Loading...
dk

Lidt tal fra batteri m.v. | Tesla Forum

KS
KS Nov 27 '14

Jeg har igennem al den tid jeg har haft min TMS opsamlet data fra den, og her er lidt fra loggen:

MAX BATTTERY_RANGE (i miles)
jan 306,8
juni 317,9
juli 305,25 (ferie så bilen blev ikke brugt)
aug 309,52
sep 311,07
okt 311,85
nov 311,07

Højeste temperatur i bil: 51,5
Laveste temp i bil: -6

Højeste temperatur udenfor: 58
Laveste temp udenfor: -10

Største ladning 67,1 kWh

Antal records opsamlet: 499164 (Ladning og klima status)
Antal records opsamlet: 8954035 (kørsel og forbrug)

Vil undlade højeste hastighed og største forbrug - begge tal kan vist ikke blive højere.

Er der nogen der skulle have interesse i ligeledes, kan jeg fortælle at jeg opsamler data via TeslaMS som er et lille program der ligger hjemme og snakker med bilen hele tiden. Ud fra de opsamlede data må det kunne konkluderes at min computer hjemme er i kontakt med bilen adskillige gange hvert minut for at hente data.

Man kan også se af tallene at der faktisk ikke er degradering at måle på batteriet - springene mellem jan og juli viser hvad de forskellige software versioner i bilen har betydet for udmålingen af estimeret range.

oleb
oleb Nov 27 '14

Fin læsning for én som går med tanker på at anskaffe sig en Model S :-) Er endnu ikke helt ovre"fintænkning" over om det er EL jeg skal over på .....Konventionelle Benzin eller Dieselbiler er jo lettere at tanke når behovet er der....Men mit spørgsmål til ALLE Teslaejere er-Er det ikke kun en holdningsændring, til at køre bil der kræves?????Kan forestille mig at det bringer ro over køreturen når man frekventerer Superchargeren og lige får sig en kop mokka :-)

Kristian70k
Kristian70k Nov 27 '14

det er det alle siger... også hvis du googler og ser de mange mange film der er.. jeg får min TMS på tirsdag.. min daglige salgstur er på cirka 300 km.. og der er ikke mange SC i vestjylland.. men der er jo mange ladere hvis man kommer i knibe.. tror nu ikke det sker.. men det bliver lækkert at starte med en fuld tank hver morgen.. de kalder den bilen 2.0.. fordi den får alle ICE biler til at fremstå som historiske.. :)

gunberg
gunberg Nov 27 '14

KenSeitzberg @ kan man få en kopi af TeslaMS? hvilken platform kører det på?

Kiefer
Kiefer Nov 27 '14

Gunberg: https://github.com/hjespers/teslams

Opensource og kan køre på både Linux og Windows.

/Martin

gunberg
gunberg Nov 27 '14

Kiefer: den skal jeg vist have lidt hjælp til at installere på PC eller Synology server (Linux)

KS
KS Nov 27 '14
Jeg har laver en mini vejledning og pakket filerne. Laver et link til den senere
Nommensen
Nommensen Nov 27 '14
Tak Ken - vi er jo nogen der har behov for hjælp :-)
Forummets indlæg er redigeret af Nommensen Nov 27 '14
Bluecoffee
Bluecoffee Nov 28 '14

@Oleb og Kristian70K: Har snart haft min i et år, og jeg kan bare sige, at rækkeviddebekymringen er blevet mindre og mindre, for i dag at være forsvundet. Dels er der kommet næsten alle de superchargere, man kan tænke sig at få brug for til langture, både i Danmark og i udlandet, og dels er det med at "tanke" overhovedet ikke noget problem i dagligdagen. Det er lige præcis pointen, at man har "tankstationen" hjemme i garagen, og derfor har en fuld rækkevidde hver eneste morgen. Man spilder i gennemsnit mindre tid på at lade, end man bruger på at fylde en benzin- eller dieselbil med brændstof. Der skal man hver eneste gang bruge 5-10 minutter på at køre ind for at tanke og betale. I garagen tager det fem sekunder at sætte ladepistolen i bilen eller i boksen. Og jo: De gange, man så har brug for superchargere, skal man selvfølgelig bruge lidt mere tid på det, men helt rigtigt: Man nyder en kop kaffe, falder i snak med andre Teslaejere eller får læst avisen. Det er ikke så ringe endda. Så tillykke med bilen, og bestil endelig! I fortryder det ikke.

Kristian70k
Kristian70k Nov 28 '14

Hej @bluecoffee det er fin info.. regner med at jeg sammen med mit normale kørsels regnskab laver et exel over hverdag, med diverse oplysninger.. det kan efter nogen måneder jo nok komme andre tilgode.. tænker mest på nye købere.. men ellers er Nyland også ret god garanti for at det fungere.. jeg forventer nu insomnia til tirsdag :)