Loading...
dk

Ny TMS - Hot or Not ? | Tesla Forum

ODE90D
ODE90D Jan 28

Personligt er jeg ret vild med den nye  2021 TMS og overvejer seriøst at skifte den gamle 2015' model ud med den nye, men hvad med jer andre? Er i også fristet -. eller er skuffelsen over den begrænsede fornyelse af designet for stor til at springe på?

Dorph
Dorph Jan 28

kommer fra en '15 TMS 70D og jeg syntes helt klart denne upgrade er ved at være substantiel nok til at vi vil overveje et skifte.

Jeg syntes at det eksterne design er fedt (stadigt) og med de forskellige upgrades til interiur samt primært den højere ladeeffekt (denne vil jeg dg gerne se IRL) er vi ved at være der hvor det vil være et signifikant upgrade. 

Det vil dog også blive spændende at se de endelige specs og priser på den tyske Model Y (vi er en familie på 5)

cth
cth Jan 28

Den skal helt sikkert prøves... har en række forbedringer.

Men det er først til september og lur mig om det ikke skydes.

ElPeter
ElPeter Jan 28
Jeg kunne godt blive fristet på et tidspunkt, men hvis den ikke har CSS stik (og det ser ikke ud til at de har lavet ladeporten større), så falder min interesse. Den nuværende adapter begrænser max-effekten markant.
Soltag kan vi vist godt glemme, er ellers glad for det jeg har i min 85D. Mit alternativ lige nu er nok en Y, specielt hvis den kommer med luftundervogn.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter Jan 28
cth
cth Jan 28

Hvad kan det nuværende stik.... er det ca. 180 kW?

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 28
ODE90D
ODE90D Jan 28
Citat fra cth

Der står den kan lade med op til 250 kW 

cth
cth Jan 28

250 kw må være rigeligt.. for mig er det.

de skriver godt nok max. 150 men dete r vist kun ved v2 SuC?

Hvad er den maksimale opladningshastighed, jeg kan modtage med en CCS combo 2-adapter?
Ejere af Model S og Model X kan i øjeblikket modtage opladningshastigheder op til 142kW, hvilket stort set svarer til de hurtigste opladningshastigheder, der understøttes af V2 Supercharging (150kW). Som en del af introduktionen af V3 Supercharger, vil vi fortsætte med at validere teknologien og give yderligere oplysninger om de højeste aktuelle maksimale opladningshastigheder, når teknologien er tilgængelig.

Kan alle Tesla-ejere bruge Supercharger-netværket i Europa?
Ja, Supercharger netværket er tilgængeligt for alle Tesla ejere – uanset biltype eller specifikation. Alle V2 Supercharger stationer i Europa har ladestandere med kabler på begge sider, hvilket muliggør opladning via både CCS Combo 2 og type 2-stik til jævnstrøm. Europæiske V3 Supercharger stationer er udstyret med CCS-teknologi i ét kabel, som er direkte kompatibelt med alle Model 3-biler. Model S-biler og Model X-biler i regionen kan få adgang til V3 Supercharger stationer med en CCS Combo 2-adapter.

Forummets indlæg er redigeret af cth Jan 28
MOS
MOS Jan 28
Citat fra ODE90D
Citat fra cth

Der står den kan lade med op til 250 kW 

Det gamle stik kunne tage op til 142 kW med CCS-adapteren. 

De 250 kW, de skriver om på hjemmesiden skal måske tages med et forbehold, da de skriver "Amerikanske modeller og specifikationer vist". Jeg kan i hvert fald ikke lige se, hvordan de skal kunne få klemt 250 kW igennem et Type-2 stik. Og på billederne ligner det ikke umiddelbart, at der er lavet plads til CCS. Men jeg håber da, at jeg tager fejl.

cth
cth Jan 28

Ja det ville være dumt ikke at få den del med op..trods alt selvom jeg også kan nøjes med 142 kW

men i fremtiden vil man nok synes det er for lidt.

MOS
MOS Jan 28

I øvrigt synes jeg da, det er lidt irriterende med den mangelfulde information fra Tesla. Intet sted kan man finde oplysninger om f.eks. ladekurver for hurtigladning, hvilket stik, der gemmer sig bag ladeporten, ladehastighed og antal faser for AC-ladning. Og så skriver de, at "Amerikanske modeller og specifikationer vist". Hvis de sælger EU-modeller her i Danmark, så bør man da vise billeder af og i hvert fald som minimum skrive de specifikationer, der gælder for EU-modellen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 28
P85DK
P85DK Jan 28

Der forudsætter du vist at Tesla anerkender at markeder og dermed regler udenfor USA reelt har noget at skulle sige til noget som helst :-)

Med hensyn til den 140kW grænse på adapteren, så mener det var batteriet der satte begræsningen, mens den nye arkitektur kan understøtte den højere ladehastighed, så det er vist stadig uvist om adapteren kan klare 250kW

cth
cth Jan 28
Taler vi om alle batterier fra 2012 til nu?

Quote from P85DK

Med hensyn til den 140kW grænse på adapteren, så mener det var batteriet der satte begræsningen, mens den nye arkitektur kan understøtte den højere ladehastighed, så det er vist stadig uvist om adapteren kan klare 250kW

P85DK
P85DK Jan 28

Så vidt jeg forstår så er pre-facelift begrænset til ca. 120kW primært og facelift begrænset til ca. 140kW, forskellen skulle være i ledningsnettet i bilen som jeg har forstået det. Og med det nye batteripakke design har de opnået markant bedre temperaturstyring, så nu kan de smide 250kW på 18650 batterier.

Om de nye batterier så er bagud kompatible får vi nok snart et svar på fra WK057 eller en af de andre.

jramskov
jramskov Jan 28

Hvis jeg hørte det korrekt på earnings call, vil det være muligt med 7 personers version i den nye Model S.

Link: Tesla Q4-20 Earnings Call + Reaction/Analysis (TSLA) - YouTube

P85DK
P85DK Jan 28

Det har også været muligt med 7 sæder i Model S tidligere, kan ikke huske hvornår den mulighed udgik. Tror det var omkring faceliftet. Jeg kan ikke forstå hvorfor Elon synes det er vigtigere end et anhængertræk.

Jeg skulle ikke nyde noget af at have børn siddende på bagudvendte sæder i bagagerummet når den skydes afsted fra 0-100 på under 2s.

Ice2EV
Ice2EV Jan 28

https://www.pinterest.dk/pin/382102349615194875/

Er det her inspirationen til rattet ligger gemt?

jramskov
jramskov Jan 29

@P85DK - Han bor i USA, de bruger en pickup truck når de skal transportere noget :)

P85DK
P85DK Jan 29

Ja ja, men børn i bagagerummet har de da også en bunke SUV's som alternativ til.

jramskov
jramskov Jan 29

Kan ungerne ikke også bare smides på ladet? :D

PeterDahl
PeterDahl Jan 29

Jeg blev da kørt rundt på ladet engang for mange år siden af en rar lokal i Idaho Falls. Det var vist ikke helt lovligt....

Derudover er jeg ret vild med de nye S modeller. Interessant for en ny 2021 model 3 ejer som mig at det indre design går så meget over i samme retning. Også mht. det ydre med de sorte lister.

Personligt er jeg ret vild med hvor minimalistisk model 3 er, så hvorfor ikke også fjerne dashboard skærmen? Har aldrig prøvet at køre en S så ved ikke om det vil være et stort tab, men jeg savner den i hvert fald slet ikke i model 3.

Syntes næsten det ligner samme nakkestøtter som i model 3? Mon de så ikke kan flyttes og er helt låste? Det vil da være en lille nedgradering.

Jeg gad godt købe det rat til min 3´er......

Sider: 1 2 »