Loading...
dk

Afgiftrefusion | Tesla Forum

cth
cth Feb 6

Der er flere herinde der via deres eget firma får refunderet 1.11 kr afgift på forbrugt kWh til ladning af EL bil.

Man lan købe sig til det samme fra AURA eller andre, men så er man tvunget til at leje deres lader som jeg har forstået det.

Så hvis man har sin egen lader er det lidt begrænset med muligheder, eller hvis man som jeg ikke vil låse sig til nogen som evt. skal overtage din lader o.s.v.

Dem af jer der gør det selv via eget firma, har i fået en accept fra skat på at det er ok, eller går i bare ud fra at det er det?

Rent praktisk når i gør det via jeres eget firma, er det så revisor der gør det, eller står i selv for det?

Kan man oprette et firma udelukkende til dette, eller vil det være at omgås regler?

Man kan vel lave et firma der gør det for en selv + nogle flere.. ville det så være ok?

har prøvet at finde lidt info om det, men synes det er begrænset viden der findes.

Helt generelt er der mange mærklige regler om varmepumpe og refusion for el bil o.s.v.

Ville være nemmere hvis alle med de gængse grønne tiltag fik en samlet refusion uden at der skal en masse 3 parter ind over.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 6
Bianco
Bianco Feb 6

Gør det selv m en halv-årlig kreditnota med billede af elmåleren i laderen. 

Du kan godt, men det kan ikke betale sig, at lave et firma kun til afgiftsrefusion. 

cth
cth Feb 7

Nej det ved jeg godt det ikke kan... det er ikke gratis at lave firma o.s.v.

Jeg har allerede et APS, men som er momsfrit.

Men man kunne i princippet lave en forretning ud af det hvis man havde en del kunder.

CaptainChaos
CaptainChaos Feb 7
Zapp laver afgift refusion med med en boks man selv ejer for 100 kr pr. måned. De har en PDF om krav for at kunne få refusion og skat har godkendt at firmaet ikke skal eje boksen.

Du kan bruge mit henvisningslink til at få 1.500 gratis Supercharging km til en ny Tesla: https://ts.la/morten30069
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Feb 7
PeterE
PeterE Feb 8

Tjah, det er jo faktisk fint nok: 

'Det ejendomsretlige ejerforhold til ladestanderen var ikke afgørende for muligheden for godtgørelse af elafgift i forbindelse med opladning af elbiler. Det afgørende var derimod, at ladestanderne blev drevet for den momsregistrerede virksomheds regning og risiko.'

Spændende at man får 100,-/måned for en virksomhed til at klar både papirarbejder, og sikre refusionen selvom det kun er 1,10/Kwh og at de samtidig tager ansvaret for ladeboksen som man selv ejer.