Loading...
dk

4680 og Plaid - en udfordring? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 12 '21

Nu har Tesla udskudt lanceringen af Model S Plaid + fra ultimo 2021 til mid 2022. Det ser ud til at de har større udfordringer med den Plaid end de lige fortæller. Den skulle oprindeligt være lanceret i 2020 med Tesla Roadster.

Tesla Time ...

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 12 '21
Hvornår forventes roadsteren at komme på gaden?
P85DK
P85DK Mar 12 '21

Seneste udmelding var ikke før 2022, men med den seneste melding om Model S Plaid +, så bliver det nok først 2023 i USA og måske endnu senere i EU/DK.

Så Tesla bør have fået styr på betaling i Bitcoin til det tidspunkt.

jramskov
jramskov Mar 12 '21

@P85DK: Læser du det ikke forkert? Skal "Mid 2022" ikke læses som forventet dato hvis du bestiller nu? Vi ved vel reelt ikke hvornår de forventer de første leveres? Jeg kunne godt forestille mig at de har fået en del bestillinger. Da de først annoncerede Plaid+ mener jeg også de sagde at forventet levering var i slutningen af 2021? 

P85DK
P85DK Mar 12 '21

Jeg tror desværre at det er en generel udskydelse, da det vil være meget usædvanligt at bestillingerne skulle springe 3 kvartaler i leveringstidsrum. Hvis det var som du siger, så ville det logiske være leveringerne nu var i Q1

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 12 '21
Fedt! Så kan der også nå at blive til en til min bedre halvdel :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 12 '21
jramskov
jramskov Mar 13 '21

@P85DK Du har nok ret i at det er en generel udskydelse. Hørte dog lige på seneste "Tesla Daily Podcast" at dem der allerede havde bestilt endnu ikke har modtaget nogen opdateret leveringsdato. Hvad årsagen så er kan man så spekulere i. Der er jo også Plaid modellen, den er jo ikke ligefrem langsom :)

Hvis de er 4680 cellerne der er problemet, så vil det også være et problem for Giga Berlin og de ville nok være nød til at udsætte produktionsstart der også. Det er så vidt jeg ved stadig planlagt til at starte til sommer.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 13 '21
P85DK
P85DK Mar 13 '21

Du skal huske at for Tesla/Elon der er en deadline udelukkende en ambitiøs guideline, det er på ingen måde en forpligtigelse. Deadline ændres først i sidste øjeblik for at holde alle på dupperne.

Jeg ved ikke om det er 4680 produktion eller kvalitet eller slet ikke noget med 4680, men det er påfaldende at det er Plaid+, som lige nu stor sælger, og som ligeledes var lovet i en Roadster der skulle have været på markedet i 2020.

Jeg er ikke i tvivl om at den bliver vild, men personligt passer det mig fint at den højst sandsynligt lige skal køre 6-9 måneder i USA før den kommer til EU.

jramskov
jramskov Mar 13 '21

Ja, Elon Time :) Det er dog som om han er blevet lidt mere henholdende hvad det angår og der er også eksempler på at han/de har "sandbagged".

P85DK
P85DK Mar 13 '21

hmmmm - de eksempler har jeg svært ved komme i tanke om på stående fod

jramskov
jramskov Mar 14 '21

De sagde f.eks. det ville tage to år at bygge Giga Shanghai. Det tog halvdelen.

P85DK
P85DK Mar 14 '21

Men er det kinesernes 'vi kan bygge en millionby med komplet infrastruktur på 3 uger' skyld eller Tesla planlægning?

jramskov
jramskov Mar 15 '21

Godt spørgsmål, men jeg erindrer at en del mente det var ret optimistisk af Tesla at tro de kunne have den fabrik klar til at producere biler på to år.

jonsiii
jonsiii Mar 24 '21

TESLA: GR NU ATT GRA BILKP MED BITCOIN  ELON MUSK

08:10
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Amerikanska Teslas elbilar går nu att köpa med kryptovalutan bitcoin, tillkännager vd Elon Musk i ett Twittermeddelande på onsdagen.

PeterE
PeterE Mar 24 '21

Spændende nok...

Billede

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '21
Er nok klogt at vente lidt så man ikke gør som de 2 der endte med at betale 3,5 mia for 2 pizzaer...
baldur
baldur Mar 26 '21
Citat fra Gustavsfar1 Er nok klogt at vente lidt så man ikke gør som de 2 der endte med at betale 3,5 mia for 2 pizzaer...

Præcis, Bitcoin er håbløs som betalingsvaluta hvis du ikke får varen med det samme. Systemet er designet så at Bitcoins hele tiden bliver mere værd (deflation). Det er en skadelig effekt i mange sammenhænge, da det betyder at man altid skal forsøge holde på bitcoins så længe som muligt. Det giver eksempelvis ikke mening at investere i aktier hvis du tjener mere på at beholde dine bitcoins. Resultatet er at ingen har lyst til at investere eller købe og det skaber ikke omsætning i samfundet.