Loading...
dk

Åbne/stoppe opladning/release knap-adapter. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 6 '21

På en model 3 kan man bare lige sætte fingeren på klappen, så åbner den.

Men det kræver du lige er kommet hjem så bilen er "igang", eller du lige åbner bagdøren og venter til klik i undervognen, så kan den også åbne med fingeren.

Der hvor knap er ønsket, er når man kommer ud en regnkold morgen og skal afsted, så er det træls at skulle have APP frem for at release kablet før man kan tage det ud.

Om jeg skulle åbne døren for at starte vognen, er mig ligemeget. Det er det der med kold våd telefon, der er træls.

cth
cth Feb 6 '21

APP dur generelt ikke for mig... den kan af og til være længe om at "vågne".

Det der virker er... gå ud til bilen og for mit vedkommende bagom bilen hen til lade stik og lige stikke ben frem til bagdør.

Så låser den op.

Klik på ladehåndtag knappen og vent 1 sek. på farveskift til lyseblå og den er releaset.

Kør..

Smorholm
Smorholm Feb 6 '21
Hey!

Jeg har intet problem i mit workflow til at sætte den i lader; åbner altid porten fra bilen eller tapper hjørnet.

Men.. når jeg skal afsted, og bilen står i lader, så skal jeg ind i app, vente på bilen vågner, stoppe ladning og derefter låse porten op.
Eller ind i bilen, vente på den vågner, låse porten op, og så ud og tage stikket ud.

Hvis jeg havde et stik med knap på (clevers stik er præcis ligesom det på tesla adapteren, j1772 tror jeg det hedder, men uden en knap.) Så ville hele den akavede del kunne spares 

Derfor ville jeg frygteligt gerne have en eller anden løsning på at få min Clever hjemmelader Til at have en knap på type2 lade hovedet.
Smorholm
Smorholm Feb 6 '21
Citat fra cth

APP dur generelt ikke for mig... den kan af og til være længe om at "vågne".

Det der virker er... gå ud til bilen og for mit vedkommende bagom bilen hen til lade stik og lige stikke ben frem til bagdør.

Så låser den op.

Klik på ladehåndtag knappen og vent 1 sek. på farveskift til lyseblå og den er releaset.

Kør..

Det er den lade håndtag knap jeg savner.
cth
cth Feb 6 '21

virker "tappe på hjørnet" ikke når du kommer ud til bilen og den er låst op?

kleine100
kleine100 Feb 6 '21
Forstår ikke alle dem der er tilfredse (accepter) med alle de forskellige work arounds. Den knap er der fordi den skal virke efter hensigten. Ellers kan de lige så godt fjerne den. Længere er den ikke. 

Jeg oplever i øvrigt også at bilen ofte er længe om at vågne med phone key. Men det er nok en anden snak.
cth
cth Feb 6 '21

Har man Tesla har man work arounds :-)

Ice2EV
Ice2EV Feb 6 '21
Quote from Smorholm Hey!   Jeg har intet problem i mit workflow til at sætte den i lader; åbner altid porten fra bilen eller tapper hjørnet.   Men.. når jeg skal afsted, og bilen står i lader, så skal jeg ind i app, vente på bilen vågner, stoppe ladning og derefter låse porten op. Eller ind i bilen, vente på den vågner, låse porten op, og så ud og tage stikket ud.   Hvis jeg havde et stik med knap på (clevers stik er præcis ligesom det på tesla adapteren, j1772 tror jeg det hedder, men uden en knap.) Så ville hele den akavede del kunne spares    Derfor ville jeg frygteligt gerne have en eller anden løsning på at få min Clever hjemmelader Til at have en knap på type2 lade hovedet.

Helt enig, overvejer at købe et nyt kabel med stik og knap og montere på EON lader, men er lidt fesen ved risikoen for EON får et føl!

kleine100
kleine100 Feb 6 '21
Citat fra cth

Har man Tesla har man work arounds :-)

Ja...lige indtil man ikke har en Tesla!  ... ;-)
fmm1000
fmm1000 Feb 7 '21
Vil en keyfob til M3 ikke virker som på de gamle Model S. Jeg holder bare tommelfinger inde på fobben, så slipper kablet. Virker perfekt hver gang.
PeterDahl
PeterDahl Feb 7 '21
Citat fra fmm1000 Vil en keyfob til M3 ikke virker som på de gamle Model S. Jeg holder bare tommelfinger inde på fobben, så slipper kablet. Virker perfekt hver gang.
Jeg mener jeg havde den samtale ned en Tesla mand på et tidspunkt, og Joew, det burde virke.

Men vi er da enige om at når knappen er der bør den virke hver gang. Det med lige at klikke døren er dog et meget lille problem for mig.
Forummets indlæg er redigeret af PeterDahl Feb 7 '21
MOS
MOS Feb 7 '21

Problemet er vel, at når man trykker på knappen på stikket, så ved bilen ikke, om det er bilens ejer eller om det er en anden person, der uberettiget prøver at afbryde opladningen. Bilen skal altså på et splitsekund verificere, at keyfob eller telefonnøgle er i nærheden.

PeterDahl
PeterDahl Feb 7 '21
Præcis, det eneste jeg er en lille bitte smule ærgelig over er at laderen i bil og knap på stik ikke virker lige som døren til bilen, der har jeg ikke nogen problemer når bare telefonen er i lommen.
cth
cth Feb 7 '21

MOS: Ja som tidligere skrevet skal bilen selvfølgelig låses op.

Ellers kan alle rode rundt med ens kabel og evt. stjæle den løse lader.

Prøv at trykke på lågen i venstre side på din model S.

Det virker fint på min den nye og har sikkert også virket på den gamle.

Har bare aldrig vist det...  suk... hvorfor er der ikke en kvik guide med en tesla som der er når man køber et TV elelr mange andre ting.

En med de simpleste funktioner.

Det er ikke den første feature jeg først har opdaget år efter.

PRAERO
PRAERO Feb 7 '21

Min 2020 M3P er mega lang tid om at vågne via appén. Aktiverer den inden jeg går over i garagen, og tit vågner den først når en dør har stået åbent lidt.

Ladeporten kan jeg dog altid åbne ved et let dap på den, med telefonen i lommen.

Afgangstid kender jeg som regel når jeg lander hjemme, men det er i den dyre tidszone 17-20, og er ærgerlig over den starter med at lade omgående når der bruges planlagt afgang, selvom der kan være 12 + timer til. Ville gerne have den startet ladning i sidste øjeblik, x-required før afgang.

kleine100
kleine100 Feb 7 '21
Citat fra MOS

Problemet er vel, at når man trykker på knappen på stikket, så ved bilen ikke, om det er bilens ejer eller om det er en anden person, der uberettiget prøver at afbryde opladningen. Bilen skal altså på et splitsekund verificere, at keyfob eller telefonnøgle er i nærheden.

Forventer heller ikke den åbner på et splitsekund. Men når man står ved bilen, og enten er klar til at sætte stikket i eller tage det ud. Så forventer jeg faktisk, at den allerede på det tidspunkt har registreret at phonekey er inden for rækkevide, og dermed skal et tryk på knappen inden for 1 sek åbne lade porten, eller release stikket. 

Jeg er helt enig at det ikke skal være muligt at bruge knappen, hvis en phonekey (eller anden enhed) ikke er registret. 
PeterDahl
PeterDahl Feb 8 '21
Nå, nu fik jeg prøvet igen i dag og denne gang virkede det bare. Bilen var slukket helt ned vil jeg mene, jeg havde dog haft åbnet appen ca 20 min forinden for at tænde varmen. Uden at røre håndtag gik jeg direkte til laderen, ventede nogle få sekunder og trykkede på knappen. Den låste op uden problemer.
Så som andre siger er det måske bare et spørgsmål om at det lige kan tage lidt tid før den fanger phone key, og at man holder knappen nede.
kleine100
kleine100 Feb 8 '21
@PeterDahl: hvis du har tændt for varmen, så er bilen jo “vågen” når du vil tage stikket ud. I det scenarie virker min knap også. :-)
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Feb 8 '21
PeterDahl
PeterDahl Feb 8 '21
Ok, jeg troede egentligt den ville falde i dyb søvn igen efter nogle minutter, bare med ACen på. Men det skal nok være rigtigt at det hele er styret af computeren så den bliver holdt vågen.
Jeg må lige prøve uden at tænde varmen næste gang (brrrr)....
bskaarup
bskaarup Feb 9 '21

Har I prøvet  at holde knappen inde? Jeg har en Ratio lader med Tesla knap til min M3. Den kan godt låse stikket op ved tryk på knappen. Når bilen sover skal jeg somme tider trykke på knappen i et sekund før bilen opdager det. Har lige testet det hvor jeg har været væk fra bilen i fire døgn.

Sider: « 1 2 3 »