Loading...
dk

Udskiftning af forrude + kalibrering? | Tesla Forum

adsi7430
adsi7430 Apr 7 '21

Jeg fik fuldstændig smadret min forrude på min M3 i går morges da kæmpe stykker is fløj af sættevognen på en lastbil og direkte ind i min forrude. Dashcam fangede heldigvis det hele samt nummerplade, så mit forsikringsselskab overvejer politianmeldelse, fordi det var så voldsomt.

Får den skiftet hos Carglass i løbet af ugen gennem forsikringen. Men skal jeg også forbi Tesla Servicecenter for noget kalibrering af en art? Er det kameraerne?

På forhånd tak, gode folk!

P85DK
P85DK Apr 7 '21

Vis videoen ellers er det ikke sket
 

KimT
KimT Apr 7 '21

Vil mene at de kalibrere cam.

Det er bare at melde chaufføren - mener han kan miste kørekort.

PeterDahl
PeterDahl Apr 7 '21

Godt at du ikke kom noget til - de materielle skader kan jo heldigvis fixes. Og ja, det lyder som om en anmeldelse er på sin plads...

Findes der mon ikke et sted for vilde Dashcam videoer? Så engang noget med en hjort der blev ramt i USA og tog en ordentlig flyvetur. Syndt for dyret, ret vild video. Muligvis problematisk at offentligtgøre hvis der er nummerplade og anmeldelse i spil.

adsi7430
adsi7430 Apr 7 '21
Citat fra P85DK

Vis videoen ellers er det ikke sket
 

Det tror jeg simpelthen ikke, at jeg må, når man tydeligt kan se både firmanavnet samt nummerpladen. Jeg lader bare mit forsikringsselskab håndtere det. ;-) 

PeterE
PeterE Apr 7 '21

Hvis Carglass ikke kan bekræfte at de kan både skifte og kalibrere, så ville jeg finde nogle som kan - fx Autoskadestuen, Hinnerup Auto eller lign. Og du vælger jo selv.

adsi7430
adsi7430 Apr 7 '21
Citat fra PeterE

Hvis Carglass ikke kan bekræfte at de kan både skifte og kalibrere, så ville jeg finde nogle som kan - fx Autoskadestuen, Hinnerup Auto eller lign. Og du vælger jo selv.

De påstår, at de ikke må for Tesla? Men det er måske ikke rigtigt?  

Bumle
Bumle Apr 7 '21

Hej

Du kan selv kalibrerer kameraer efter udskiftning af frontrude.

Har netop selv fået skiftet rude ved Carglass, og de må ikke kalibrere (firmapolitik?)

Kalibrering kan aktiveres under Betjeningsknapper > Service > Kamerakalibrering > Ryd kalibrering.

 

https://ts.la/bjrn54616

Forummets indlæg er redigeret af Bumle Apr 7 '21
PeterE
PeterE Apr 7 '21
Citat fra adsi7430
Citat fra PeterE

Hvis Carglass ikke kan bekræfte at de kan både skifte og kalibrere, så ville jeg finde nogle som kan - fx Autoskadestuen, Hinnerup Auto eller lign. Og du vælger jo selv.

De påstår, at de ikke må for Tesla? Men det er måske ikke rigtigt?  

Påstår din forsikring det eller påstår Carglass det? Jeg har brugt Carglass til stenslag, og nogle andre til udskiftninger af min Tesla forrude. 

adsi7430
adsi7430 Apr 7 '21
Citat fra PeterE
Citat fra adsi7430
Citat fra PeterE

Hvis Carglass ikke kan bekræfte at de kan både skifte og kalibrere, så ville jeg finde nogle som kan - fx Autoskadestuen, Hinnerup Auto eller lign. Og du vælger jo selv.

De påstår, at de ikke må for Tesla? Men det er måske ikke rigtigt?  

Påstår din forsikring det eller påstår Carglass det? Jeg har brugt Carglass til stenslag, og nogle andre til udskiftninger af min Tesla forrude. 

Carglass. Jeg snakkede med dem i går. De siger, at de ikke må for Tesla? 

PeterE
PeterE Apr 7 '21
Citat fra adsi7430
Citat fra PeterE
Citat fra adsi7430
Citat fra PeterE

Hvis Carglass ikke kan bekræfte at de kan både skifte og kalibrere, så ville jeg finde nogle som kan - fx Autoskadestuen, Hinnerup Auto eller lign. Og du vælger jo selv.

De påstår, at de ikke må for Tesla? Men det er måske ikke rigtigt?  

Påstår din forsikring det eller påstår Carglass det? Jeg har brugt Carglass til stenslag, og nogle andre til udskiftninger af min Tesla forrude. 

Carglass. Jeg snakkede med dem i går. De siger, at de ikke må for Tesla? 

Det lyder helt vildt, og Tesla kan da på ingen måde bestemme hvad Carglass må eller ikke må. Jeg tror ikke på det, og jeg ville afbestille tiden hos Carglass og finde nogle andre. 

PeterE
PeterE Apr 7 '21

Men jo - og det kan man så undrer sig lidt over: 'Vi kalibrerer mange biler, men ikke tesla, det er kun Tesla selv der kalibrerer dem. Nogle Tesla modeller kan dog selv kalibrere deres kamera, men det kan tesla oplyse dig om hvis du henvender dig til dem.' 

Bumle
Bumle Apr 7 '21

 

Citat fra PeterE
Citat fra adsi7430
Citat fra PeterE
Citat fra adsi7430
Citat fra PeterE

Hvis Carglass ikke kan bekræfte at de kan både skifte og kalibrere, så ville jeg finde nogle som kan - fx Autoskadestuen, Hinnerup Auto eller lign. Og du vælger jo selv.

De påstår, at de ikke må for Tesla? Men det er måske ikke rigtigt?  

Påstår din forsikring det eller påstår Carglass det? Jeg har brugt Carglass til stenslag, og nogle andre til udskiftninger af min Tesla forrude. 

Carglass. Jeg snakkede med dem i går. De siger, at de ikke må for Tesla? 

Det lyder helt vildt, og Tesla kan da på ingen måde bestemme hvad Carglass må eller ikke må. Jeg tror ikke på det, og jeg ville afbestille tiden hos Carglass og finde nogle andre. 

Som jeg skrev ovenfor, så kan man selv kalibrerer:

Så der er ingen grund til at bestille tid hos andre, hvis man er tilfreds med den tid, som man har fået hos Carglass...

Jeg fik også at vide af Carclass, at de ikke måtte kalibrere, men det er som sagt blot at vælge kalibrering under service menuen, så det er overhovedet ikke et problem.

 

https://ts.la/bjrn54616

adsi7430
adsi7430 Apr 7 '21
Citat fra Bumle

Hej

Du kan selv kalibrerer kameraer efter udskiftning af frontrude.

Har netop selv fået skiftet rude ved Carglass, og de må ikke kalibrere (firmapolitik?)

Kalibrering kan aktiveres under Betjeningsknapper > Service > Kamerakalibrering > Ryd kalibrering.

 

https://ts.la/bjrn54616

Fedt, Tak for tippet. Og det fungerer upåklageligt for dig? Har lige talt med Tesla, der påstår, at jeg skal forbi et servicecenter. Men det var bare den klassiske engelsk-talende medarbejder fra Holland, man får i røret. Umuligt at komme igennem til Tesla Service i Århus.  

Bumle
Bumle Apr 7 '21
Citat fra adsi7430
Citat fra Bumle

Hej

Du kan selv kalibrerer kameraer efter udskiftning af frontrude.

Har netop selv fået skiftet rude ved Carglass, og de må ikke kalibrere (firmapolitik?)

Kalibrering kan aktiveres under Betjeningsknapper > Service > Kamerakalibrering > Ryd kalibrering.

 

https://ts.la/bjrn54616

Fedt, Tak for tippet. Og det fungerer upåklageligt for dig? Har lige talt med Tesla, der påstår, at jeg skal forbi et servicecenter. Men det var bare den klassiske engelsk-talende medarbejder fra Holland, man får i røret. Umuligt at komme igennem til Tesla Service i Århus.  

Det virkede fint for mig.

Autopilot m.m. virker lige så godt som før ;-) 

 

https://ts.la/bjrn54616