Loading...
dk

Vand i baglygte :( | Tesla Forum

PeterE
PeterE Mar 19 '21

Nej, ikke kondens - det har jeg haft før. Og det lever jeg med, men vand der skvulper rundt derinde. Vistnok efter en vaskehalsvask... 

Jeg kan sagtens tage et billede, men I ved hvordan en Model S baglygte ser ud :) 

Jeg ville umiddelbart få Autoskadestuen til at kigge på den når jeg alligevel skifter hjul her lige om lidt, men er det andet man kan gøre uden at splitte bilen til atomer? Jeg skruede den lille gummispacer som sidder ved siden at lygten, og der løb lidt vand ud. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 19 '21
ankjaers
ankjaers Mar 19 '21

Da jeg hentede min M3 forrige år havde den en smule kondens. Fik at vide fra Tesla i Aarhus at så længe der ikke skulpede vand i lugten var det normalt. Så den burde dækkes af garantien. Har set nogle videoer at limningen imellem det klare plastik og sorte kan få nogle små revner over tid. Hvis ikke Tesla vil dække det på garantien skulle det være ret simpelt at fjerne lygten og lime rundt langs kanten efter lygten er tømt

MOS
MOS Mar 19 '21

Det burde klart dækkes af garantien. Men jeg er ikke sikker på, at Peters bil stadig er under garanti (hvad lygter angår). Og så står han jo selv med aben.

PeterE
PeterE Mar 19 '21

Tak @ankjaers - @MOS har ret, jeg er langt ude over garantien på alt andet end driveline og batteri, så jeg står selv med aben og lygten og vandet :)

CanEl
CanEl Mar 19 '21

PeterE

her er et link til hvordan du fixer duggede lygtehuse. både at finde fejl og rep. metode.
god arbejdslyst

https://youtu.be/HgLlj04SLrA

PeterE
PeterE Mar 22 '21

@canel, tak (!)  fantastisk god video, og det burde jeg prøve at gøre selv...men overvejer lidt om jeg ikke får nogle professionelle til at kigge på det...

PeterE
PeterE Mar 25 '21

Jeg faldt over denne på TMC, og det er 100% magen til - løsningen for mit vedkommende er nok en ranger og en ny lygte...