Ser interessant ud med elbils specifikt sports dæk fra Michelin
Interessante med range og støj, men absolut kun til sommerperioden, der er nul grip med nærmest 4 faste bånd rundt, som betyder at er der bare det mindste mudder eller glat, så tror jeg grippet er lidt udfordret.
Det er et performance dæk, ikke et terrændæk :-) De skriver selv optimal grip in dry and wet, jeg tror nok det skal stå fast, du skal bare ikke køre off-road med de dæk.
Nu kører jeg heller ikke offroad. Men med heste tossede i familien, så kan det være ret slimet i forår og efterår.
Var rigeligt til grin, da fruen satte en 4x4 ellert fast i mudderet med michelin Alpin med 6mm slidbane tilbage i sidste uge. Da jeg fik den møvet op, lignede den noget fra Paris Dakar. Tænker washworld måtte skifte filtre efter den vask.
Problemet var jo at de øverste 5-7 cm var tøet, og vandmættet, og under var det stadig permafrost. Hold fast en mudderpøl, da jeg var færdig, den skulle ellers kun op af en lille 15-20 cm stigning over 5 meter!
Det er manglende erfaring/omtanke mere end dækkenes skyld :-) Men du havde jo ikke behøvet at lave en video af det ;-)
Det ser også vildt ud. Men den er jo nærmest nyvasket da han står ud og kigger på den.
Vores 3LR har ikke luftundervogn og havde alle 4 hjulkasser godt fyldt med mudder. Hjulene lignede noget Fred Flintstone have klappet sammen.
Så håber jeg de pilot sport er mere støjsvage end de pilot sport min model S blev leveret med i december