Ja, jeg skal køre max. 90 i disse temp. hvis jeg skal ramme 652 km rækkevidde.
Kun testet over ca. 80 km.
Men ved 90 km/t kørte jeg 1 km når bilen talte 1 km ned.
Ja, jeg skal køre max. 90 i disse temp. hvis jeg skal ramme 652 km rækkevidde.
Kun testet over ca. 80 km.
Men ved 90 km/t kørte jeg 1 km når bilen talte 1 km ned.
I Børsen i dag beskriver de den nye Mercedes EQS og her skriver de det modsatte.WLTP er mere realistisk?Men nu har børsen aldrig haft styr på noget som helst vedr. biler. Så måske tager de fejl igen?
Ja, det er helt sikkert en fejl.
https://twitter.com/MKBHD/status/1444642379647029251?s=20https://twitter.com/MKBHD/status/1444642379647029251?s=20MKHBD har efter et stykke tid vænnet sig helt til yoke rattet og vil ikke bytte tilbage: https://twitter.com/MKBHD/status/1444642379647029251?s=20
Bilmagasinet er heller ikke for gode, når det kommer til elbiler. De begynder at komme efter det.
Men eks da de skulle kommentere på model Y, skrev de den var på størrelse med BMW X1, da man så gjorde dem opmærksom på den var en anelse større end X4, så ændrede de teksten til X3, som fortsat er mindre.
Når de skriver om ladning, så er det sjældent det fulde billede de viser. Men glemmer gerne eks Tesla's netværk. Eller er verliebt i en ID4 de kan lade med hele 125 kW, men det er jo også the shit, ikke!
Ligesom når de skriver om eks EQS så er de helt på halen over en opgivet rekord range på 660-700 km, men ingen kritisk sans på hvordan Merc har fundet længere range end eks en model S på et 10% mindre batteri? Tænker ikke umiddelbart EQS er specielt mindre ramt på vægten.
Jeg synes bilbasens beskrivelse virker meget upartisk og med mange rigtige facts om fordele og ulemper ved model 3.
Polestar er en seriøs konkurrent hvis du spørger mig, uden at jeg selv har prøvet den.
Men Tesla'en er bare det sikre gennemprøvede valg endnu..... alt efter hvad man værdsætter.
Hvordan kan du mene den er upartist?Jeg synes bilbasens beskrivelse virker meget upartisk og med mange rigtige facts om fordele og ulemper ved model 3.
Polestar er en seriøs konkurrent hvis du spørger mig, uden at jeg selv har prøvet den.
Men Tesla'en er bare det sikre gennemprøvede valg endnu..... alt efter hvad man værdsætter.
De sammenligner jo ud fra prisen, som rigtig mange har som et højt parameter når der skal købes ny bil, så jeg syntes at sammenligningen er på sin plads.
Jeg har kørt Polestar2 og jeg kan genkende mange af tingene; den trange kabine, højere forbrug og bedre sæder i Polestar'en end i min egen Model 3. Jeg ville ikke bytte - og slet ikke da Volvo har 'giftet' sig med Google, men efter at ha kørt i Volvo i 8 år er der alligvel nogle ting - som f.eks. sæderne - jeg savner.
Men den der med at der måske kommer Netflix til Polestar'en, altså, det er jo en vertikal skærm.. Det bliver meget småt :)
Hvor meget er det lige man bruger det Netflix. Skal man lige på toilettet eller have en kop kaffe/bruger/is, så når man knap at logge ind, inden man skal videre.
Det er svært, og jeg synes nu faktisk at de fleste motorjournalister gør det godt - nok. De fleste motorjournalister har opdaget el-bilerne, og de er ved at tage el-bilerne til sig; Inkl Tesla.
Og ja, det er svært fordi vi ikke er enige. Vi er ikke enige i hvilke parametre vi gerne vil sammenligne de forskellige biler på. Nogle vil have fart, andre rækkevidde, alle vil have samlekvalitet, nogle vil have bæredygtighed, andre vil have et stramt design, nogle vil have rummelighed, nogle vil have de nyeste i teknologi, andre vil have nogle der bare virker uden at skulle genstartes konstant, nogle vil have en god garanti på drivlinjen og på batteripakken - og alle vil vide lidt om anskaffelsespris og et gæt på afskrivningerne. Osv osv osv.
Og ja, jeg bliver træt når jeg læser at 'Børsen ikke ved noget om el-biler' eller hvad der nu stod, for det bliver bare at trist og unuanceret. Men fred med det, alle har lov til at have deres egne meninger - bare de så kan forsvare dem.
Og se så Kuffert og Kørehandsker her: https://www.youtube.com/channel/UC1xRH5KIbdin1R8PN6HmKRg - som altid er informerende, lidt kontroversielt, og også underholdende. Og der er efterhåndende en del el-bils indhold.
Jeg var ude og prøve Polestar 2 for nyligt sammen med min bror der har en nyere Volvo V60. Vi havde bilen i en times tid. Jeg synes Polestar 2 er en ret lækker bil, den er flot, kører fint og man bliver nærmest krammet af bilen når man sætter sig ind i den. Om man kan lide det eller ej er vel en smagssag. Helt enig i at det generelt er en lækker kabine, men forstår ikke kommentaren om knirkelyde. Det er nok bare mig der ikke ved særligt meget om det, men der er absolut ingen knirkelyde i vores TM3 fra marts 2019 der nu har kørt >60k km. Min bror og jeg var også helt enig i kritikken af midterkonsollen, den er faktisk så dårligt designet at det er nok til at jeg ikke vil købe den. Jeg er nok bare vant til Teslas brugergrænseflade så jeg skal ikke kritisere Google systemet i Polestar, tror generelt det er ganske fint og mit umiddelbare indtryk er at det er fint, men ikke prangende. Talegenkendelsen fungerede ringe i de få forsøg jeg gjorde - bad den om at navigere til bla. København og Copenhagen og den forsøgte at navigere til bla. et sted i England. Forhåbentligt kommer der en opdatering der får det til at fungere bedre. Der fungerer Tesla generelt overraskende godt. Adaptiv fartpilot og "lane keeping" fungerede fint. Har brug for noget længere tid til reelt at vurdere det, men første indtrykket er positivt.
Det var et certificerings spørgsmål, tror faktisk at det er et lovkrav i USA at der skal være fysisk forbindelse mellem rat og hjul ..... men ser ud til at Toyota har klaret dette ;-)
Der var skriv i går om at Tesla var ved at k ikke på det : https://www.notateslaapp.com/...er-by-wire-next-year