Lyder som et sjovt og hyggeligt DIY projekt, al respekt for det. Et batteri som en Tesla mobil ranger skifter til lidt over 1000,- alt inkl overlader jeg altså til fagfolk og jeg tager også gerne den garanti der følger med :)
Lyder som et sjovt og hyggeligt DIY projekt, al respekt for det. Et batteri som en Tesla mobil ranger skifter til lidt over 1000,- alt inkl overlader jeg altså til fagfolk og jeg tager også gerne den garanti der følger med :)
Heheh Jeg kan simpelhen ikke lade være med at lave "forbedringer", hvor det er muligt... Mit nuværende orginale AGM battery har tilbagelagt 174K og 6 år. Så det er ved at være slidt. En naturlig ting. Men alene tanken om at spare hele 9 kg samt aldrig at skulle bekymre sig om det igen driver værket. Når der skal nye Bremseskiver på bliver de også letvægsmodeller. Måske man kan få vægten under 2Tons til sidst... Desværre skal jeg køre i bilen til hverdag så det er kun blevet til lyddæmpning endnu. Men mener det koster noget mere af få skiftet af Ranger når det er gl. model med baghjulstræk.
Heheh Jeg kan simpelhen ikke lade være med at lave "forbedringer", hvor det er muligt... Mit nuværende orginale AGM battery har tilbagelagt 174K og 6 år. Så det er ved at være slidt. En naturlig ting. Men alene tanken om at spare hele 9 kg samt aldrig at skulle bekymre sig om det igen driver værket. Når der skal nye Bremseskiver på bliver de også letvægsmodeller. Måske man kan få vægten under 2Tons til sidst... Desværre skal jeg køre i bilen til hverdag så det er kun blevet til lyddæmpning endnu. Men mener det koster noget mere af få skiftet af Ranger når det er gl. model med baghjulstræk.
Jeg forstår det 100%, også at du skal spare 9 kilo vægt på batteriet når du nu smed 9 kilo lyddæmpningsmateriale i :)
Jens2 i forum har kørt lang tid med kun 20Ah batteri. Jeg har købt et på 36ah men det er ikke kommet hjem endnu. Her er et priseksempel på et 30Ah batteri. Det er under 1.000 kr.
Jo jo, men nu er du jo også lige 10x gange oppe i forhold til de 3Ah
At den kan have et peak på 180A fortæller os ikke særligt meget relevant i forhold til en Tesla, da der er intet er i 12V systemet der trækker så meget.
Hvor kan jeg købe et nyt 12v batteri.
Min tid hos Tesla er først i starten af maj. Så længe kan bilen åbenbart ikke vente for nu begynder tyverialarmen at starte umotiveret og andre funktioner ved stilstand kobles også fra. Nogen der ved hvor man kan købe det rigtige batteri, så man selv kan udskifte det?
Så har jeg fundet et 12v batteri, men nu er der ikke mere en fejlmelding på batteriet efter at en af dæktryksmålerne blev udskiftet og fejlmeldingen på dæktryksmåleren forsvandt, så jeg ved ikke om batteriet skal udskiftes. Til gengæld er bilens alarm begyndt at gå igang af sig selv uden egentlig årsag.
Hørte lige om priser på batteriudskiftning: Tesla ca. 1.600 kr. Autoskadestuen ca. 2.100 kr. Troede ikke Tesla var billigst med noget som helst.
Jeg har fået skiftet 12 V batteri af Tesla Ranger. Fik også et tilbud fra Hinnerup Auto. Men Tesla var marginalt billigere og så var det også nemmere for mig at få Ranger til at komme ud til mit arbejde i stedet for at jeg skulle tage en hel dag ud af kalenderen for at køre til Hinnerup.
Hvis jeg var dig, ville jeg snarest få bestilt en tid hos Tesla, da der åbenbart er ventetid. Så kan du jo bruge ventetiden på at se, om batteriet faktisk skal skiftes eller om problemet går i sig selv. Hvis der ikke kommer flere fejlmeldinger, ville jeg spørge Tesla om de kan se noget i loggen el.lign., før du evt. får skiftet batteriet. Hvis fejlmeldingen kommer tilbage og du ikke tør vente med at skifte batteriet, kan du jo altid gå til en 3. part og så aflyse din tid hos Tesla.
Jeg fik skiftet 12V batteriet for godt 3 år siden hos Tesla. Nu siger bilen at det atter skal skiftes og at bilen ikke vil blive opdateret før batteriet er skiftet. Er det virkeligt normalt at batteriet kun holder godt 3 år?
Ok. Tak. Har bestilt tid hos roadservice. de kommer den 9 juni.
En rar ting det der roadservice
Mit batteri meldte fejl pga fejl på dæksensor. Da det blev fikset var batteriet ok. Det kan være at en anden fejl der udløse batterialarmen.
Tror den pris jeg kom til at skrive var eksl moms. Kan se jeg et andet sted har noteret 1655,- (2. dec. 2020)
PS har lige skiftet 12V på konens Kona. Den gik død for mig nede i byen i onsdags, så havde vejhjælp forbi for at give mig starthjælp (4 år/82.000km). Den kom med 1. advarsel da den ikke ville sætte i gear, og gik så ellers helt død 3. gang jeg prøvede.
@MOS Kan du huske hvad du gav for udskift på din 85D? Jeg har netop fået pris på kr. 1873 hvilket i og for sig ikke er slemt. Men kan se at KimT kun gav 1324 kr. Alligevel noget af et hop selvom det måske var 2021 priser.
Jeg har senest haft ranger ude og skifte 12 V batteriet d. 1. nov. 2022. Selve batteriet kostede 1.012,- ex. moms, dertil kommer arbejdsløn på 435,- ex. moms. I alt 1.447,- ex. moms eller 1.808,75 inkl. moms. Så den pris, du har fået lyder rimelig.