Loading...
dk

Er der Fejl og mangler på Made In China | Tesla Forum

HamSelvOlsen
HamSelvOlsen Feb 16 '21

Halløj, var lidt interesseret i at høre om folk der har fået leveret Made in China Model 3 har oplevet en fuldstændig fejlfri bil, mod hvad man ellers læser om Made in USA hvor der altid, næsten, er fejl eller mangler.

Boomle
Boomle Feb 16 '21

Der er bestemt ikke "næsten altid" fejl på de M3 der bliver lavet i USA. 

Min har ikke en eneste fejl, og sådan tror jeg der er mange der er, du hører bare ikke om det, ligesom du aldrig hører fra de folk der har haft en god oplevelse på jensens bøfhus. 

kleine100
kleine100 Feb 16 '21
Citat fra Boomle

Der er bestemt ikke "næsten altid" fejl på de M3 der bliver lavet i USA. 

Min har ikke en eneste fejl, og sådan tror jeg der er mange der er, du hører bare ikke om det, ligesom du aldrig hører fra de folk der har haft en god oplevelse på jensens bøfhus. 

Nogen er ikke så kritiske som andre ;-) men godt du er tilfreds med kvaliteten, det må trods alt være det vigtigste :-)
HrMogensen
HrMogensen Feb 20 '21

"Fabriksfejl" på min Model 3 (medio 2019):

* En bagrude der havde fået en lille revne i bunden forrige vinter. Måske havde den altid været der? Skiftet uden bøvl på garanti.

* Jeg har haft justeret en anelse på låseøjet til de 2 fordøre. Udover at dørene nu alligner mere med forkant af bagdørene så er der mindre vindstøj fra øvre vindue. Til gengæld er der så muligvis mere støj ved meget høj hastighed... hmm jeg kigger på det når det igen bliver lunt. Måske er det kulden der får gummiet i rudekanten til at trække sig sammen og slutte mindre tæt.

* Lakeringen på bagklappens inderside i hjørner og samlinger er ikke ligefrem lige i skabet.

* Ved lukket bagklap går øvre kant i hver side (hvor den er hængslet) et par millimeter for højt op. i forhold til C-stolperne. Har ikke haft lyst til at forsøge at rette på det da alt andet slutter ret tight. 

Alt andet er i absolut petitesse afdelingen og jeg er virkeligt virkeligt positivt overrasket :) 

Det er ikke længe siden jeg kørte i en ny Mercedes E-klasse. Alt jeg rørte ved i kabinen klirkede som et gammelt træhus i blæsevejr.

Bendtsen
Bendtsen Feb 20 '21

Har haft min Kina M3 i ca 5 uger nu. Har ikke fundet en eneste fejl på den. Har virkelig været den igennem med en lommelygte og lup. Intet at komme efter.

 

DenseH
DenseH Feb 22 '21

Efter mere end 2 måneder må jeg sige at bilen opfører sig eksemplarisk. Ingen problemer. Rækkevidde som forventet. Stemmer helt overens med planlagte lange ture i ABRP. 

Ingen begrænsninger grundet koldt batteri (Frost symbol eller blå del af batteri). Selv i -16 grC. 

100% SoC = 418km Rated range (under vinterforhold). 

Bygge kvaliteten er der intet at sætte en finger på. Lakering, “Panelgabs”, osv. Har gået den efter overalt og der er ikke noget at komme efter. 

MIC har vist sig at indeholde flere forbedringer end først antaget. 

Nye forlygter (“Matrix”)

Ny gummiliste med vandafvisning ved bagklap. 

Ny krængningsstabilisering på baghjul. 

Forsegling af alle pladesamlinger. 

1 års Premium Connectivity

-15.000,- i forhold til bestilling


En kæmpe fordel er at man hver dag oplader til 100%, hvilket giver en brugbar kapacitet næsten på linje med M3LR (ved daglig opladning til 80%). 

MOS
MOS Feb 22 '21

@DenseH

Tillykke med dit eksemplariske eksemplar :-) Det er ikke så ofte, man hører positive ting. Det er mest, når der er noget galt, man hører om det. Så dejligt for dig, at du oplever en problemfri bil.

Jeg synes, det er interessant, at du ikke oplever begrænsninger grundet koldt batteri - selv i -16 °C. Men er du sikker på, at batteriet også var så koldt? Hvis du ikke parkerer udendørs, så bliver batteriet måske aldrig rigtig koldt. Hvis du lader inden afgang, så er batteriet altid varmet op. Hvis du plejer at forvarme bilen, så varmer den måske også batteriet tilstrækkeligt op, så du ikke oplever tegn på koldt batteri.

Hvordan er din rutine mht. (opvarmet) parkeringssted, hvor længe den står parkeret, hvornår og hvor længe lader den før afgang samt hvor længe (hvis overhovedet) forvarmer du bilen før afgang? Hvor meget regen har du så typisk til rådighed på en kold vinterdag lige efter afgang? Hvor mange grå prikker, der indikerer begrænset regen?

Har du evt. prøvet at lade bilen stå ude en pivkold dag/nat uden at lade og uden at forvarme bilen, så batteriet når at blive helt koldt? Jeg er lidt nysgerrig for at høre om, hvordan den så opfører sig.

DenseH
DenseH Feb 22 '21
Citat fra MOS

@DenseH

Tillykke med dit eksemplariske eksemplar :-) Det er ikke så ofte, man hører positive ting. Det er mest, når der er noget galt, man hører om det. Så dejligt for dig, at du oplever en problemfri bil.

Jeg synes, det er interessant, at du ikke oplever begrænsninger grundet koldt batteri - selv i -16 °C. Men er du sikker på, at batteriet også var så koldt? Hvis du ikke parkerer udendørs, så bliver batteriet måske aldrig rigtig koldt. Hvis du lader inden afgang, så er batteriet altid varmet op. Hvis du plejer at forvarme bilen, så varmer den måske også batteriet tilstrækkeligt op, så du ikke oplever tegn på koldt batteri.

Hvordan er din rutine mht. (opvarmet) parkeringssted, hvor længe den står parkeret, hvornår og hvor længe lader den før afgang samt hvor længe (hvis overhovedet) forvarmer du bilen før afgang? Hvor meget regen har du så typisk til rådighed på en kold vinterdag lige efter afgang? Hvor mange grå prikker, der indikerer begrænset regen?

Har du evt. prøvet at lade bilen stå ude en pivkold dag/nat uden at lade og uden at forvarme bilen, så batteriet når at blive helt koldt? Jeg er lidt nysgerrig for at høre om, hvordan den så opfører sig.

Bilen står altid ude. Har enda stået flere døgn uden ladning forvarmning eller kørsel. Hvor det var koldest. Nul begrænsning. 
Daglig ladning foregår normalt fra kl. 00:00
Ved pivkoldt batteri uden forvarmning har jeg ca. 4 prikker. Da vi var nede på de -5-10grC Men vi har altid et par stykker om morgenen da vi jo altid lader til 100%
Forummets indlæg er redigeret af DenseH Feb 22 '21