Loading...
dk

Ny TMS - Hot or Not ? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jan 29
Quote from jramskov

Kan ungerne ikke også bare smides på ladet? :D

jo, men det var jo en kommentar til at du nævnte at det nu var muligt med 7 sæder i Model S, hvilket det har været før :-) Og hvorfor mener Elon at ubrugelige bagudvendte sæder i bagagerummet er mere relevant end en efterspurgt jydepik?

@PeterDahl - Tesla har altid haft faste nakkestøtter. Jeg ved ikke hvor meget designet bevæger sig over mod Model 3. De har vendt den store skærm 90 grader, men det er vel naturligt nok hvis du vil kunne udnytte video faciliteterne ordentligt.

Hvorvidt der er sorte lister eller krom, det er jo et pendul der svinger hvert frem og tilbage.

jramskov
jramskov Jan 29

@P85DK: Jeg er helt enig i at en jydekrog ville være væsentlig mere interessant. 

PeterE
PeterE Jan 29

Jeg vil være glad hvis jeg kan få et normalt rat, og slippe for krog og den der million børnesæder :)

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jan 29
Er nok også enhver kørelærers mareridt. Kl. 10 og 2 bliver lidt bøvlet...
selsoe
selsoe Jan 29
Lur mig om ikke der er en paragraf et sted i nogle EU-regler der siger at et rat skal være rundt. Det halve rat virker også ekstremt upraktisk når man skal dreje skarpt.
Emilsteen
Emilsteen Jan 29

Hvis man kunne få det rat i en 3'er eller Y'er, så blev det et ja tak herfra :)

jramskov
jramskov Jan 29

Citat fra selsoe Lur mig om ikke der er en paragraf et sted i nogle EU-regler der siger at et rat skal være rundt. Det halve rat virker også ekstremt upraktisk når man skal dreje skarpt.

Jeg tror heller ikke det er lovligt i EU, men reglerne er lige for nyligt blevet opdateret i USA, så gætter på rattet er lovligt i USA - resten af verden? Not so much :) 

Men jeg tror man skal se rattet i sammenhæng med FSD beta - hvis bilen kan klare det meste af kørslen, så er rattet pludselig ikke så vigtig. 

Jeg er ikke enig i den vurdering eller rettere, jeg mener de burde vente. Kom med de ændringer når FSD rent faktisk er klar, giv os stilke til blinklys osv. indtil da. 

Det sagt, synes jeg faktisk FSD betaen efterhånden gør det ganske godt: https://youtu.be/i8qVLmflQjs

cth
cth Jan 30

840 km rækkevidde efter USA standard er vel ikke mere end 700 WLTP?

MOS
MOS Jan 30
Citat fra cth

Det er omvendt. Den amerikanske EPA standard er mere realistisk. WLTP er mere optimistisk og giver typisk noget længere rækkevidde. Så jeg forventer snarere, at Plaid+ kommer over 900 km WLTP.

bskaarup
bskaarup Jan 30

Bjørn har fundet billeder der viser en model med rundt rat (men stadig uden "arme" til blinklys)

ca. 2 min inde i videoen: https://www.youtube.com/watch?v=ljCrOpy5Gv0

jramskov
jramskov Jan 30

Citat fra MOS
Citat fra cth

Det er omvendt. Den amerikanske EPA standard er mere realistisk. WLTP er mere optimistisk og giver typisk noget længere rækkevidde. Så jeg forventer snarere, at Plaid+ kommer over 900 km WLTP.

Ja - mon Roadster får >1000km WLTP range? :) 

MOS
MOS Jan 30
Citat fra jramskov

Det er meget sandsynligt. 620 mi EPA = 997 km. Så WLTP rækkevidde bliver nok tæt på eller måske endda over 1100 km. Det er i hvert fald mit gæt.

PeterE
PeterE Feb 1
Citat fra MOS
Citat fra jramskov

Det er meget sandsynligt. 620 mi EPA = 997 km. Så WLTP rækkevidde bliver nok tæt på eller måske endda over 1100 km. Det er i hvert fald mit gæt.

Det lidt fladpandede svar er vel at det 'kommer an på' - det kommer an på batterikapaciteten, og derved om kapaciteten understøtte en optimeret rækkevidde på over 1000km...det bliver nok en halvtung Roadster... 

jramskov
jramskov Feb 1

Det er i øvrigt lidt overraskende at den nye TMX har en smule dårligere rækkevidde end den gamle.

Ice2EV
Ice2EV Feb 1

Det må være en typo at TMX har mindre range.

MOS
MOS Feb 1

Mon ikke det har at gøre med den specifikke dækmontering, der måske er anderledes, mere performance orienteret og har lidt højere rullemodstand?

jramskov
jramskov Feb 1
Citat fra Ice2EV

Det må være en typo at TMX har mindre range.

Det kan man da håbe. Hørte det på "Ride The Lightning" podcast - han er som regel ret pålidelig.

Sider: « 1 2