad betyder Raven

Fandt dette fra 2019:

https://tesletter.com/tesla-raven-model-s-model-x/

Skal jeg så gå ud fra at min december 2020 model S har VP og for mig endnu vigtigere 200 kw ladehastighed.?

Ice2EV
Ice2EV Jan 19

DIn nye vogn burde være en Raven. Kør en Lørdagstur og kør den tør, jok den i en Ionity charger, og betal gladeligt hvad det koster. Så får du syn for sagen. Den bør ramme 189+ kWt. ved tomt, varmt batteri.

MOS
MOS Jan 19

Men er der ikke noget med, at CCS adapteren til Model S er flaskehalsen og er begrænset til 150 kW?

bskaarup
bskaarup Jan 19
Citat fra MOS

Men er der ikke noget med, at CCS adapteren til Model S er flaskehalsen og er begrænset til 150 kW?

Tesla skriver 142kW