Loading...
dk

Excel,elbil,Clever og solceller | Tesla Forum

CC
CC Nov 21 '14

Har lavet et Excel ark med forsøg på udregning af udgifter. Håber den virker ;o)

Hvis ikke hører jeg det gerne. 

https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... nskab.xlsx

CC

Claus
Claus Nov 21 '14

Fint ark. 

Dog tror jeg ikke forbruget pr km i snit kan holdes på 180w. I hvert fald ikke det aktuelle forbrug målt efter måler. I snit nok nærmere 200W måske end 220W. Men det viser tiden jo. 

Så giver clever 1 kr og ikke 1.03 kr, det er www.evse.dk og elbilsupport, som giver det. Men de 0,03 øre, ændre ikke mange kr i totallen. Men abonnement til clever er jo kun lige med din besparelse på afgiften. Hvorfor ikke vælge samme ladeboks ved evse.dk til langt billigere abonnement? Så vil du få en gevinst ud af det.

Nedskrivning, om elbilen har tabt 50% på 3 år? Ved man jo ikke, men hvorfor er nedskrivningen på elbilen større end på brændstofbilen? 

CC
CC Nov 21 '14
Hej Claus
Jeg har jo "kun" købt en E-Golf og efter Norsk forum er 180w højt sat. Da alle andre elbil forum er døde, håbede jeg at nogle herinde kunne bruge det :-)
Alle gule felter kan rettes til, både Clever rabat og forbrug mm.
Vi vælger Clever da VW betaler for monteringen, på den måde er det første år abonnement betalt, viser det sig at man ikke længere får 1 kr. Retur kan vi så finde en billigere løsning. (6 måneders binding)
På nedskrivning på elbil prøver jeg at tage højde for at der skal nyt batteri i bilen ved ca 10 år.
Både nedskrivninger og batteri pris er naturligvis ren gætværk.
CC
CC
CC Nov 23 '14

Småfejl rettes løbende.