Hvis det virker som på en model 3 så 20-30 minutter, så forsvinder snefnug. Det røde batteri symbol betyder den varmer batteri. vent til sommer, så vil den ikke tænde batterisymbolet automatisk.
Men derfor er den ikke gennemvarm i batteripakken, det betyder bare den er varm nok til køre almindeligt.
Når du kører, så vil du opdage at landevej kræver 100+ km for at varme et frosset batteri, motorvej lidt mindre men stadig noget mere end du ville forvente, måske 70-80 km.
Men det der varmer, efter min erfaring, er regen. Så kører du motorvejs fart og triller af en afkørsel og regen til nul fra 135 og så har et par acc med efter følgende regen ved lyskryds, så varmer den meget hurtigt op.
Du ser ikke varmen straks, men efter 30-60 sekunder efter en regne, så forsvinder der enten gul strege hos dig eller prikker i model 3.
Men for regen så skal batteriet være bare lidt varmt, eks 3-5 grader, når det så varmer yderligere op, så får du mere og mere regen.
Hvis du lader om natten, eks fra 01-04, eller endnu bedre 03-06, så vil du ikke have snefnug i dit batteri, fordi restvarmen var ladningen vil stadig holde dit batteri lunt. Vores ladede 4 timer fra midnat i nat, og der var ingen snefnug at se.