Loading...
dk

FSD uden betaling | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
CaptainChaos
CaptainChaos Mar 17 '21
I dag er er FSD pakken blevet enabled på min bil og det er ikke noget jeg har købt. Jeg har en kollega hvor det samme er sket.

Er det også sker for jer andre der ikke havde FSD i forvejen?
jkanters
jkanters Mar 17 '21

Tror det er en reklame for FSD abbonnement. Den udløber snart som du kan se i din app. Så skal du have læderet frem

AlexV
AlexV Mar 17 '21

Jeg har lige fået mailen på det.

Det er Enhanced autopilot de giver til 31 marts.

PeterDahl
PeterDahl Mar 17 '21
Jeg kan ikke lige se noget, piv. Ville da gerne prøve det af.
KimB
KimB Mar 17 '21
Har også lige fået mailen med 14 dages prøve. 
Det abonnement de skriver man efterfølgende kan købe, er det på månedsbasis eller de 30k kr?
cth
cth Mar 17 '21

Nok fordi de ikke kan sælge det.

Forstår jeg så godt... hvad skal man med det

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 17 '21
Ja det er ikke imponerende, jeg har lige prøvet en tur og navigate om autopilot slog fra da jeg kom til motortrafikvej :(
Den ville også meget gerne ud i andet spor på motorvejen selvom der inden andre biler var på vejen, så den burde jo holde til højre i stedet.
PeterDahl
PeterDahl Mar 18 '21
Hvad med Autopark? Er den ringere end en alm. gennemsnitsbilist til f.eks at parallelparkere?
Og virker Summon overhovedet i DK?
jramskov
jramskov Mar 18 '21

Ingen mail her endnu, men kan se mange har fået det på Tesla forum på Facebook. Tjekkede for software opdateringer og der var en til 2021.4.12 og tænkte at det måske var den da gav det? Har dog ikke tjekket bilen efter opdatering, men kan ikke se noget i app på mobilos. Mon ikke det kommer til alle indenfor et par dage?

Thor73
Thor73 Mar 18 '21

Jeg har som alle i andre osse modtaget mailen, men uden beskrivelse af hvordan det kommer til at foregå og hvornår...? men hvis det udløber den 31. og er gratis i 14 dage så burde det jo være i dag.

Ice2EV
Ice2EV Mar 18 '21

Der var en periode sidst i december, hvor nye vogne just indregistreret fik det tilbudt på prøvebasis.

Det var ikke noget der blev rullet generelt ud dengang.

Hvis det bliver på abonnement, vil jeg ikke forvente det koster meget under 4-500 kr om måneden. 30000/72 måneder. Man kunne selvfølgelig tænke jamen bilen holder da 15 år, så er det jo halv pris, hvis man dividerer det ud på 144 måneder. Men det er vel ikke i Tesla's interesse.

jramskov
jramskov Mar 18 '21
Citat fra Thor73

Jeg har som alle i andre osse modtaget mailen, men uden beskrivelse af hvordan det kommer til at foregå og hvornår...? men hvis det udløber den 31. og er gratis i 14 dage så burde det jo være i dag.

Du skal ind i bilen under Autopilot og slå det til. 

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 18 '21
Citat fra jramskov

Ingen mail her endnu, men kan se mange har fået det på Tesla forum på Facebook. Tjekkede for software opdateringer og der var en til 2021.4.12 og tænkte at det måske var den da gav det? Har dog ikke tjekket bilen efter opdatering, men kan ikke se noget i app på mobilos. Mon ikke det kommer til alle indenfor et par dage?

Jeg fik enhanced autopilot før jeg fik update til 2021.4.12 så jeg tror ikke det har noget med updates at gøre men bare nye settings Tesla har sendt ud til bilerne
jramskov
jramskov Mar 18 '21

Jeg har ikke fået det endnu, jeg har blot set billeder af hvordan det ser ud.

baldur
baldur Mar 18 '21
Citat fra CaptainChaos Ja det er ikke imponerende, jeg har lige prøvet en tur og navigate om autopilot slog fra da jeg kom til motortrafikvej :( Den ville også meget gerne ud i andet spor på motorvejen selvom der inden andre biler var på vejen, så den burde jo holde til højre i stedet.

Det er en bug. Når du lige er kørt ud på motorvejen, så vil den altid skifte vognebane en gang til venstre. Herefter vil den foreslå at skifte tilbage igen næsten med det samme. Du kan bare trykke annuller vognbaneskift.

Det er en bug der har været der meget længe. I et år eller mere. De arbejder ikke rigtig på at gøre den bedre. Jeg tror de har alt deres fokus på FSD Beta i USA. 

Vika7
Vika7 Mar 19 '21
Citat fra PeterDahl Hvad med Autopark? Er den ringere end en alm. gennemsnitsbilist til f.eks at parallelparkere?
Og virker Summon overhovedet i DK?
Jeg har FSD, den kan kun finde ud af parkere bilen hvis det er mellem 2 biler ... og ikke 2 linjer. Har brugt autopark 3 gange siden jeg købte bilen i december. Det er ikke tit den fanger p-pladsen.
Tror ikke at vi har den samme autopark-software her som i USA. 
Summon har ikke prøvet endnu... venter på den store vandpytte :-)))

Jeg er super glad for FSD (selvom den begrænsede EU version), da jeg pendler en del til og fra arbejdet. 
Jeg har kun kørt i en Nissan Micra før.... så nu føles bare super duper!
kzil
kzil Mar 21 '21
Så fik man testet Enhanced Autopilot. Smart summon er ubrugeligt, da man skal gå ved siden af bilen og virker ikke på.offnetlig vej (eller blot i nærheden af offentlig vej). Summon er ren gimmick, men sikkert ok i det sjældne tilfælde at bilen er klemt inde på en p-plads.

Autopark virker. Ish. Men man kan parkere langt hurtigere selv.

Navigate on Autopilot er imponerende ringe. Ikke ét vognbaneskifte kunne den gennemføre på en tur fra Farum til København. Det tager bilen mere end 5 sekunder at afgøre om skiftet er forsvarligt, men efter 5 sekunder giver autopiloten op. Og så ligger man der og blinker som en tosse. Pinligt og ikke specielt sikkert.

Men fedt lige at finde ud af, at det ikke er pengene værd, endnu.
Nikola
Nikola Mar 21 '21
Citat fra selsoe Jeg har sjovt nok slet ikke fået det tilbudt endnu. Gad vide om det er fordi jeg er på HW 2,5. Det virker dog ikke som om jeg går glip af det store.

Har du checket om du kan aktivere det under indstillinger? 

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Mar 21 '21
CaptainChaos
CaptainChaos Mar 22 '21
Citat fra selsoe Jeg har sjovt nok slet ikke fået det tilbudt endnu. Gad vide om det er fordi jeg er på HW 2,5. Det virker dog ikke som om jeg går glip af det store.
HW2.5 Model 3'er får det også, så det er ikke pga. At du har HW2.5 at du ikke har fået EAP trial
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Mar 22 '21
jramskov
jramskov Mar 22 '21

Ja, jeg har heller ikke modtaget det, så du er ikke alene.

Sider: 1 2 3 4 »