Loading...
dk

Pris på MCU er sat ned fra 2500 til 1500 $ | Tesla Forum

jr
jr Jan 22 '21

Har lige set en artikel på Electrek, 1000 $ nedslag i pris på MCU, er der nogle der har en ide om hvad det kommer til at koste i DK?

Jeg overvejede at få skiftet mit eMMC kort ud da MCU er ret ustabil, i USA gør de det under garanti.

Men med det nye prisnedslag overvejer jeg en ny MCU med Radio, men det kommer an på DK pris

P85DK
P85DK Jan 22 '21

MCU v2 koster 12.000 kr. i Danmark og der skal tilkøbes en radioopgradering til 4.000 kr. som først kommer senere på året hvis man gerne vil bevare AM,- FM og DAB radio.

https:///...R-DJxaxSJlTjtg_O638Q

USA udskifter dem ikke på garanti - men der kommer måske en recall snart, men det vil kun være til udskiftning til en MCU v1. Hvis du selv skal betale den i Danmark vil det være ca. 2.500 kr, men de gør det kun hvis den er helt død.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jan 22 '21
KimT
KimT Jan 23 '21

Mit bedste gæt er at de prøver på at få folk til selv at betale for en MCU2 opgradering, frem for at det er Tesla selv der skal betale for udskiftning af Tegra kort (64Gb) på MCU1.

Så får de vendt udgift til indtægt........

Og da det ind til videre kun er i USA at NTHSA har bedt dem om at overveje at kalde ind, er det jo ikke sikkert at prisnedsættelse kommer til at gælde andre steder....

P85DK
P85DK Jan 23 '21

@KimT - tjek linket i mit indlæg. Prisen på de 12.000 DKK inkl. moms og montering gælder allerede. Du bestiller via app'en, så prisnedsættelsen gælder i hele verden.

P85DK
P85DK Jan 23 '21

Citat fra siden som linket linker til:

'Bemærk: Nogle af de funktioner, der aktiveres gennem opgraderingen af infotainment-systemet, kræver et Premium Connectivity-abonnement. Du har muligvis allerede Premium Connectivity. Se din status i din Tesla Konto.'

jramskov
jramskov Feb 1 '21

Netop set i den officielle danske Tesla gruppe på Facebook: "I følge vores kollegaer i klubberne i EU bliver alle MCU1 tilbagekaldt, info skulle følge fra Tesla i morgen."

P85DK
P85DK Feb 2 '21

Rygterne siger også at der skulle være en rabat på $250 på $1500 MCU2 upgrade hvis du vælger den i stedet for at benytte recall optionen. Så det ville være en MCU2 omkring 10.000? Men så kan du også se Netflix, men ikke høre radio ...

PeterE
PeterE Feb 2 '21

Et godt skridt på vejen, jeg regner med at Tesla ringer om lidt  :) MCU2 upgraden lyder interessant, hvis det ikke lige var fordi man mister trafikmeldingerne fra FM.. Radio er fint på DAB og består nok der.

KimT
KimT Feb 2 '21

Så er spørgsmålet vel igen: hvad med os der har betalt for udskiftning (nogle meget mere and andre), nu når det er ændret fra en udvidet garanti til en recall.

Personlig smider jeg ikke yderligere 10K efter en skærm før jeg får refunderet de 14K jeg allerede har betalt.....

Så venter da også bare på Tesla ringer om lidt

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 2 '21
PeterE
PeterE Feb 2 '21
Citat fra KimT

Så er spørgsmålet vel igen: hvad med os der har betalt for udskiftning (nogle meget mere and andre), nu når det er ændret fra en udvidet garanti til en recall.

Personlig smider jeg ikke yderligere 10K efter en skærm før jeg får refunderet de 14K jeg allerede har betalt.....

Så venter da også bare på Tesla ringer om lidt

Tjah, ligenu er ingenting ændret - men det bliver det måske, jeg vil bare gerne se en recall før jeg tror på det. Fordi er jeg ude over 160.000 km grænsen, og derved selv hænger på alting. Men ja, jeg vil da mene at du - burde - få det meste refunderet. Inden for rimelighedens grænser. 

P85DK
P85DK Feb 2 '21
Quote from PeterE

Fordi er jeg ude over 160.000 km grænsen, og derved selv hænger på alting.

Men uanset hvad der sker, så er din worst case små 2.500 kr. hvilket jo ikke er det store

PeterE
PeterE Feb 2 '21
Citat fra P85DK
Quote from PeterE

Fordi er jeg ude over 160.000 km grænsen, og derved selv hænger på alting.

Men uanset hvad der sker, så er din worst case små 2.500 kr. hvilket jo ikke er det store

100% enig, problemet er bare at jeg ikke kan bestille den udskiftning - overhovedet. De 2500,- er kun hvis min skærm er sort, og det er den ikke. Den restarter bare tit. Og jeg har ikke lyst til at holde et sted med en død bil pga skærmen. Selvom skiture og roadtrips er aflyst for nu :) Jeg ved godt at bilen måske kan køre videre. Måske. Jeg betaler med glæde de 2500,-

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 2 '21
P85DK
P85DK Feb 2 '21

Så må du prøve at trykke dem lidt på maven og se om du kan få en udskiftning presset igennem pga dine forestående langture og bekymringer herom - alternativt prøve at lave en factory reset af bilen, så kan det være at den enten går i sort eller måske får renset ud så den ikke genstarter hele tiden.

Kk1
Kk1 Feb 2 '21

Er jeg den eneste der har sort IC skærm, altså den lille skærm foran rattet. Den er løbende blevet dårligere og langsommere, og nu er den helt død, kun når det er varmt uden for kan jeg være heldig at den starter op efter lang tids kørsel.

PeterE
PeterE Feb 2 '21
Citat fra P85DK

Så må du prøve at trykke dem lidt på maven og se om du kan få en udskiftning presset igennem pga dine forestående langture og bekymringer herom - alternativt prøve at lave en factory reset af bilen, så kan det være at den enten går i sort eller måske får renset ud så den ikke genstarter hele tiden.

Jeg har forsøgt factoy reset, det hjalp meget lidt. Den restarter vel hver 14.dag og det overlever jeg. Risikoen for at strande et sted med en sort skærm er bare - træls. 

P85DK
P85DK Feb 2 '21

recall databasen var sidst opdateret i går, så det er nok først ved næste opdatering at du vil kunne se om det omfatter din bil.

PeterE
PeterE Feb 2 '21

Vil en recall i Danmark også kunne ses her? https://www.tesla.com/vin-recall-search

Dec14
Dec14 Feb 2 '21

Tesla må siges at være meget konsistente mht. ikke at overholde tidsfrister og først informere når de er overskredet. Sidste mail sagde inden februar 21 nu siger de inden udgangen af marts 21.

Friske bud på hvornår den næste frist annonceres og hvad den så bliver oplyst til at være?

Sider: 1 2 »