Tænker der er en flok der erfarer det lige snart hvis det er tilfældet. Så tag du bekymringen og gem væk til du nærmer dig, og der er generel erfaring hermed udmeldt på forum.
Vær sikker på der kommer altid negative oplevelser til overfladen i større omfang en positive.
Forøvrigt sidder det meget let tilgængeligt i model 3 lige under panelet lige unde vinduesviskere. Panelet er lige klik af, klik på.
https://drive.google.com/file/d/1aslMjDVCislB_QH4PoLBJ7dOcF-F83_M/view?usp=sharing
electrifiedgarage.com bruger https://www.ohmmu.com/...ry-for-tesla-model-3
Men prisen ender tæt på kr. 5.000 inkl. forsendelse, moms og gebyr. Ved ikke om der er afgift på den type varer.
Det er velkendt, at Li-ion batterier ikke har godt af at lade, når det er meget koldt. Er der nogen, der ved, hvordan de sikrer et sådant Li-ion 12 V mod Li-plating, når det skal lades i koldt vejr? BMS'en kan naturligvis sørge for, at batteriet ikke bliver ladet i frostvejr. Men det bliver vel ret hurtigt et problem i disse tider, hvor der frost døgnet rundt. Sidder der et varmelegeme i batteriet, som bliver aktiveret på strategiske tidspunkter? Eller lader de bare alligevel på et koldt batteri og håber på, at det kan holde til mosten?
Ice2EV:
Har haft skjoldet af et par gange for at rense filter + installere auto trunk kit :)
bskaarup:
Fy for dælen - så er det da lige før jeg hellere vil strande et sted og så gå derfra og købe et alm bilbatteri :)
MOS:
Jeg prøver at ringe til Tesla Support og forhøre mig. De kan måske anbefale nogle bestemte leverandører? Nu begynder de jo selv selv snart at levere Model S/X refresh med lithium 12V.
Nu har jeg haft et 12v LiFePO4 batteri i bilen i 1,5 år. Jeg har slet ikke lagt mærke til det, dvs jeg har været yderst tilfreds. I følge appen har det over 95 procent ladninger tilbage endnu og batteriets tilstand står som 91 procent. Jeg har ikke oplevet problemer, selv ikke ved 20 graders frost. Jeg regner med,s at det kan holde bilens levetid ud. Nu skal jeg ikke gøre reklame her, men se længere oppe i tråden mht montering og hvor det kan købes.
Der er ikke noget i vejen for at gøre reklame - du ejer vel ikke batterifabrikken? :)Nu har jeg haft et 12v LiFePO4 batteri i bilen i 1,5 år. Jeg har slet ikke lagt mærke til det, dvs jeg har været yderst tilfreds. I følge appen har det over 95 procent ladninger tilbage endnu og batteriets tilstand står som 91 procent. Jeg har ikke oplevet problemer, selv ikke ved 20 graders frost. Jeg regner med,s at det kan holde bilens levetid ud. Nu skal jeg ikke gøre reklame her, men se længere oppe i tråden mht montering og hvor det kan købes.
Ok. Jeg har måske helt misset et eller andet? Set eneste link i denne tråd er til OHMMU og så et billede af frunk.
Nej det er ikke det samme batteri som ohmmu levere
Jeg kontaktede "LithiumPro". De skriver at de er klar med et "Tesla Batteri" til maj måned. Bekræfter lidt at man ikke bare skal smide et hvilketsomhelst af 12V lithium batterier i bilen. Ser lige tiden an...