Loading...
dk

Pris på MCU er sat ned fra 2500 til 1500 $ | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Feb 2 '21

Jeg er en af dem der har fået skiftet eMMC præventivt hos Autoskadestuen. Det kan vel ikke udelukkes at Tesla vil skabe sig når de bemærker at chippen allerede er skiftet, så måske er det bedste bare at lade være med at reagere på en indkaldelse hvis den kommer. Hvad tror I er det smarteste?

Andersen
Andersen Feb 2 '21

Hvis en 8 gb MMC er skiftet på garanti, bliver der ikke indkaldt ? Hvis den er skiftet til en ny 8 gb, (fx. I 2019) er det vel kun et spørgsmål om tid, inden den også er overskrevet for mange gange. Hvad er årsagen til, at en allerede skiftet MMC ikke skal skiftes, hvis den ikke er bedre end den oprindelige, der skal skiftes?

ElPeter
ElPeter Feb 2 '21
@Andersen: Autoskadestuen udskifter med en bedre, ikke original eMMC. Den skulle gerne holde i mange år, men det vil ikke være registreret i Teslas systemer.
webercarbmann
webercarbmann Feb 2 '21
Quote from ElPeter @Andersen: Autoskadestuen udskifter med en bedre, ikke original eMMC. Den skulle gerne holde i mange år, men det vil ikke være registreret i Teslas systemer.
Quote from ElPeter

Jeg er en af dem der har fået skiftet eMMC præventivt hos Autoskadestuen. Det kan vel ikke udelukkes at Tesla vil skabe sig når de bemærker at chippen allerede er skiftet, så måske er det bedste bare at lade være med at reagere på en indkaldelse hvis den kommer. Hvad tror I er det smarteste?

Skifter Tesla ikke bare hele Tegra kortet med chippen på?  Kigger de overhovedet efter hvilken chip der er monteret? Jeg har også fået skiftet præventivt og overvejer hvad jeg gør. Umiddelbart gør jeg ingenting. Er inspireret af Tesla her!  Hvis jeg får skiftet batteri kunne jeg overveje at få bilen CCS og MCU2 opgraderet. Så er den på en måde "genfødt"

Andersen
Andersen Feb 3 '21

@ElPeter.  Jeg tænker nu, hvis Tesla har skiftet det originale 8GB er udskiftet med et nyt tilsvarende 8GB (inden 64 GB blev standard). Jeg læser det som om, at bilen i så fald, ikke bliver indkaldt ??

KimT
KimT Feb 3 '21
Citat fra Andersen

Hvis en 8 gb MMC er skiftet på garanti, bliver der ikke indkaldt ? Hvis den er skiftet til en ny 8 gb, (fx. I 2019) er det vel kun et spørgsmål om tid, inden den også er overskrevet for mange gange. Hvad er årsagen til, at en allerede skiftet MMC ikke skal skiftes, hvis den ikke er bedre end den oprindelige, der skal skiftes?

De har sat lognings level ned hvilket vel forlænger levetiden på en ny 8GB eMMC til mere end de ca 4 år. Og så må man vel også gå ud fra at vi ikke modtager en stor mænge FW opdateringer mere, som vel også er med til et nedsætte slid......

Men ja - der står at hvis man har fået skiftet på garanti, så er man ikke omfattet af denne indkaldelse.

PeterE
PeterE Feb 3 '21

Så er recall-databasen opdateret, så den er vist god nok. Jeg ser frem til at få en ny eMMC:

Based on the above, Tesla believes that the aforementioned OTA FW updates remedy any potential safety risk presented by the eMMC wear-out condition. However, in the interest of ensuring the best possible ownership experience for affected customers, Tesla will also replace the eMMC on all affected vehicles or reimburse any affected customers who previously paid to replace an eMMC, Visual Compute Module (“VCM”) daughterboard, or MCU that was determined to be caused by accumulated wear of the eMMC. The eMMC is a component on the VCM daughterboard within the MCU. To be specific, Tesla will replace the VCM daughterboard that has the Hynix 8GB eMMC with a VCM daughterboard that has an enhanced 64GB Micron eMMC, free of charge.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 3 '21
KimT
KimT Feb 3 '21

Min står også som : "StatusRecall INCOMPLETE" - og jeg fik jo skiftet i maj  - for egen regning da bilen havde rundet 173.000km. 

Så jeg skal jo ikke have skiftet igen - men have penge tilbage.

Så deres tekst passer jo ikke " If your 8GB eMMC was already replaced under the 8GB eMMC Warranty Adjustment Program, then your vehicle is not subject to this recall and there is no action that you need to take."

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 3 '21
PeterE
PeterE Feb 3 '21
Citat fra KimT

Min står også som : "StatusRecall INCOMPLETE" - og jeg fik jo skiftet i maj  - for egen regning da bilen havde rundet 173.000km. 

Så jeg skal jo ikke have skiftet igen - men have penge tilbage.

Så deres tekst jo ikke " If your 8GB eMMC was already replaced under the 8GB eMMC Warranty Adjustment Program, then your vehicle is not subject to this recall and there is no action that you need to take."

Og du skal da nok få en løsning, enten pengene tilbage eller en anden kompensation. Jeg har faktisk tillid til at Tesla opfører sig fornuftigt når en recall først kører. 

P85DK
P85DK Feb 3 '21

Klassisk Tesla: 'Based on the above, Tesla believes that the aforementioned OTA FW updates remedy any potential safety risk presented by the eMMC wear-out condition.'

Copy & Paste til alle potentielle recall krav - FW updates er den grad et tveægget sværd

Tesla har jo seriøst forsøgt at slippe udenom ved at sikre at MCU'en falder tilbage på nogle specifikke settings der direkte adresserer de punkter NHSTA har fremhævet som farlige. Hvad havde de forestillet sig? At kunderne så stadig skulle betale for udskiftningen fordi den stadig kunne holde 22 grader i bilen, bagkameraret stadig virkede og lyden til blinklys stadig var aktivt?

@KimT, tror du ikke du allerede har fået 64GB eMMC i og så får du bare pengene tilbage?

KimT
KimT Feb 3 '21

Nej 64Gb var ikke på tale tilbage i maj.

P85DK
P85DK Feb 3 '21

Så får du den skiftet og penge retur

PeterE
PeterE Feb 3 '21

Det er vel ikke bare klassisk Tesla @P85DK, det er vel bare klassisk krisekommunikation: 'Vi har situationen under kontrol, vi har sikret at ingenting skidt kan ske og vi vil alligevel udskifte - for en sikkerheds skyld'. Jeg har i al fald bestilt en tid hos Tesla, og den er vist allerede accepteret.

FrHH
FrHH Feb 4 '21

Er der nogen der ved gvordan man står fm Garantijusteringsprogrammet, hvis man har solgt sin bil efter jeg har betalt for en nye MCU og er "Måske" berittiget til refusion?

P85DK
P85DK Feb 4 '21

Ja, det er jo nok den nye ejer der har den glæde - på samme måde som hvis der var udgifter

Sider: « 1 2