man må vel ikke paste hele artiklen ind, så i får kun et udpluk.
Jeg var ike klar over at jeg kun kan lade med 100 kWh og at jeg har gratis strøm hele levetiden :-)
Ved I-Pace-debuten fniste Tesla-folket lidt af den maksimale ladekapacitet i lynlader, hvilket har betydning for hvor lang tid, man skal bruge på opladning på langturen. Den er på 100 kW, hvilket var fint i 2018, hvis ikke det var for den californiske konkurrent, som i nogle modeller tilbyder op til 350 kW ladning. Den direkte konkurrent Tesla Model S har dog også kun 100 kW.
og
Testbilen med 400 hk og omfattende SE-udstyr fås fra 759.900 kr., hvilket på nær 6000 kr. er præcist det samme som 2021-prisen for Tesla Model S Long Range med verdens længste rækkevidde i en serieproduceret elbil på 652 km, 0-100 på 3,8 sek. og en pris på 765.812 kr. Begge biler er inklusive læder og luftaffjedring.
Jaguar har 3 år/100.000 km garanti og Tesla 4 år/80.000 km, men Tesla har fri forbrug af el i hele bilens levetid og en drivlinegaranti på 8 år/240.000 km, mens Jaguar har 8 år/160.000 km.