Loading...
dk

FSD uden betaling | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
DenseH
DenseH Mar 31
@Vildgut Super mærkeligt. Og underligt at den melder autoparkfejl når nu det er en summon fejl. Nå men noget “Party-trick” er det ikke rigtig.
Vildgut
Vildgut Mar 31
Jeg er i den situation af garagen er ldit smal og lang.  Og skal ofte have børn ind fra begge sider. Så kunne måske reelt set få gavn af det :D men ja.. Mystisk fejl ik? 
Vildgut
Vildgut Mar 31
Jeg troede egentlig autopark og summon var det samme... Er der noget jeg kan gøre for at slå autopark fra? 
MOS
MOS Mar 31

Næh, autopark er når du sidder bag rattet og vil have bilen til selv at parkere (parallelparkering, vinkelret parkering - ved ikke lige om den også kan skråparkere).

Summon er når du står uden for bilen og via appen får bilen til at flytte sig.

Vildgut
Vildgut Mar 31
Det er jeg sådan set også med på. Men formodede at summon brugte nogle autopark funktioner selvom man der ikke sad bag rattet. Jeg forstår dog stadig ikke hvorfor det ikke virker.... Har prøvet en genstart. 
MOS
MOS Mar 31

Autopark virker som regel rimelig godt (så længe du sidder bag rattet).

Summon virker knap så godt. Årsagen har sandsynligvis noget at gøre med, at den hele tiden tjekker, om din mobil er lige i nærheden (det skal den være af sikkerhedsmæssige årsager, ligesom du fysisk skal sidde bag rattet og være klar til at gribe ind, hvis der sker noget uventet). Men hvis afstanden mellem bil og mobil ikke er inden for grænsen eller den mister forbindelsen i bare et splitsekund, så stopper den øjeblikkeligt og afbryder summon.

jpx
jpx Apr 1
Skal man slå “Enhanced Autopilot” til et sted før det virker? Jeg tænker her på vognbaneskift. Jeg har kørt ~350km motorvej i dag, og ikke en eneste gang har bilen selv skiftet vognbane efter jeg har aktiveret blinklyset. Jeg har forsøgt med alle de former for blink jeg kunne komme i tanke om; langt hvor blinklyset bare fortsætter og den korte med 3 blink, men det eneste der sker er, at jeg på skærmen kan se en hvid firkant i den vognbane jeg ønsker at skifte til, men der sker intet automatisk.. 
Så hvis nogen har set en rød M3 køre og blinke som en tosset, var det nok mig :)
PeterDahl
PeterDahl Apr 2
Ja, det skal aktiveres under autopilot menuen...

Det kunne også ha været mig hvis det var i trafik omkring KBH :)

Vildgut
Vildgut Apr 2
Er det ikke bare standardkørsel for de røde 3'ere? (:D
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Apr 2
jpx
jpx Apr 2
Åbenbart ;)
Men nu har jeg aktiveret det, så må jeg prøve det igen i morgen. 
Forummets indlæg er redigeret af jpx Apr 2
Ice2EV
Ice2EV Apr 3

Jeg har lige nuppet en morgen tur omkring Støvring(på vejen til bageren).

Med EAP er den klart bedre til at sænke fart inden en lastbil, ligesom den accelererer når du blinker ud. I modsætning til AP basic, som ikke accelererer før du er helt ude i overhalingsbanen.

jpx
jpx Apr 3

Jeg fik igen kørt omkring ~350km, denne gang med Navigate on Autopilot slået til :) 

Det var fedt at prøve, men for mig er det ikke pengene værd; det er stadig for meget "beta" til mig.  Det fedeste for mig, var helt sikkert ikke at skulle slå autopilot til hele tiden; men det er ikke 29K værd for mig :) 

ankjaers
ankjaers Apr 5

Navigate on Autopilot er jeg ret positiv over. Det fungerer ikke super i tæt trafik. Men på de 2 ture jeg nåede imellem Aarhus og Odense fungerede det super godt med overhalinger. Måtte kun gribe ind 1 gang  lige før en overhaling hvor en tysk bil kom med +50km/t af fartgrænsen på motorvejen. 

Sider: « 1 2 3 4