Loading...
dk

Lithium 12V til Model 3 | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen Feb 11
Halløj!
Læser lidt skrækhistorier hvor 12V dør efter ca 2 år på Model 3.
Orker virkeligt ikke vente på det sker og tænker at Lithium er den halvdyre bekymringsfrie løsning. Men såvidt jeg kan læse mig til kan nogle lithium batterier resultere i fejlmeldinger.

Har I nogle godkendte bud på lithium 12V? 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Feb 11
Ice2EV
Ice2EV Feb 11

Tænker der er en flok der erfarer det lige snart hvis det er tilfældet. Så tag du bekymringen og gem væk til du nærmer dig, og der er generel erfaring hermed udmeldt på forum.

Vær sikker på der kommer altid negative oplevelser til overfladen i større omfang en positive.

Forøvrigt sidder det meget let tilgængeligt i model 3 lige under panelet lige unde vinduesviskere. Panelet er lige klik af, klik på.

https://drive.google.com/file/d/1aslMjDVCislB_QH4PoLBJ7dOcF-F83_M/view?usp=sharing

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Feb 11
bskaarup
bskaarup Feb 11

electrifiedgarage.com bruger https://www.ohmmu.com/...ry-for-tesla-model-3

Men prisen ender tæt på kr. 5.000 inkl. forsendelse, moms og gebyr. Ved ikke om der er afgift på den type varer.

MOS
MOS Feb 11

Det er velkendt, at Li-ion batterier ikke har godt af at lade, når det er meget koldt. Er der nogen, der ved, hvordan de sikrer et sådant Li-ion 12 V mod Li-plating, når det skal lades i koldt vejr? BMS'en kan naturligvis sørge for, at batteriet ikke bliver ladet i frostvejr. Men det bliver vel ret hurtigt et problem i disse tider, hvor der frost døgnet rundt. Sidder der et varmelegeme i batteriet, som bliver aktiveret på strategiske tidspunkter? Eller lader de bare alligevel på et koldt batteri og håber på, at det kan holde til mosten?

HrMogensen
HrMogensen Feb 11

Ice2EV:

Har haft skjoldet af et par gange for at rense filter + installere auto trunk kit :) 

bskaarup: 

Fy for dælen - så er det da lige før jeg hellere vil strande et sted og så gå derfra og købe et alm bilbatteri :)

MOS:

Jeg prøver at ringe til Tesla Support og forhøre mig. De kan måske anbefale nogle bestemte leverandører? Nu begynder de jo selv selv snart at levere Model S/X refresh med lithium 12V.

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Feb 11
jens2
jens2 Feb 15

Nu har jeg haft et 12v LiFePO4 batteri i bilen i 1,5 år. Jeg har slet ikke lagt mærke til det, dvs jeg har været yderst tilfreds. I følge appen har det over 95 procent ladninger tilbage endnu og batteriets tilstand står som 91 procent. Jeg har ikke oplevet problemer, selv ikke ved 20 graders frost. Jeg regner med,s  at det kan holde bilens levetid ud. Nu skal jeg ikke gøre reklame her, men se længere oppe i tråden mht montering og hvor det kan købes.

HrMogensen
HrMogensen Feb 17
Quote from jens2

Nu har jeg haft et 12v LiFePO4 batteri i bilen i 1,5 år. Jeg har slet ikke lagt mærke til det, dvs jeg har været yderst tilfreds. I følge appen har det over 95 procent ladninger tilbage endnu og batteriets tilstand står som 91 procent. Jeg har ikke oplevet problemer, selv ikke ved 20 graders frost. Jeg regner med,s  at det kan holde bilens levetid ud. Nu skal jeg ikke gøre reklame her, men se længere oppe i tråden mht montering og hvor det kan købes.

Der er ikke noget i vejen for at gøre reklame - du ejer vel ikke batterifabrikken? :) 

Du nævner at link er ovenfor? Er der det samme batteri som fra Ohmmu? 
jens2
jens2 Feb 17

Nej det er ikke det samme batteri som ohmmu levere

HrMogensen
HrMogensen Feb 18

Quote from jens2

Nej det er ikke det samme batteri som ohmmu levere

Ok. Jeg har måske helt misset et eller andet? Set eneste link i denne tråd er til OHMMU og så et billede af frunk.

Fandt det her...
Har du den lille model til ca. kr. 2.500,-?
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Feb 19
HrMogensen
HrMogensen Feb 20

Jeg kontaktede "LithiumPro". De skriver at de er klar med et "Tesla Batteri" til maj måned. Bekræfter lidt at man ikke bare skal smide et hvilketsomhelst af 12V lithium batterier i bilen. Ser lige tiden an...