Loading...
dk

sensor for dæktryk | Tesla Forum

peterj2
peterj2 Nov 25 '14

Nogen der ved om det virkelig rigtigt at man kun kan se der magler luft i et eller flere dæk, men ikke i hvilket dæk ? det har andre mærker da kunne i mange år ?

MS
MS Nov 25 '14

Man kan desværre ikke se hvilket dæk det er der mangler luft i - kun at der mangler luft i et eller flere dæk.

Larsen
Larsen Nov 25 '14
@Peter, du har helt ret. Det er usædvanligt at man ikke kan se det nøjagtige dæktryk i de fire hjul. Ikke mindst når de nu har monteret en rigtig sensor, og ikke bare måler omdrejningshastighed via ABS systemet som småbilerne gør.
Kiefer
Kiefer Nov 25 '14

Systemet ved vel ikke umiddelbart på hvilket hjul hvilken sensor er monteret?

/Martin

Larsen
Larsen Nov 25 '14
Jeg kørte tidligere Chrysler 300C. Den kunne selv finde ud af hvor sensorerne var placeret, og kunne derfor skrive hvis der f.eks. var kun 1,9 bar i venstre forhjul.
Kiefer
Kiefer Nov 25 '14

Konens ML'er siger bare "Check tyre pressure"

Lærte vi da vi havde fyldt den op med kasser indkøb i Flensborg en sommer :-)

/Martin

MicTheCat
MicTheCat Nov 27 '14
Synes ikke problemet er stort. En tryk sensor fra harald eller thansen. Så checker man lige alle fire på samme tid

Det jeg godt kunne tænke mig er at man selv kan tilmelde nye sensorer når man får nye hjul
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 8 '14

Blev i dag ringet op af Sebastian fra Tesla og jeg spurgte blandt andet til det med sensorer. Han sagde at såfremt man købte Tesla TPMS og installerer dem på andre ikke originale fælge ville bilen selv finde sensorerne uden problemer. Er der nogen der kan bekræfte dette?

JF
JF Dec 8 '14

Jeg købte mine fælge med vinterdæk hos www.wheelsshop.dk inkl. TPMS. Det virker 100%.

/Jess

Hookmaker
Hookmaker Dec 8 '14

Alle TPMS sensorer (med Tesla frekvens) kommer fra Baofeng i Kina og de virker uanset hvor du køber dem, efter kalibrering vel at mærke.

Larsen
Larsen Dec 8 '14
Købte selv mine TPMS i Tyskland. Virker fint.