Loading...
dk

Elbils specifikke sports dæk | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Feb 26

Interessante med range og støj, men absolut kun til sommerperioden, der er nul grip med nærmest 4 faste bånd rundt, som betyder at er der bare det mindste mudder eller glat, så tror jeg grippet er lidt udfordret.

P85DK
P85DK Feb 26

Det er et performance dæk, ikke et terrændæk :-) De skriver selv optimal grip in dry and wet, jeg tror nok det skal stå fast, du skal bare ikke køre off-road med de dæk.

Ice2EV
Ice2EV Feb 26

Nu kører jeg heller ikke offroad. Men med heste tossede i familien, så kan det være ret slimet i forår og efterår.

Var rigeligt til grin, da fruen satte en 4x4 ellert fast i mudderet med michelin Alpin med 6mm slidbane tilbage i sidste uge. Da jeg fik den møvet op, lignede den noget fra Paris Dakar. Tænker washworld måtte skifte filtre efter den vask.

Problemet var jo at de øverste 5-7 cm var tøet, og vandmættet, og under var det stadig permafrost. Hold fast en mudderpøl, da jeg var færdig, den skulle ellers kun op af en lille 15-20 cm stigning over 5 meter!

P85DK
P85DK Feb 26

Det er manglende erfaring/omtanke mere end dækkenes skyld :-) Men du havde jo ikke behøvet at lave en video af det ;-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Feb 26
Ice2EV
Ice2EV Feb 26

Det ser også vildt ud. Men den er jo nærmest nyvasket da han står ud og kigger på den.

Vores 3LR har ikke luftundervogn og havde alle 4 hjulkasser godt fyldt med mudder. Hjulene lignede noget Fred Flintstone have klappet sammen.

cth
cth Feb 26

Så håber jeg de pilot sport er mere støjsvage end de pilot sport min model S blev leveret med i december