Loading...
dk

Bestilt P85D men ser at den nu kun har 6 airbags ! | Tesla Forum

Niels
Niels Nov 25 '14

Har lige bestilt en Model S - skifter min P85 ud med en P85D.

jeg undre mig dog kraftigt over at den nye P85D skal være mindre sikker i tilfælde af et frontal crash - specielt da den nye jo har lidt hurtigere acceleration som i følge elon er "insane"...

Den gamle var udstyret med 8 airbags mens den ny har 6 airbags i følge dk/eu specs.

US specs siger stadig 8 airbags så tilsyneladende er det kun i europa at de fjerne de 2 knee airbags.

se evt. her hvad knee airbag kan gøre i forskel

http:///...ags/KneeAirbags.aspx

Im not happy :(

har skrevet til Tesla i dk og ser hvad de svare

Bjarni
Bjarni Nov 26 '14

Det lyder da som en fejl. Giver vel ikke meget mening at tage 2 airbags ud i EU-versionen. Men hvis de mener det alvorligt er jeg da meget glad for jeg ikke har opgraderet til den nye :-P

Jesper
Jesper Nov 27 '14
Syntes heller ikke det lyder fedt.. Har valgt at opgradere til D, men den ordre vil jeg egentlig gerne have ventet med ind til afklaring... Så :-(

Fint hvis vi bliver opdateret med et svar fra Tesla
Mark
Mark Nov 27 '14

De biler der er brugt til Euro Ncap crash test er UDEN knæ airbags og er ud fra beskrivelse ikke engang en P model men derimod en alm. 85 model.

http://www.euroncap.com/results/tesla/model_s/568.aspx

Se nede i bunden under "Details of tested car"

"Knee airbags None"

FrederikC
FrederikC Nov 27 '14

S85 er nok lidt billigere at ødelægge end en P85 :P

EVfan
EVfan Nov 27 '14

Hvis man checker specifikationer på hjemmesiden, er det kun USA og Canada der har 8 airbags, alle andre regioner har kun 6.

Niels
Niels Nov 27 '14

tænker at det er et krav at have knæ airbags i usa for at opnå 5 stjerner. Kan tænkes at dette ikke er et krav i euroncap. Lidt ærgeligt hvis tesla fjerner dem i europa udelukende for at spare lidt basøre. Kan ikke tro de lige frem er ulovlige at udstyre bilerne med.

en kia picanto i mellemste udstyrs variant har i øvrigt knæ airbag.

eneste 'gode' forklaring tesla kan komme med er hvis sikkerhedden forringes med disse 2 ekstra airbags og de udelukkende findes i usa er pga. Lovkrav. Alt andet giver ikke mening i en bil som stræber efter at være den sikreste..

man kan jo håbe at lidt offentlig debat kan få dem tilat tænke anderledes i fremtiden.