Så fik jeg også prøvet Navigate on Autopilot. Sålænge der ikke er for tæt trafik, fungerer det OK, den kan fint skifte vejbane og gør det stille og roligt - ganske behageligt. Der er dog langt til at det sådan er rigtig godt. Den har, hvad jeg gætter på er amerikanske tendenser, den ligger gerne i venstre spor på motorvejen og trækker umiddelbart sjældent ind til højre selvom der er god plads. Omvendt har jeg oplevet den trække ind bag ved en campingvogn og en anden gang at den gjorde det hvor jeg skulle følge vejen til venstre. Er det pengene værd? Ikke efter min mening. 5.000kr kunne jeg nok godt finde på at give for at undgå at skulle afbryde AP hver gang man skifter vejbane, men 30.000kr? Man skal selvfølgelig også tage i betragtning hvor længe man har tænkt sig at beholde bilen. Hvis man f.eks. som os helt sikkert vil overveje at skifte til en Model Y når den kommer, så skal man nok ikke regne med at få de penge tilbage igen ved et salg.
Prøvede lige NOA på 3 km motorvej......... Jeg kunne kun få den til at skifte, hvis jeg blinkede.
Men den trak flot ind i afkørselen, og fortalte om 200 meter bliver autopilot unavailable.
Prøvede den på et stykke 2 sporet almindelig vej, og det gik fint, indtil rundkørsel. Der tog den en kvart, og sagde så autopilot limit, NOA unavailable. Ganske udramatisk, men var nok også forberedt på det ville være svært for den.
På en 2 sporet hvor den deler sig til retning motorvej og retning Skalborg, går den fint og trækker op imod Skalborg og giver samme melding 200 meter NOA unavailable. Der var rimelig med trafik på dette stykke vej. Holdt dog ved og klar.
Kan det tænkes Tesla benytter de 14 dages trial til at suge data til at forbedre EU NOA?
Synes at have lagt mærke til at bilen (med FSD), er mere bevist om trafikanterne omkring bilen. Da jeg overhalede to lastbiler i dag, kom lastbilerne tæt på vognbane stregerne, altså de træk svagt mod venstre, mens jeg var i overhalingsbanen. Bilen reagerede med at trække roligt til venstre inden for min vognbane for at øge afstanden til lastbilerne. Har andre oplevet dette eller var det bare to vindpust som skubbede lidt til Teslaen
Det har jeg oplevet før EAP prøveversionen.
Ok, så fik jeg lige 2 gange 20 km motorvej.
Der var et par gange den gerne ville i venstre vognbane, selvom der ikke var andre. Man kan bare blinke til højre, så stopper den med den ide.
Den nye afkørsel til Skalborg når man kommer i sydgående spor på E45, kunne den ikke administrere. Men det er der altså også folk der manuelt har besvær med. Der er en tilkørsel ganske kort før, og de 2 spor Til og afkørsel, har sit eget spor, som man skal ind i først for så at trække ud i afkørslen. Men det sker over måske kun 100-150 meter. Det er en af ganske mange fuckups vejdirektorat og AAL kommunes vejafdeling har raflet om løsningen og ramt minimeier istedet for den rigtige 1-2.
Cool funktion, om det er 29k værd, lidt i tvivl.
Havde jeg lagt fast på motorvejen, så havde jeg nok købt det. Men det er ganske begrænset i dagligdagen hvor meget motorvej der køres.
Tror også der er en man-machine interface learning curve, der ikke er fuldført på de par stræk.
Fruen kører normalt i raketten, og hun bruger knap fartpilot, go figure.
Synes at have lagt mærke til at bilen (med FSD), er mere bevist om trafikanterne omkring bilen. Da jeg overhalede to lastbiler i dag, kom lastbilerne tæt på vognbane stregerne, altså de træk svagt mod venstre, mens jeg var i overhalingsbanen. Bilen reagerede med at trække roligt til venstre inden for min vognbane for at øge afstanden til lastbilerne.
Har andre oplevet dette eller var det bare to vindpust som skubbede lidt til TeslaenJeg har FSD, og det passer fint. Hvis lastbilen rører linjen, eller er meget tæt på den, så vil den bare køre i det venstre spor bag lastbilen og vente med at overhale.Nu kører jeg i det nordjyske, så FSD funger super fint der.