Hej
Jeg bemærkede at vores højre sidespejl er stoppet med at tilte når der sættes i bakgear. Er det noget I andre har bemærket?
Jess
Hej
Jeg bemærkede at vores højre sidespejl er stoppet med at tilte når der sættes i bakgear. Er det noget I andre har bemærket?
Jess
Næh, det har jeg ikke oplevet.
Men du kan vel bare reprogrammere den ved at sætte i bakgear, indstille spejlene nedad, som du gerne vil have dem, og så gemme din førerprofil igen. Mon ikke den så husker det til næste gang?
Jeg har til gengæld oplevet, at rattet synker lidt i højden over tid. Efter nogle måneder er det typisk kommet så langt ned, at jeg ikke længere kan se toppen af instrument clusteret (Model S), og så er jeg nødt til at justere rattet lidt opad og gemme min profil igen.
Og det er altså ikke bare fordi, jeg stadig er i voksealderen ;-)
Den der rat sænkning med manglende syn til instrument, er jeg heldigvis fri for ;-)
Prøvede idag at slå autotilt fra, og til , men ingen forskel.
Overvejede at lave en reset på begge knapper, men du ved så kom der en god sang i radion, og så glemte jeg alt om det, da jeg kom hjem.
Jeg har oplevet at begge spejle ikke vender tilbage til normal position, når jeg sætter bilen i drive. Det er sket et par gange, så nu har jeg slået ‘tilt’ funktionen fra.
Lige det der har jeg også prøvet nogle gange. Problemet kan løses midlertidigt ved at at vælge sin egen førerprofil i dropdown menuen. Så indstiller den spejlene rigtigt igen. Men mærkeligt, at den nogle gange kan "glemme" det. Jeg tænker, at det nok samme bug i softwaren, der "glemmer" at tilte spejlene i både den ene og anden retning, men det er åbenbart lidt forskelligt, hvornår det sker.
Jeg har også nogle gange oplevet, at den "glemmer" at aktivere bakkameraet, når man sætter i bakgear. Det er lidt træls at begynde at bakke for så at opdage, at man ikke kan se en sk... Problemet her løses ved at skynde sig at stoppe sin bakning, inden man rammer noget, sætte den i drive og så bak igen. Så aktiveres bakkameraet som regel i andet forsøg.
Erhm kan i selv justere hvordan spejlene skal være når der tilter ved bak ?
For det syntes jeg ikke jeg kan.
Prøvede da jeg fik bilen, men den gemte aldrig min placering så jeg deaktiverede bare funktionen...
Jeg har heller ikke justeret tilting, tror i model 3 den bare kan tilte eller ikke tilte.
Jeg undrede mig bare over den var stoppet i højre side, måske en update der er årsag.
Nogengange er det også træls at den tilter, det kommer lidt an på situationen. Skal man paralleparkere, så er det træls til at starte med når man skal forbi den parkerede, når så man er forbi er det rart at kunne se kantstenen.
Jeg har justeret tilt i M3, så man styrer helt selv hvor meget eller hvor lidt den skal tilte.
Woho, selfhealing car. Idag tiltede højre spejl igen.
Lidt ligesom den Mondeo vi engang havde, 3 måneder efter udløb garanti, stoppede elforruden med at virke. rep 6000 kr, ny forrude. I think not, nu har vi kørt i biler i 20 år uden elforrude, så kan vi også fortsætte.
vinteren efter startede den så igen.
Jeg har tilt slået til. Og indstillet til primært at kigge efter kantsten. Så bruger jeg side kameraerne til at kigge højere. Er faktisk blevet glad for det bredere FOV kameraerne giver kontra spejle når man skal bakke ud.
Og så stoppede højre spejl igen.
Åh havde slet ikke tænkt på kameraerne, det må jeg lige prøve. Cool råd @ankjaers
Hvordan bruger/aktiverer du dem?Jeg har tilt slået til. Og indstillet til primært at kigge efter kantsten. Så bruger jeg side kameraerne til at kigge højere. Er faktisk blevet glad for det bredere FOV kameraerne giver kontra spejle når man skal bakke ud.
Næh, det har jeg ikke oplevet.
Men du kan vel bare reprogrammere den ved at sætte i bakgear, indstille spejlene nedad, som du gerne vil have dem, og så gemme din førerprofil igen. Mon ikke den så husker det til næste gang?
Jeg har til gengæld oplevet, at rattet synker lidt i højden over tid. Efter nogle måneder er det typisk kommet så langt ned, at jeg ikke længere kan se toppen af instrument clusteret (Model S), og så er jeg nødt til at justere rattet lidt opad og gemme min profil igen.
Og det er altså ikke bare fordi, jeg stadig er i voksealderen ;-)
Jeg har prøvet at sædehøjde er sunket over tid, tror også den har haft pillet ved rat højden
Måske er du bare for tung? ;->
Ej, spøg til side... Det er nok samme bug som det med rathøjden. Måske er der en lille smule upræcision ved indstillingen, og så akkumuleres denne fejl, så højden driver lidt over tid.