Loading...
dk

Dæktryk indikator system viser fejl | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Mar 30 '21

Har netop fået skiftet til nye sommerdæk på gl fælge og nu viser min TMS indikator fejl også selv om jeg nulstiller osv. Fælgene fungerede fint med de tidligere sommerdæk. Tesla telefonservice siger jeg bare skal køre et par dage, så forsvinder det. Det er imidlertid ikke sket. Er der nogen der har et tip? Ved tidligere dækskift er fejlmeldingen forsvundet efter relativt få kilometers kørsel.

KimT
KimT Mar 30 '21

Havde samme problem i efteråret da jeg fik skiftet til vinterdæk. Fik et par dage efter besøg af ranger for at lave CCS upgrade. Han smed en tester på og kunne se at TPMS på venstre forhjul ikke svarede. 

Kørte forbi værkstedet hvor dækkene opbevares for at få dem til at skiftet den. De kunne ingen fysiske skader se på TMPS, men den var bare død. De tog ca. 900kr for skift/afbalancering m.m.

PS man kan undre sig hvorfor den ikke kan melde om dæktryk på de 3 andre dæk i stedet for bare at smide sig på ryggen og melde fejl....

Ledsager
Ledsager Apr 1 '21

Kunne de måle TMS på hvert enkelt hjul?

KimT
KimT Apr 1 '21

Ja - tror de kører via bluetooth. Så der skal bare en tester på i nærheden af hvert jul