Jeg har brug for nogle tips til mest brugbare indstillinger ifm. autopilot/TACC. Jeg kørte i går på arbejde i min nye 3LR. NOA blev aktiveret (har fsd på prøve i 3 mdr), men vognbaneskift fungerer ikke godt (eller også gør jeg ikke :-) ). Den trækker alt for sent ud, med det resultat at man kommer et pænt stykke ned i fart. Når den så er trukket ud, kører den med samme fart i overhalingsbanen i nogle sekunder, før den begynder at sætte farten op. Det opgav jeg i løbet af ganske få minutter, da det blev temmelig generende for alle andre. Derudover holder den ikke konsekvent til højre - tværtimod ville den flere gange en vognbane til venstre, selvom der ikke var nogen foran.
Alm. autopilot holder til gengæld bilen i vognbanen ganske imponerende, men hvad gør man, hvis man gerne vil skifte vognbane uden at slå AP fra? Jeg prøvede at blinke til venstre, men når man drejer i rattet slår ap fra. Man skal i øvrigt tage så hårdt fat, at det rykker i bilen - ikke rart for evt. passagerer.
Jeg kører nomalt i en S'er hvor AP ikke er aktiveret, og derfor kører jeg med alm. fartpilot, stort set alle steder. Det var dog nærmest umuligt i København med 3'eren, da TACC hele tiden satte farten ned eller bremsede for parkerede biler, folk på fortovet eller hvad ved jeg. Jeg opgav til sidst helt, og måtte (åh skræk og ve) bruge pedalen.
Jeg er lige del imponeret over AP's evne til at finde og placere sig korrekt i vognbanen, og lige dele uimponeret over softwaren, der skaber mange uønskede effekter. Der er lang, lang vej igen, og i mellemtiden ville jeg ønske, at man kunne aktivere fartpilot classic.
Alle tips/tricks modtages...
Venlig hilsen
Silden