Næh, autopark er når du sidder bag rattet og vil have bilen til selv at parkere (parallelparkering, vinkelret parkering - ved ikke lige om den også kan skråparkere).
Summon er når du står uden for bilen og via appen får bilen til at flytte sig.
Autopark virker som regel rimelig godt (så længe du sidder bag rattet).
Summon virker knap så godt. Årsagen har sandsynligvis noget at gøre med, at den hele tiden tjekker, om din mobil er lige i nærheden (det skal den være af sikkerhedsmæssige årsager, ligesom du fysisk skal sidde bag rattet og være klar til at gribe ind, hvis der sker noget uventet). Men hvis afstanden mellem bil og mobil ikke er inden for grænsen eller den mister forbindelsen i bare et splitsekund, så stopper den øjeblikkeligt og afbryder summon.
Jeg har lige nuppet en morgen tur omkring Støvring(på vejen til bageren).
Med EAP er den klart bedre til at sænke fart inden en lastbil, ligesom den accelererer når du blinker ud. I modsætning til AP basic, som ikke accelererer før du er helt ude i overhalingsbanen.
Jeg fik igen kørt omkring ~350km, denne gang med Navigate on Autopilot slået til :)
Det var fedt at prøve, men for mig er det ikke pengene værd; det er stadig for meget "beta" til mig. Det fedeste for mig, var helt sikkert ikke at skulle slå autopilot til hele tiden; men det er ikke 29K værd for mig :)
Navigate on Autopilot er jeg ret positiv over. Det fungerer ikke super i tæt trafik. Men på de 2 ture jeg nåede imellem Aarhus og Odense fungerede det super godt med overhalinger. Måtte kun gribe ind 1 gang lige før en overhaling hvor en tysk bil kom med +50km/t af fartgrænsen på motorvejen.
Jeg har ikke fået nogen mail, men kunne blot konstatere, at jeg havde EAP i ca to uger. Jeg kunne godt tænke mig auto lane change, som gør, at man slipper for de irriterende dingdonglyde, når AP slås til og fra ved overhalinger. Men det er jo ikke 29200 værd!