Loading...
dk

Indstilling af ur | Tesla Forum

kleine100
kleine100 Apr 7
Er der nogen der ved hvordan man manuelt indstiller uret til sommertid, når nu det højteknologiske vidunder ikke selv kan?
Har prøvet med en rebot...

Er sku ved at være lidt træt af de mange fejl, jeg oplever ved alm. dagligdags brug ;-(

Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Apr 7
CHR2020
CHR2020 Apr 7
Den kan ikke køre på vintertid, for så burde den have vist 07:01 og ikke 09:01. Så der er noget helt andet galt med tiden eller også kører din telefon på vintertid og bilen på sommertid ;) 
CHR2020
CHR2020 Apr 7
Hov resten af besked kom ikke med og nok den vigtigste del :)

Prøver igen

Et mere seriøst spørgsmål, har den hele tiden vist forkert tid, siden vi gik til sommertid?

Jeg lavede på et tidspunkt en fabriksnulstilling af bilen, hvorefter at tiden og placeringen (GPS viste USA) var forkert. Jeg holdte i garage og det krævede derfor en kort tur i det fri med ordentlig GPS signal før tiden og placeringen var korrekt igen. 

KimT
KimT Apr 7

Er engang stødt på den her - ved ikke om det virker : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/how-to-force-clock-update.164984/

kleine100
kleine100 Apr 7
@CHR2020: tænker min mobil viser rigtig tid, ellers var ungerne kommet en time for sent i skole ;-)

Uret viste rigtig tid ved skifte til sommertid. Så det er noget der er sket inden for de sidste par dage...det er konen som har kørt i vidunderet, så ved ikke præcis hvornår det kan være sket. 

@KimT: ville lige prøve det trick du henviste til, men i samme øjeblik jeg satte mig ind i bilen, så viste uret den rigtige tid...spøjst. 

Nu har jeg dog fået en ny fejl. Jeg bliver oprigtigt træt af denne her bil :-(

ankjaers
ankjaers Apr 7

Citat fra kleine100 @CHR2020: tænker min mobil viser rigtig tid, ellers var ungerne kommet en time for sent i skole ;-)   Uret viste rigtig tid ved skifte til sommertid. Så det er noget der er sket inden for de sidste par dage...det er konen som har kørt i vidunderet, så ved ikke præcis hvornår det kan være sket.    @KimT: ville lige prøve det trick du henviste til, men i samme øjeblik jeg satte mig ind i bilen, så viste uret den rigtige tid...spøjst.    Nu har jeg dog fået en ny fejl. Jeg bliver oprigtigt træt af denne her bil :-(  

Jeg har også haft den fejl. En genstart af bilen hjalp. Oprettede service ticket. Fik at vide der var noget fejlkommunikation med teleudbyderen

CHR2020
CHR2020 Apr 7
Ang. forkert tid, så lyder det som GPS signalet har manglet i en periode, samme som jeg oplevede i garagen. 

Ang. SOS fejlen, så opstår det, hvis der ikke er mobilsignal overhovedet. Den kommer igen :)
kleine100
kleine100 Apr 7
Citat fra CHR2020 Ang. forkert tid, så lyder det som GPS signalet har manglet i en periode, samme som jeg oplevede i garagen. 

Ang. SOS fejlen, så opstår det, hvis der ikke er mobilsignal overhovedet. Den kommer igen :)
Ville være fedt hvis man fik besked om manglende/dårligt GPS- og mobilsignal, fremfor en en masse afledte fejl. Som bruger tror man jo straks at noget alvorligt er galt. Men hvis det bare er et manglende signal fordi man har parkeret et sted hvor der kan forekomme “black-spots” så er problemet jo hurtigt løst. 
Forummets indlæg er redigeret af kleine100 Apr 7
CHR2020
CHR2020 Apr 7
Meget enige, det ville være rart med en mindre bekymrende besked, end at ens nødkaldssystem skal efterses. 

De gange jeg har oplevet det, har der samtidigt været en streg over signal styrken oppe i højre højne af skærmen. Så snart signalet kom igen, forsvinder meddelelsen.