1,1 sek. 1000 km. Så kan vi da ikke vente på ungerne flytter hjemmefra, så vi kun er 2 der skal med til Spanien.
1,1 sek. 1000 km. Så kan vi da ikke vente på ungerne flytter hjemmefra, så vi kun er 2 der skal med til Spanien.
Jaaaoooo lad os nu se med den "SpaceX package" hvis den er med cold gas thrusters er jeg ikke sikker på at den bliver godkendt til at køre på offentlige veje ;-)
Nå, hvis man venter på en Plaid+ kommer man til at vente længe - de har droppet den ifølge the man himself:
Plaid+ is canceled. No need, as Plaid is just so good.
Link: https://twitter.com/elonmusk/status/1401641625500229632?s=20
Ok, vi har ikke tidligere set en decideret aflysning af en model, kun meget meget lange udsættelser. Det er lidt bekymrende i forhold til 4680 batterierne, da det ville være første model med den nye batteritype.
Det er fandme også sent i processen at helt aflyse en model, de har alligevel haft den til salg et stykke tid - det er decideret pinligt.
Men på den positive side, så vil Plaid+ stadig være den hurtigste serieproduceret bil lang tid endnu ;-)
Det kan give mening i forhold til ikke at ville virke som et fart uhyre.
Mange andre EL biler er begrænsede i deres tophastighed.
Ikke 250 kmt som vi kender, men 180 og deromkring.
Acceleration kunne måske blive det næste fokus område..hvem ved.
Jeg kan ikke se andre årsager end at der er noget de ikke kan få til at fungere. De har trods alt annonceret den og haft den til salg på hjemmesiden og så trække den lige pludselig ... Elon vil have det hurtigst muligt og det her virker ikke.
Jeg har godt at set at folk spekulerer i at den kom for tæt på Roadster performance etc. men hvis det er en brand politisk beslutning, så er det godt nok en meget sen beslutning.
Teknisk årsag er den eneste forklaring der giver mening
Sikken en katastrofe, og gid vide om det betyde at den kommende Roadster heller ikke kan leveres med sideraketterne alligevel :) Vanvid er fint, men kontrolleret vanvid er lidt bedre...
Det 'interessante' er at I USA er reservationsholdere de seneste dage blevet kimet ned og forsøgt overtalt til at ændre deres reservation til Plaid fra Plaid+, uden at Tesla har ville give nogen egentlig forklaring.
Vild spekulation: Vi nærmer os selvfølgelig afslutningen på et kvartal hvor bitcoin er faldet ca. 50% og hvis du har $1.3 millarder i bitcoin, så kan det måske også skabe et øget behov for cashflow.
Enig, Tesla kunne med skindet på næsen og ved hjælp af CO2 aftaler/kreditter og salg at BTC fremvise sorte tal på sidste kvartals regnskab. Hvordan det går næste kvartal aner ingen. Personligt har jeg taget konsekvensen af usikkerheden.
Det simplificerer uden tvivl produktionen ikke at skulle lave en model med en anden batteritype.
tjo - men de må have forberedt produktionen på det, da det 2 minutter før den kører af samlebåndet at de totalt aflyser den.
Det lyder sandsynligt, men tror alligevel det må gøre det simplere.
Tror i øvrigt ikke det er et pengeproblem - har de ikke omkring $20 mia i banken?
MKHBD first impressions: https://youtu.be/DyKQ7qtTJag
Han er udmærket tilfreds med kvaliteten af kabinen - han siger den har fået et kvalitetsløft.
Har bestilt den nye model S. LR.. når den kommer har min nuværende rundet 500.000 km.. og det har været en fornøjelse..
jeg synes at der nu er sket så meget.. på både look, inde og ude, at det forventligt vil skabe en nybils fornemmelse..
Rækkevidden bliver en hel anden verden... Den jeg har nu kommer jeg let over 300 km i på en dag... uden nogen problemer.. og det har aldrig været..
Bliver nok med lidt vemod.. men glæder mig sku alligevel lidt.. :)
Det er ikke lige det store man hører fra dig mere Kristian. Bilen har vel betalt for sig selv hvis du har fået KM penge for 500.000km ! Men hvad har du haft af omkostninger ?
Nej det er ikke for meget.. :)
446.000 som det er lige nu.. ja det er ikke meget der mangler.. men stadig lidt.. har ikke haft alt for travlt med at betale den helt ud.. der kom lidt ekstra omkostninger, men mest fordi fruen skulle flytte :) omkostninger på bilen har været ganske få.. af de nødvendige har jeg skiftet main charger i den.. og bakkamera.. det kostede 6500 kr..
i samme ombæring har jeg skiftet sæde gruppen i den til prime 2019 sæder.. det var sku en lækker beslutning.. kostede lidt youtube timer... men lykkes ret godt med det..
sidst har jeg skiftet skærme.. så det er infotaintment.. det var heller ikke nødvendigt.. men synes at det ku være lækkert nok..
og så skal jeg skifte bremse kalibre.. har 3 ud af 4.. så mangler lige en inden jeg går i gang :)
bilen står opdateret og ok skarpt så det er en jeg med stolthed giver videre :) "giver"
840 km rækkevidde efter USA standard er vel ikke mere end 700 WLTP?
Det er omvendt. Den amerikanske EPA standard er mere realistisk. WLTP er mere optimistisk og giver typisk noget længere rækkevidde. Så jeg forventer snarere, at Plaid+ kommer over 900 km WLTP.
-----------------------------------
I Børsen i dag beskriver de den nye Mercedes EQS og her skriver de det modsatte.
WLTP er mere realistisk?
Men nu har børsen aldrig haft styr på noget som helst vedr. biler. Så måske tager de fejl igen?
Det er rækkevidden, der gør EQS 450+ interessant. Med en officiel angivelse i WLTP-normen for blandet kørsel på over 780 km på en opladning er EQS placeret i toppen af markedet. Det er over 100 km mere end den senest opdaterede Tesla Model S Long Range, der er opgivet til at køre 652 km efter amerikanske standarder og ikke den mere strikse europæiske WLTP-målemetode.
Mener bestemt også at EPA er mere realistisk og hvis man kigger på tallene er EPA rækkevidden også generelt kortere end WLTP. Mener dog producenterne selv har en eller anden form for indflydelse på det og Tesla virker til at være mere optimistiske end flere af de andre.